Gå til innhold

Holde vekten i 2014, og fortsette i 2015


Gjest Sabine
 Share

Anbefalte innlegg

Oj, så lenge siden sist? Perioden før påske var svært hektisk, så da ble det ikke så mye tid til å være her. Så dro jeg på påskeferie og koblet helt ut alt. Jeg har ikke registrert noe mat og ikke veid meg, så jeg vet ikke helt hvordan det har gått ennå. Det fristet ikke noe særlig med søtsaker, så det har ikke vært problemet. Men alle måltider ute, ofte flere retter til middag, noen glass vin... det har nok satt sine spor. I går og i dag var det hektisk om morgenen, så jeg glemte helt å veie meg. Senest søndag får jeg vel vite sannheten. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest Sabine

I dag er det på dagen ett år siden jeg begynte å gå ned i vekt, og i dag veide jeg 56,5 kg (og det selv om det er den tiden i måneden), dvs. 21,5 kg mindre enn for et år siden. Det er en herlig følelse. :D Vekten har holdt seg rimelig stabil en stund allerede, og slik skal det fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

I går ryddet jeg i kjelleren, og fant igjen noen gamle yndlingsplagg. Det er evigheter siden de passet, men nå var det flere topper som sitter perfekt igjen, og noen bukser og skjørt som var litt store. Må ta en ny prøverunde i dag, og eventuelt se om det er mulig å sy et par av skjørtene inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det blir spennende å se hva vekten sier etter uker uten veiing... Ingen digre utskeielser, men i løpet av en ferie blir det jo gjerne litt annen mat enn vanlig, og ikke så lett å vite hvor mye det egentlig er. Dessuten blir det jo litt mer god drikke enn til hverdags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulla69

Hei og takk for hyggelig hilsen og gode ønsker på min tråd! Jeg vil jo si at det er flere enn meg som virker sterke og målrettet :D

 

Jeg er spesielt imponert over at du reduserer og holder vekta så godt ved å justere kosthold alene - jeg er ganske avhengig av å trene, ellers blir det for lite mat for meg i lengden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for hyggelig hilsen. Tulla69. :) For meg er det letter å bevege seg nå.. enn det var før jeg begynte på denne reisen. Så jeg gleder meg til zumba i høst, og prøver å bevege meg regelmessig (gå turer, danse, ellipsemaskin) enn så lenge. Men veltrent blir jeg nok aldri. ;)

 

Ellers går det greit med å holde vekten. Prøver å gi helt slipp på tellingen av kalorier nå, teller innimellom, men for det meste ikke. Håper det går bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker du gjør det viktigste - holder deg i bevegelse på måter du trives med. Det er det vi kan ha håp om å klare å vedlikeholde lenge, ikke skippertakene! Og det høres ut som du gjør mer enn nok til å ha god helse. Jeg er sikkert på at du klarer deg fint uten registrering også, så stabil som du har vært. Masse lykke til videre! Det er inspirerende å se hvor disiplinert du har vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg tenker du gjør det viktigste - holder deg i bevegelse på måter du trives med. Det er det vi kan ha håp om å klare å vedlikeholde lenge, ikke skippertakene! Og det høres ut som du gjør mer enn nok til å ha god helse. Jeg er sikkert på at du klarer deg fint uten registrering også, så stabil som du har vært. Masse lykke til videre! Det er inspirerende å se hvor disiplinert du har vært :)/>

 

Jeg blir nok aldri noen treningsfreak, nei. ;) Men jeg tror jeg hadde hatt godt av litt styrke, særlig i overkroppen. Skal gjøre et nytt forsøk på å få i stand en treningsavtale med noen kolleger.

 

Ellers går alt sin vante gang. Jeg registrer ingenting nå, men vekten har holdt seg rundt 56 kg. Noen ganger noen hundre gram over, andre ganger noen hundre gram under. Hverdagen er tilbake igjen, og jeg skal prøve å bevege meg minst tre ganger i uka. Denne uka gikk det: torsdag, lørdag og søndag. Torsdag er fast framover. Håper at tirsdag blir fast igjen snart også, og så kanskje søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nok aldri noen treningsfreak, nei. ;)/> Men jeg tror jeg hadde hatt godt av litt styrke, særlig i overkroppen. Skal gjøre et nytt forsøk på å få i stand en treningsavtale med noen kolleger.

 

Ellers går alt sin vante gang. Jeg registrer ingenting nå, men vekten har holdt seg rundt 56 kg. Noen ganger noen hundre gram over, andre ganger noen hundre gram under. Hverdagen er tilbake igjen, og jeg skal prøve å bevege meg minst tre ganger i uka. Denne uka gikk det: torsdag, lørdag og søndag. Torsdag er fast framover. Håper at tirsdag blir fast igjen snart også, og så kanskje søndag.

Er ikke styrke i overkroppen det vi damer oftest er dårlige på? Det er iallfall min nemesis... Når jeg er frisk kan jeg gjerne løpe langt, og trene mage og rygg er også helt OK, men det var disse armene og skuldrene, da... :rolleyes:

 

Ellers får jeg nok testet ut hvordan det går for meg uten trening nå - jeg får bare prøve å gjøre mine egne ord til skamme og regulere ved hjelp av kosten alene. Så får vi se om jeg klarer det... Men det hadde vært deilig å komme ut av dette uten en ekstra ryggsekk med kilo oppi alt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har oppdatert signaturen. Vekta er stabil fortsatt, og livet går sin vante gang. Jeg beveger meg noen ganger i uka, men styrketrening har det fortsatt ikke blitt. Gidder ikke å ha dårlig samvittighet for det, og fokuserer heller på det jeg har oppnådd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her flyr dagene av sted, og vekten er ikke noe tema mer. Jeg veier meg for å sjekke at den holder seg stabil, men ellers er vanene godt innarbeidet. Styrketrening har jeg gitt opp å ha som mål, men jeg får da rørt på meg minst to ganger i uka, som regel tre. Gidder ikke å ha dårlig samvittighet for det med styrketreningen, men velger heller å fokusere på det jeg har fått til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen ikke lite du har oppnådd heller, Sabine! :)

 

Så hyggelig at du stakk innom, og det er alltid inspirerende å høre fra dere som klarer å holde vekta nede etter slankekur. Jeg gjør jo det foreløpig jeg også, men er spent på virkningene av neste type cellegift, som venter i neste uke. Har hørt at mange legger på seg av den, men det er kanskje først og fremst vann.

 

Ha en riktig god uke og lykke til videre i din travle hverdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Lenge siden sist.

 

Stort sett går det greit, men tror jul og nyttår har satt et lite spor. Har ikke rukket å veie meg om morgenen ennå etter nyttår, så jeg får oppdatere etterhvert. Har blitt mindre trening og flere desserter de siste ukene, i tillegg til noen julekaker her og der. Men ikke mer enn at jeg regner med at et par uker med hverdag er alt som skal til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...