Gå til innhold

Nytt forsøk


Gjest Melisrotta
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Melisrotta

Jeg har går kurs mange ganger. Gått ned... Og så opp. Prøver igjen da blodtrykket ikke er helt bra nå. Trenger å gå ned 30-35 kg, men må prøve å sette noen delmål. 10 kg på første kurs bør jeg klare. Her jeg bor er det bare en type kurs, men skulle gjerne gått sammen med flere som skal ned mye. Kanskje litt motivasjon å hente her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Borlaug

Jeg har går kurs mange ganger. Gått ned... Og så opp. Prøver igjen da blodtrykket ikke er helt bra nå. Trenger å gå ned 30-35 kg, men må prøve å sette noen delmål. 10 kg på første kurs bør jeg klare. Her jeg bor er det bare en type kurs, men skulle gjerne gått sammen med flere som skal ned mye. Kanskje litt motivasjon å hente her?

 

Litt synd det er så stille her;(

Her jeg bor er det ulike kurs, men kun 1 maxikurs og det er den dagen jeg har kveldsvakt. Uflaks, men men, får gjøre det beste ut av det, selv om det ikke er så gøy å ha så mye ekstra kg på kroppen fremfor de som jeg er på kurs med som veier 5 kg for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vet ikke om det motiverer deg, men en ide kan være.

Sett deg litt mindre delmål enn 10 kg. Grunnen er at man blir lettere motivert når man oppnår delmålene. ^_^/>

 

Eks. på delmål:

kan måles i både kg, cm. og hvor lenge du har holdt deg under ei vektgrense, trimpoeng, kondisjon, å klare enkelte gjøremål, komme inn favorittklær.............etc.

 

Hovedmålet kan være stort; trivselsvekt eller noe annet du må streve for å oppnå senke blodtrykket... etc

Delmålene bør være i flere trinn. Jeg vil anbefale deg 2x5kg i stedet for en gang 10 kg. For eksempel, for hver 5 kg du er lettere belønner du deg med noe fint. (Gjerne noe som gjør at treninga/trimminga blir artigere - det vil virke positivt inn på veien til neste delmål/milepel.)

 

En annen viktig motivasjonsfaktor kan være: Den virkelige grunnen til at du vil bli lettere. (blodtrykket, bunaden har krøpet, dårlig form, bli kvitt diabetes eller andre helseårsaker etc.)

Skriv det opp på ett viktig sted. Gjerne i glass og ramme på veggen. De gangene du får problemer og er iferd med å skeie ut så ta fram dette. Så kan du stille deg spørsmålet er hele vinflaska, hele potetgullposen, hele sjokoladeplata viktig nok for deg til å endre grunnen til at du går ned. Husk d er tillatt med ett glass i stedet for hele flaska. :angry:/>

 

Husk å gi deg selv ROSORD. :rolleyes:/> :rolleyes:/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...