Gå til innhold

Denne gangen?


Anbefalte innlegg

Ser på vekta etter jul og er ikke gla. Har slitt med overvekt siden tenårene. 2 tøffe svangerskap og barseltider har ikke gjort ting lettere. Klarte meg så fint en gang. Gikk ned 30kg. Men så starta problemene og plutselig er jeg tyngre en når jeg starta. Siden den gang har det vert 10kg ned 14kg opp osv.. Før jul var jeg inni en go rytme og gikk ned 8kg. Nå har jeg gått opp 6 av de åtte.. Så nå er målet mitt å komme seg ned. Bli en "normal" person. Som kan handle i alle butikkene. Og ikke gå forbi med hum de har ikke min størrelse der. Alle sier det er så lett å gå ned i vekt. Du må bare spise sundt, du må trene... Ja jeg spiser sundt. Men for meg er døgnrytmen min største fiende. Opp på jobb kl 5 på morgenen. Så går det i ett til unger er henta lekser gjort og middagen står på bordet kl halv 6 på kvelden. Så første halvdel av dagen spiser jeg ikke.. og på kvelden spiser jeg for mye. Maten jeg spiser er sundt og go men jeg spiser ikke med måte.. så nå skal jeg som jeg gjorde første gang når jeg gikk ned de 30kg jeg skal telle kalorier gå ned sakte og holde meg der.. det er det som er planen men så kommer vel neste smell.. så er det opp igjen.. det er d jeg tenker.. så hvorfor gidde å starte? Jeg har så lyst men har så lite energi.. mange jeg kjenner har tatt slankeoprasjon.. men jeg er redd jeg vil ikke legge meg under kniven.. jeg vil klare det på den goe måten.. så.. i morgen tidlig er det på den igjen.. så får jeg bare håpe at jeg klarer det denne gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og velkommen hit!

Å telle kalorier er vel og bra, men du må også passe på å fordele disse utover dagen! Dersom du ikke spiser særlig første halvdel av dagen har du nok mye å vinne på å begynne med det. Om du ikke klarer å spise frokost kl. 5 så er det forståelig, men ta gjerne med en matpakke så du enkelt kan få i deg noe mat underveis - uten mat er det jo ikke rart du ikke har særlig energi. Ingen ting bør være uprøvd før du går for slankeoperasjon! For går du for det MÅ du spise regelmessig. Du MÅ regulere mengdene. Du MÅ trene. Og alle de tingene er det mulig å gjøre også uten operasjon. Forskjellen er at uten operasjon blir man ikke dårlig av å spise for mye/feil på samme måten, og det handler ekstremt mye om motivasjon og viljestyrke. Det er ikke lett å gå ned i vekt. Det er lettere sagt enn gjort. Men klarer du å motivere deg og innstille deg på livsstilsendring fremfor slanking så er det faktisk mulig. Det er ikke lett, men det er mulig. Jeg har klart det. Vel har det tatt lang tid, og det har kostet blod, svette og tårer. Men jeg har klart det. Nå må jeg bare vedlikeholde det jeg har klart! Det har jeg ikke klart når jeg har gått ned i vekt tidligere, men nå har innstillingen vært helt annerledes, og jeg tror jeg stiller mye sterkere pga. det. Så go for it! Og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver om døgnrytme, jeg har det på samme måte med jobb,unger lekser osv. Det som har hjulpet meg med å spise regelmessig og sunt er å planlegge alle måltidene mine dagen før og lage med meg en god og sunn matpakke på jobb, lager alltid maten kvelden før sånn at jeg slipper å stresse med det om morningen. Jeg har også alltid frukt,youghurt og nutrilett barer liggende på jobb eller i vesken som jeg kan spise hvis sulten plutselig melder seg.

 

Masse lykke til,dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

tusen takk for mange goe tips er godt å vite at jeg ikke er alene :) uff gruer meg til sommeren da skal vi i brullup til svigerinna mi. har vert sammen med mannen min siden tenårene så han er min første og jeg hans første så er ganske søtt sånn... Mannen min sin slekt er alle sånn tynne folk som spiser hva de vil uten å legge på seg så jeg er den eneste som er + size der for å si det fint. Er ikke så gla i sånne sleks møter, har fått høre både det ene og andre. Men husker godt når jeg overhørte noen som lurte på hvordan jeg som var så stor kunne få en type som mannen min. Han har vert aktiv med kampsport så han er godt trent og sånt.. :( Han er søt og støttende. Har aldri sagt å du må slake deg, men når jeg sier jeg skal så hjelper han til.. men han har og sagt han har veto jeg får ikke lov å bli for tynn.. han vil ha en go og myk kone :blink: jaja da var det påtide å lage fruktsalat med vanlijeyogurt til ungene skal ha litt jeg og :lol: ha en fin dag videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...