Gå til innhold

Kan det stemme?


Gjest Missiner
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg begynte på nettkurs for 2 uker siden. Smugstartet litt med sunn mat noen dager før det, så alt i alt kan jeg vel si jeg har hatt "slankefokus" i nesten 3 uker. Da jeg startet slankingen viste vekten 99 kg, og dette satte jeg som startvekt for to uker siden da jeg startet kurset. Første uken gikk jeg ned nær 1 kg, men uke 2 gikk jeg opp ca 400 g. Det vil si at forrige mandag veide jeg 98,4. Når jeg veide meg i dag, veide jeg 96,5!

 

Kan det stemme at jeg har gått ned nesten 2 kg på en uke!? Jeg tror det må være noe feil med vekten min...?

 

Jeg føler meg mindre oppblåst, og trodde jeg hadde gått ned litt, men SÅ mye?

 

Noen som har lik erfaring? Er det kanskje riktig, i og med jeg jo har mye å ta av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme, så ikke kast vekta med det samme.. :rolleyes:

Men tror nok ikke du har gått ned 2 kg "fett" på en uke.. Vekten varierer pga ulik mengde vann i kroppen. Det avhenger av hvilken mat du har spist og hvor my/hva du har drukket. Uansett er det jo inspirerende å se vekten gå nedover...

Lykke til! Og ikke gi opp om vekta går litt opp etter at der har gått mye nedover en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kanskje gi vekten en sjanse til, da :) Men, viktig som du sier, at man ikke antar alt er fett.. takk for svar. Selvsagt er det motiverende! Blir spennende å se hvordan det går fremover. Noen der ute som har lignende erfaringer som meg? Altså å ha gått ned litt mye en uke? Jeg synes jeg er flink til å holde meg på de 1600 kaloriene jeg har fått anbefalt, og ligger på kostscore 8-9 i snitt denne uken. Hadde vært supert med 10, men jeg klarer ikke drikke nok vann hver dag, bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har slanket meg noen ganger, dessverre, skulle gjerne klart å endre livsstil, kanskje jeg får det til denne gangen;) Denne gangen, som alltid tidligere, så går jeg mye ned den første og gjerne andre uken. Jeg gikk ned 2,2 kg i forrige uke og 1 kg denne uka. Det kommer an på hvor mye vann en har i kroppen tror jeg, vann forsvinner raskt når det kommer mindre salt for eksempel. Så jeg tenker du skal stole på vekta di i første omgang ihvertfall:) i tillegg er det slik at vekta kan endre seg i løpet av dagen ettersom hvor mye du spiser og drikker, vekta kan også vise forskjellig på forskjellige steder hvis gulvet er litt skjevt. Jeg veier meg alltid naken, om morgenen etter toalettbesøk, og vekta ståralltid på nøyaktig samme sted. Lykke til med en sunnere hverdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...