Gå til innhold

Introduserer meg her og jeg...


Gjest Altjegskullegjort
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Altjegskullegjort

post-38821-0-62036600-1384827347_thumb.jpg

 

Det her er meg i fjor vår, og så nå i Oktober.

På bildet til venstre er jeg ca. 96 kg +

På bildet til høyre er jeg ca 87 kg.

 

Vekt i dag: 85,7

Mål: 73 ÷

 

Jeg er 171 høy, og strever med noe kronisk sykdom i hverdagen. Trener styrke så mye som jeg klarer, og forsøker å være flink med kostholdet, men er ikke alltid det.

 

Før kunne jeg drikke 1, 5-2 liter cola HVER DAG men nå drikker jeg bare vann med kullsyre. Null sukker. (Vi har sånn kullsyremaskin hjemme).

 

Hjelp meg så jeg kan komme ned til 75-79 før våren igjen! Jeg trenger all den motivasjonen jeg kan få!

 

Hva er dine beste tips og råd?

 

Dette gjør jeg allerede:

Trener det jeg klarer (men kom gjerne med treningstips).

Drikker ikke sukker, men nesten bare vann. (Bortsett fra en smoothie inn i mellom).

Grovt brød.

Fullkornspasta.

Spiser mest mulig rent kjøtt. Kylling og fisk. Lager kjøttboller og slikt selv.

Spiser en halv avokado og 5-7 valnøtter de fleste dager.

Magre melkeprodukter. Skyr, kesam, cottage cheese.

 

Dette gjør jeg feil:

For lite frukt

Kunne spist enda mer grønt (men trenger tips).

For mye sjokolade, potetgull og tyrkisk peber. Svaaake menneske.

Stresser for mye

Spiser for store porsjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-38821-0-62036600-1384827347_thumb.jpg

 

Det her er meg i fjor vår, og så nå i Oktober.

På bildet til venstre er jeg ca. 96 kg +

På bildet til høyre er jeg ca 87 kg.

 

Vekt i dag: 85,7

Mål: 73 ÷

 

Jeg er 171 høy, og strever med noe kronisk sykdom i hverdagen. Trener styrke så mye som jeg klarer, og forsøker å være flink med kostholdet, men er ikke alltid det.

 

Før kunne jeg drikke 1, 5-2 liter cola HVER DAG men nå drikker jeg bare vann med kullsyre. Null sukker. (Vi har sånn kullsyremaskin hjemme).

 

Hjelp meg så jeg kan komme ned til 75-79 før våren igjen! Jeg trenger all den motivasjonen jeg kan få!

 

Hva er dine beste tips og råd?

 

Dette gjør jeg allerede:

Trener det jeg klarer (men kom gjerne med treningstips).

Drikker ikke sukker, men nesten bare vann. (Bortsett fra en smoothie inn i mellom).

Grovt brød.

Fullkornspasta.

Spiser mest mulig rent kjøtt. Kylling og fisk. Lager kjøttboller og slikt selv.

Spiser en halv avokado og 5-7 valnøtter de fleste dager.

Magre melkeprodukter. Skyr, kesam, cottage cheese.

 

Dette gjør jeg feil:

For lite frukt

Kunne spist enda mer grønt (men trenger tips).

For mye sjokolade, potetgull og tyrkisk peber. Svaaake menneske.

Stresser for mye

Spiser for store porsjoner

 

Heisann

Du er jo godt i gang.... så flink du har vært og fortsatt er...

 

Når det kommer til grønnsaker, så er det også en bøyg for meg i hverdagen. Jeg har gjort forskjellige ting, men har alltid agurk, tomater ( aller helst cherrytomater) og paprika i heimen. Jeg kutter opp agurk og paprika til frokost. Kutter alltid mer enn jeg trenger til frokosten. Finner et brukt syltetøysglass og fyller det opp med ferdigkuttet agurk og paprika. Til slutt har jeg tomater og kanskje også sukkererter oppi, slik at alt er klart til jeg skal ha lunsj. Froksot og lunsj blir da fort 150 til 200 gr. Dersom du skreller en stor gulrot til å ha som mellommåltid, er du nesten i mål. Litt brokkoli og gulrøtter, løk eller blomkål til middag... Vips.. så har du hatt dosen din.... Dampede grønnsaker er det absolutt beste.

 

Jeg tenkte jeg skulle kommentere dette at du har sluttet å drikke brus. Det er veldig bra. Du skriver at du bare drikker vann med kullsyre. Det er bra når det kommer til kalorier, men det er ikke så bra når det kommer til tennene dine og syreskader. Kullsyren gjør fremdeles skade på tennene, selv om det ikke er sukker. Så vær litt forsiktig med kullsyren. Du kan ha forskjellige frukter og grønnsaker oppi vannet for å sette litt fart på det. Feks. sitron/lime, appelsin, eple, pære, agurk, gulrot, paprika, druer. Vann med epler i er veldig godt. Prøv å se om det kan hjelpe deg til å drikke mer rent vann.

 

Lykke til videre på veien til varig livsstilsendring :)

 

Klem noris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Du er jo godt i gang.... så flink du har vært og fortsatt er...

 

Når det kommer til grønnsaker, så er det også en bøyg for meg i hverdagen. Jeg har gjort forskjellige ting, men har alltid agurk, tomater ( aller helst cherrytomater) og paprika i heimen. Jeg kutter opp agurk og paprika til frokost. Kutter alltid mer enn jeg trenger til frokosten. Finner et brukt syltetøysglass og fyller det opp med ferdigkuttet agurk og paprika. Til slutt har jeg tomater og kanskje også sukkererter oppi, slik at alt er klart til jeg skal ha lunsj. Froksot og lunsj blir da fort 150 til 200 gr. Dersom du skreller en stor gulrot til å ha som mellommåltid, er du nesten i mål. Litt brokkoli og gulrøtter, løk eller blomkål til middag... Vips.. så har du hatt dosen din.... Dampede grønnsaker er det absolutt beste.

 

Jeg tenkte jeg skulle kommentere dette at du har sluttet å drikke brus. Det er veldig bra. Du skriver at du bare drikker vann med kullsyre. Det er bra når det kommer til kalorier, men det er ikke så bra når det kommer til tennene dine og syreskader. Kullsyren gjør fremdeles skade på tennene, selv om det ikke er sukker. Så vær litt forsiktig med kullsyren. Du kan ha forskjellige frukter og grønnsaker oppi vannet for å sette litt fart på det. Feks. sitron/lime, appelsin, eple, pære, agurk, gulrot, paprika, druer. Vann med epler i er veldig godt. Prøv å se om det kan hjelpe deg til å drikke mer rent vann.

 

Lykke til videre på veien til varig livsstilsendring :)/>/>

 

Klem noris

 

 

Jeg synes også det er imponerende hvor mye du har fått til! Det høres jo ut som du har en god del svar på hvorfor det ikke går så fort som du skulle ønske. Godteri og alkohol setter full brems på slankingen. Om du skal spise godteri ville jeg bestemt meg for én dag i uka hvor du unner deg det du liker aller best og sørger for å ta en treningsøkt samme dag.

 

Det er kjempebra at du "trener så mye du klarer", men jeg skjønner ikke helt hva det betyr. Betyr det at du trener det du selv har *lyst* til? For det er kanskje ikke helt nok. :)/> Kanskje det er bedre å bestemme seg for to eller tre faste dager hvor du går på trening uansett om du vil eller ei. Jeg har for egen del lagt merke til at effekten, både psykisk og fysisk av å bevege seg en time per dag, er ganske stor. Å gå i rask gange i 30 min etter middag kan være deilig. 20 minutter på elipsemaskin er veldig mye bedre enn å helt droppe trening. En yogatime, kanskje, med badstu etterpå? Jeg vil IKKE anbefale personlig trener. Min erfaring er at de er noen haier som forsøker å gjøre en avhengig av deres hjelp, og det koster flesk.

 

Lykke, lykke til! Det kommer sikkert til å ta seg opp igjen! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...