Gå til innhold

Fokusert, motivert og skravlesjuk


Gjest Ninnna
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har store planer om endelig klare de 37 kg jeg har ekstra etter studier og første år i jobb (20 kg i 2014), og jeg vet at å ha noen å snakke med gjør meg mer motivert og fokusert.

 

Derfor lurer jeg, er det noen her som vil være med på ferden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest corneliaa

Hei!

 

Jeg er også motivert, fokusert og skravlesjuk, og vil gjerne være med å motivere hverandre i 2014!!

 

Litt om meg: jeg er 23 år, er 180 cm høy og veier nå 90 kg. Har allerede gått ned 7 kg i høst, satser på ytterligere noen kilo denne våren :)

Hva er ditt mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er også motivert, fokusert og skravlesjuk, og vil gjerne være med å motivere hverandre i 2014!!

 

Litt om meg: jeg er 23 år, er 180 cm høy og veier nå 90 kg. Har allerede gått ned 7 kg i høst, satser på ytterligere noen kilo denne våren :)/>

Hva er ditt mål?

 

 

Hei! Hurra :)

 

Jeg er 25, 160 høy og var i forrige uke på 97 kg (skylder på masteroppgaven som ble levert i sommer). Målet mitt er langt unna, men det første er 80 kg. Veiedagen er mandager.

 

Så bra jobba! :) Hva er målet ditt? Hvordan jobbet du deg framover og kommer du til å fortsette slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest corneliaa

Jeg tror det er viktig å ha flere mindre mål underveis som du sier, 20 kg i et jafs virker ganske uoverkommelig spør du meg ;)

Jeg tror trivselsvekta mi ligger et sted mellom 70-75 kg, så det er sluttmålet, men under 81 kg er første store mål. Jeg har også veiedag på mandager! :)

 

Jeg prøver å ikke tenke at dette er en diett jeg går på hvor jeg kun spiser supersunt og trener 7 dager i uka, for det vet jeg jeg ikke har mulighet til når hverdager kommer uansett, så jeg går heller for passe sunn mat, passe mengder mat og trening 3-4 ganger i uka. I høst fokuserte jeg mye på å prøver å spise frokost hver dag (er egentlig ikke noe frokostmenneske) og unngå for mye i-farten-mat, så dette kommer jeg nok til å måtte jobbe videre med ;) Hva med deg?

 

Blir spennende å høre hvordan det går med deg på veiingen i morgen! Jeg har troen på oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Dagens vekt: 89,4 kg

 

Har gått opp 0,7 i løpet av jula, men det er forsåvidt helt greit :)/>

Hvordan gikk det med deg i dag? :rolleyes:/>

 

Å så kjekt! Jeg er også pratesjuk!!

 

162 høy og veier pr i dag 77,7 kg. Første delmål er 70, og endelig mål 60!

 

Jeg har også veiedag mandager. Får jeg være med?? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest corneliaa

Hei Verdens heldisge mamma! :D

Selvfølgelig får du være med!! :D Jo flere, jo bedre! Du er velkommen :D

 

I går gikk det helt ok for min del. Gikk på en KJEMPEsmell med maten og spiste veldig mye sjokolade på ettermiddagen, og fikk den oppblåste, kvalme følelsen hele kvelden..bah. Men var på trening tidligere på dagen, så det hjelper jo litt på regnestykket ihvertfall:) Utrolig hvor mye slike ting påvirker humøret, har man en dårlig matdag, så får man en dårlig dag generelt :mellow:

 

Hvordan går det med dere to? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Beklager sent svar ;) Men travelt med mini til tider ;)

 

Cornelia: Kjenner den kvalme oppblåste følelsen ja.. Føler meg faktisk enormt mye bedre i "sinn" nå når inntaket er sunt!

 

Her går det faktisk veldig bra! Bruker matregistreringen som en gal og har holdt meg innenfor mine 1600 kcal hver dag! :D Ingen snop eller noe *stolt*. Også har jeg og sambo vært flink med turgåing.. så kjenner jeg gleeeder meg til veiing på mandag ;) MEN.. Jeg tenker VELDIG mye på mat! hehe.. Det går vel over etterhvert!

 

Tror pepsi max redder meg! Hver gang jeg har lyst på søtt tar jeg ett glass.. og det redder meg ;)

 

Der da? Hvordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest corneliaa

Wow, så flink du er VerdensHeldigsteMamma! :D Bra jobbet!! *klapp på skuldra og full jubel!* Jeg gleder meg til du får resultatene "på ordentlig" på mandag! :D :D

 

Ja, Christine, selvfølgelig får du være med! :D Velkommen velkommen!! Hva er ditt mål? :)

 

Her går det litt så som så. Har trent både i går og i dag, men maten blir det litt værre med...

Mitt største problem er om kvelden, da kommer suget etter mat. Jeg er ikke egentlig sulten, men måå bare ha et eller annet. Tror nok jeg kommer under kategoriet "kjedespising", men så må jeg jo studere også, så da kommer problemene. Noen som har noen tips mot kjedespising? :rolleyes:

 

Håper dere alle får en super torsdag, jeg har troen på at dere klarer denne dagen her også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Ja kjenner den kjedespisingen. Var det jeg holdt på meg og!

Er student jeg og, så da merker man fort at man har lyst på noe på kveldene. Jeg har tydd til banan med vaniljekesam. Jeg klarer ikke ett mellommåltid på formiddagen (jeg følger matregistreringen her inne) så da sparer jeg den til kos på kvelden :D Det hjelper godt med vaniljekesam med en banan i. Også peps maxi da! I bøtter og spann.. haha

 

Skikkelig flink på treningen du! Den har jeg ikke tid til nå :(

 

I dag ble det tur på 2,5 time med sambo, barnevogn og hunder.. gjorde godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest christines

Hei :)/> så bra :)/>

 

Målet mitt er å ned 40 kg, så har en lang vei å gå :P/>

må sette meg noen delmål underveis, så kan jeg belønne meg selv for hvert mål :)/> kanskje det blir litt lettere da ;)/>

 

veiedag på mandager her også :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Hei :)/>/> så bra :)/>/>

 

Målet mitt er å ned 40 kg, så har en lang vei å gå :P/>/>

må sette meg noen delmål underveis, så kan jeg belønne meg selv for hvert mål :)/>/> kanskje det blir litt lettere da ;)/>/>

 

veiedag på mandager her også :)/>/>

 

Hei hei :D

 

Jeg har veldig troen på at delmål må til! Ellers virker det så ueeeendelig lenge til resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare lyst til å kommentere det med delmål. For meg var de veldig viktige, for det er jo så motiverende når man lykkes! Jeg hadde delmål på tre kg hele veien. Jeg hadde ingen spesiell belønning i tankene, for det var jo belønning nok å vite at "Ja! Jeg har nådd et mål til!".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

I morgen er det veiedag og jeg gleder meg!! Fler? :D

 

Har klart å holde meg til1600 kcal i mat hele uken og jeg har klart mer trimpoeng enn minimum anbefalt. Så jeg HÅPER på resultater. 1 kg hadde ikke vært å forakte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Hei dere!

Lurer på om det er plass til en til her? :)

Gøy å kunne motivere andre, og kanskje motivasjon selv når man kommer i en treig periode!

Litt om meg, jeg er en jente på 20 år, veide 74 kg mandag 06.01, og har veiedag i morgen, altså mandager! Målet mitt er å veie ca 65 kg før sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Så bra! :D/>

Jeg gru-gleder meg litt til i morgen, tror ikke jeg får enorme resultater, men om det bare blir litt er jo det værtfall riktig vei! Prøver å endre taktikk fra i fjor.. da begynte jeg hardt på i januar, med mye trening og streng med kostholdet. Med andre ord, ble fort lei og utmattet.. Så i år vil jeg i stede satse på ha en normal diett, men selfølgelig fokusere på sunn mat, men ikke bli besatt på å baaaare skulle spise ALT riktig. Treningen skal jeg også holde til ca 3 ganger i uken. Får håpe det virker!! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Er jo bra det da! Som du sier, nedgang er det viktigste :D

 

Her ble det -1,7 kg! Fikk helt sjokk, for akkurat som deg så er jeg ikke ekstrem, men jeg er veldig fokusert og motivert :D

 

Trening blir det lite av, men trilletur ca 1-2 timer hver dag er det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Oj! Det er jo kjempebra! :D Det kan du være godt fornøyd med!

Off er iskaldt ute i dag, frister lite å gå tur.. men får vel bare pakke på meg klær og komme meg avgårde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest corneliaa

Wow, gratulerer til dere begge!! :D :D Vannvittig bra jobba, dette å dere være veldig fornøyde med! :D

 

Jeg landet på 89,4, akkurat det samme som sist uke. Har trent ganske mye denne uka, så skulle gjerne ha sett litt nedgang, men vet jo at maten har vært litt dårligere :/

Dårlig planlegging og dermed mye småspising er nok grunnen..

 

Men er heldigvis godt i gang med treningen nå, og synes det er gøy! Så får vel bare ta vare på den følelsen istedet, hehe ;)

Hvordan gikk det med dere andre på veiingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Hei! Jeg henger meg gjerne på her hvis det er i orden? :-) Kan fortelle litt om meg selv kanskje. Jeg er 22 år og veier hele 114 kg. :blink: Blir nesten litt deppa av tanken. Men nå har jeg begynt på kurs og håper jeg iløpet av tid klarer å nå trivselsvekt på rundt 75 kg (puh). Men akkurat nå er all nedgang ønsket velkommen. Har aldri vært så stor som nå, og lei av å føle meg tjukk og slapp. Jeg vil ha energi og et aktivt liv. Så da er det bare å få rumpa i gir og jobbe mot det :-) Jeg har veiedag på tirsdager, så en uke å jobbe på nå! Kjenner jeg nesten blir gal av å tenke på at det kommer til å ta så lang tid før jeg er "i mål". Første delmål er 8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FrøkenRose

Så bra du har komt i gang med treningen corneliaa! Ikke mist motet selv om du står stille en uke, om du trener mye som du sir, så kommer nok resultatene! :D

 

Var på min 2. trening for januar i går, fikk endelig kjøpt treningskort.. Trodde jeg skulle kolapse etter 4km på tredemølla haha.. men men blir nok bedre etter hvert!

 

Det er bare å bli med BalubaLulla! Er altid kjekt med nye folk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Så fint! Tenkte det var greit å snakke med noen ellers også, er litt aldersforskjell på kurs ;-) Ikke alle som har samme situasjonen som student kanskje.

 

Så flink du er som har skaffet deg treningskort! Jeg tror jeg venter med det litt, føler meg aldri vel på senter så kommer sikkert ikke til å bruke det så mye. Men veldig kjekt hvis man faktisk klarer å ta det i bruk! Tar vel ikke lang tid før du springer enda lenger! :-) Formen pleier jo å komme seg ganske fort, hihi.

 

Selv har jeg vært på en to-timers tur i marka i dag, kjenner det godt i kroppen. Men det er en god følelse da. Sliter utrolig med å få i meg alle kaloriene jeg skal... Det har vel alltid vært mitt store problem, at jeg spiser for lite og sjeldent. Har dere noen gode tips eller? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share


×
×
  • Opprett ny...