Gå til innhold

2014, nytt år nye muligheter


Gjest Maijka
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

tenkte jeg kunne få lov til å henge med dere. Jeg har gjennom høsten sett i speilet at vekten har gått oppover og oppover mot nye høyder, men jeg har ikke maktet å gjøre noe med det.... Dumt, men sånn ble det. Nå har jeg funnet overskuddet til å ta tak i meg selv og jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt en gang for alle. Så da gikk jeg på vekten da, skremmende 125,5 kg :-( Tror jeg er lykkelig på ca 90 kg, men jeg har et midlertidig mål på 85 kg. Har funnet frem Grete Roedebøkene mine og er klar for et nytt liv. Jeg er 38 og har to barn som trenger en mor som orker å leke med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og velkommen skal du være! Det har ikke vært allverdens med aktivitet inne i dette forumet i det siste, og det er alltid kjekt med noen nye. :) Håper du finner mye inspirasjon og støtte her inne, og lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsener Krusmynte og Bolledama. Jeg har lest litt i trådene deres. Flinke damer!!! Jeg driver og leser i forumet for å få tips og råd, mens jeg bygger opp et kosthold jeg kan leve med over tid. Har av en eller annen grunn skrevet at jeg skal under 1600 kcal pr dag, men er det kanskje litt lite når man er så tung som det jeg er? Tips fra dere flinke damer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Gratulerer med et smart valg, og velkommen hit til oss!

 

Jeg synes 1600kcal høres lite ut, og ville ikke lagt med noe lavere enn 1900kcal, som tilsvarer en meny 3. Etterhvert som vekten minker, bør også det daglige inntaket minke, og dersom du starter med 1600kcal blir det ikke mye igjen etterhvert. Selv startet jeg på 1900-2000 kcal for ett år siden, da veide jeg 132,5kg. I dag ligger jeg på ca 1750kcal, og veier ca 83-84, bare for å gi en liten sammenligning =) Jeg gikk ikke ned til 1750kcal før jeg bikket ca 90kg.

 

Ellers ønsker jeg deg lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

1600 høres litt lite ut, ja. Mange sier at 1900 er altfor mye og at de ikke klarer å spise så mye. Men - det er jo en grunn til at man blir overvektig, og man har som oftest spist myyyyye mer enn 1900 kalorier om dagen da… :) Jeg ville lagt meg på 1900 i begynnelsen hvis jeg var deg - det gjorde jeg da jeg begynte på 130 kg (er 180 høy). Nå ligger jeg rundt 1600 de dagene jeg registrerer, jeg vil tro jeg ligger noe over når jeg ikke registrerer, og er nå 87 kg og 2 kg fra målet. :) Det er også som StinePetrine sier - legger du deg lavere har du veldig lite å justere med når vekten kryper nedover…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det høres jo topp ut med ca 1900 kcal om dagen, det monner jo skikkelig hvis jeg bruker dem riktig. Er godt inne i første uka nå og jeg kjenner at jeg faktisk har mer overskudd enn før jeg begynte. Det hjelper nok mye på formen å minske sukkerinntaket og øke grønnsakskvoten.

 

Dagens spørsmål til dere er: hvor krise er det å legge inn det som kommer opp som nei-produkter i kostholdet sitt når en holder seg innenfor kcal-grensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nei, det er ikke farlig med litt nei-mat, det kommer an på hva det er. Noen nei-mat typer er jo egentlig sunne. Vet ikke om valnøtter går under nei, men det er jo et godt eksempel på matvare med masser av kalorier men som inneholder sunne fettstoffer slik at pittelitt går an men ikke altfor mye. Som en kursleder sa til meg en gang så er det liksom ikke nok å holde seg innenfor kalorigrensen hvis alt man spiser er sjokolade og ostepop! Greit - det er satt på spissen, men går ut fra at du skjønner hva jeg mener. Kosemerker skal man jo unne seg, og det kan gjerne være nei-ting. Noen velger et glass vin, noen et par sjokoladebiter mens andre velger å spise litt ekstra "vanlig" mat. Så der er det jo egentlig opp til deg å finne ut hva som passer greiest for deg. Alt med måte er vel poenget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Krusmynte! Takk. Jeg har falt litt for snjo fra q-meieriene, synes de tar godtesuget når det kommer og vil gjerne kunne spise en sånn en sjelden gang :-) Tror ikke jeg skal leke meg med å spise sjokolade helt enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh' happy day :-) 121,1. Lurt å begynne slankingen på det tyngste punktet i menssyklusen, for da kommer resultatet med et pang :-) :-) :-)og akkurat det er supermotiverende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke to og formen er stigende :-) Litt mindre trøtt og slapp etter jobb enn jeg var før jeg begynte. Det virker som om kroppen min trives med kostholdet. Og jeg trives med å spise litt mer etter råd fra dere, finnes ikke sulten annet enn når det er normalt å skulle spise. Nå er målet og så smått komme i gang med trening.... Blir nok ikke denne uken (veldig travelt program, men det hjelper å bygge opp motivasjonen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen flinke dammer. Veiedag i heimen i dag. Vekten viste 119.9 :-) burde egentlig ikke være glad for å se et så høyt tall, men det var jo værre før.... Så da ble jeg glad da!

 

6/1 - 125.5

13/1 - 121.1 (-4.4)

20/1 - 119.9 (-1.2) (totalt -5.6) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

1,2 kg ned er jo supert! Og nye titall er absolutt noe å være glad for, for da går det i riktig retning! For meg var høydepunktet definitivt å gå ned på tosifret - det var jaggu santen en gledens dag i heimen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,2 kg ned er jo supert! Og nye titall er absolutt noe å være glad for, for da går det i riktig retning! For meg var høydepunktet definitivt å gå ned på tosifret - det var jaggu santen en gledens dag i heimen! :)/>

 

Det er en dag som skal feires stort her i huset og, håper å komme meg dit før jul :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/1 - 125.5

13/1 - 121.1 (-4.4)

20/1 - 119.9 (-1.2)

27/1 - 119.1 (-0.8)

3/2 - 117.3 (-1.8)

10/2 - 116.6 (-0.7)

14/2 - 114.8(-1.8) (totalt -10.7)

 

Begynner å nærme meg første målet på 108.... :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...