Gå til innhold

tips mot småspising


Gjest grasia
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, mitt største problem er at jeg konstant går rundt og småspiser. Noen ganger er fordi jeg er sulten, men oftes når jeg er mett. Kan dere dele meg meg deres tips mot småspising. Vanndrikking hjelper ikke. Tyggis gir luft i magen, så.... anything else? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjent fenomen, her kjem eit kjedeleg svar som du igrunnen kjem med sjølv: finn ut kvifor du et.

Om du er svolten skal du sjølvsagt ete, men las ein plass at 9 av 10 gonger ein smået er det av ein annan grunn; ein er trist, glad, einsam, stressa, kjeder seg, utset noko, osv.

Eg skal ikkje skryte på meg å vere kjempeflink, då hadde eg ikkje vore her inne framleis, men har etterkvart blitt flinkare til å spørre meg sjølv når eg leiter etter noko å ete utanom måltida: kvifor et du no?

Oftare enn før klarer eg å identifisere at eg er tørst, eller kjeder meg, eller stressa. Prøver å gjere noko anna istaden, er eg stressa, finne ut kva eg er stressa for td.

 

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gressenka

Hei, mitt største problem er at jeg konstant går rundt og småspiser. Noen ganger er fordi jeg er sulten, men oftes når jeg er mett. Kan dere dele meg meg deres tips mot småspising. Vanndrikking hjelper ikke. Tyggis gir luft i magen, så.... anything else? :)/>

 

Hold deg i aktivitet, alt fra husarbeid til å rydde en bod, dra på kaffebesøk, ta deg et bad eller lakk neglene, hva som helst.. Drikk en god kopp kaffe eller en god kopp te, og drikk for all del vann- det vil kanskje hjelpe på hungeren etterhvert og er bra for å skylle systemet og fordrive vann og slagg. Ha en kopp med kaldt vann med ferdig skrelte gulrøtter eller kålrabi stående.

 

For meg hjelper det å registrere inn alt jeg spiser her på min side, jeg bruker ca mål fordi jeg vil ikke at barna skal se det, men du kan også veie maten for å være sikker på kaloriinntaket. Dette motiverer iallefall meg til ikke å småspise:))

 

Etter en ukes tid eller så der du holder deg unna småspising så vil nok denne lysten forsvinne, prøv å fokuser på helsegevinsten og den gode følelsen av å spise sunt:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter en ukes tid eller så der du holder deg unna småspising så vil nok denne lysten forsvinne, prøv å fokuser på helsegevinsten og den gode følelsen av å spise sunt:)

 

Lykke til:)

 

Hei, jeg skulle klikke liker på dette svaret, men klikket feil og det kom frem liker ikke... Nå får jeg ikke fjernet det igjen :(/>. Sorry, ville bare si at jeg likte svaret ditt :)/>.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...