Gå til innhold

Veien til min nye og velfungerende kropp ☆


Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne født i 1980. Jeg har vært overvektig i 14år, men nå er BMIen min på fedme... :(/>

Jeg har en tilstand som gjør det vanskelig med fysisk aktivitet nå, derfor starter jeg med fokus på kosthold.

På mandag var min startvekt 107,5kg. :blink:/>

Mitt første mål er å komme under 100kg innen utgangen av februar! B)/>

Jeg har veiedag på mandag for å begrense inntaket i helgene. :P/>

Koselig om flere slenger seg med. :D/> Uansett ønsker jeg dere lykke til på veien til en bedre helse! B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen om bord Fru Borlaug! :D

 

Spennende med kurs, håper du får god hjelp der. Kan jeg spørre om høyden din og startvekt? Frivillig å svare på selvfølgelig. ;)

Jeg starter med å bruke regristreringen her på Grete Rode, så får vi se hvordan det går først!

Første gangen jeg teller kalorier og det er faktisk ganske interessant. Planen min var å ligge på 1600kalorier i denne uken, men gjennomsnittet foreløbig ligger på 1260kalorier, usikker på hvor dumt det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Borlaug:

Planen min var å ligge på 1600kalorier i denne uken, men gjennomsnittet foreløbig ligger på 1260kalorier, usikker på hvor dumt det er...

 

 

Det er dumt. du setter ned forbrenninga. I praksis betyr det at du ikke går ned i vekt, men står stille, går svært sakte ned eller går opp.

 

Lykke til i jobben med å bli ei lettere frue. Dette fikser du med å ta tida til hjelp. :rolleyes:

 

Jeg sliter med å få spist nok. Mitt mål er også

ca 1600kcal. Er det noen som har noen gode ideer med hva man kan spise sent på kvelden som gir mellom 100 - 300 kcal.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Borlaug

Velkommen om bord Fru Borlaug! :D/>

 

Spennende med kurs, håper du får god hjelp der. Kan jeg spørre om høyden din og startvekt? Frivillig å svare på selvfølgelig. ;)/>

Jeg starter med å bruke regristreringen her på Grete Rode, så får vi se hvordan det går først!

Første gangen jeg teller kalorier og det er faktisk ganske interessant. Planen min var å ligge på 1600kalorier i denne uken, men gjennomsnittet foreløbig ligger på 1260kalorier, usikker på hvor dumt det er...

 

 

jeg startet på 121,3 på tirsdag, ligger på 1600 kcal nå første uken, og skal regne ut energibehovet neste gang. (har tatt sånn kroppsnalyse på NIMI så ligger på ca meny 4, blir gøy å se om det stemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Det er dumt. du setter ned forbrenninga. I praksis betyr det at du ikke går ned i vekt, men står stille, går svært sakte ned eller går opp.

 

Lykke til i jobben med å bli ei lettere frue. Dette fikser du med å ta tida til hjelp. :rolleyes:/>

 

Jeg sliter med å få spist nok. Mitt mål er også

ca 1600kcal. Er det noen som har noen gode ideer med hva man kan spise sent på kvelden som gir mellom 100 - 300 kcal.?

 

Kveldskos kan være rug sprø, egg, tomat/agurk/paprika, melk?

 

Tror det er vanskelig å gå opp på forlite kalorier når man i utgangspunktet er på fedme. Men det vil vise seg... ;) Husk at jeg er veldig inaktiv, er syk så det blir mest litt sulling hjemme. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg startet på 121,3 på tirsdag, ligger på 1600 kcal nå første uken, og skal regne ut energibehovet neste gang. (har tatt sånn kroppsnalyse på NIMI så ligger på ca meny 4, blir gøy å se om det stemmer:)

 

Hvordan synes du det har vært å holde seg til 1600 kcal, til meg har det gått overraskende lett. Synes det er merkelig å tenke på at jeg i gjennomsnitt har spist ca 3500 kcal om dagen tidligere, men det har vært mest godis..... :blink:

Veldig spent på veiinga på mandag nå! :o

Hvor høy er du da? Har du en hovedvekt du vil ned til? Evt mål for kurset? B)

Første delmålet mitt er å komme under 100kg! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

gmh: Høres ut som du vil ha noe enkelt som gir kcal? Hvis det stemmer kan jeg anbefale nøtter. Jeg spiser litt cashewnøtter hver dag. Nøtter er fulle av kcal, men sunt fett så myndighetene anbefaler litt nøtter hver dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Borlaug

Hvordan synes du det har vært å holde seg til 1600 kcal, til meg har det gått overraskende lett. Synes det er merkelig å tenke på at jeg i gjennomsnitt har spist ca 3500 kcal om dagen tidligere, men det har vært mest godis..... :blink:/>

Veldig spent på veiinga på mandag nå! :o/>

Hvor høy er du da? Har du en hovedvekt du vil ned til? Evt mål for kurset? B)/>

Første delmålet mitt er å komme under 100kg! :rolleyes:/>

 

1600 går helt strålende, jeg merker bare at jeg velger noen gang for magert og at jeg sliter med å komme opp i antall kcal pr måltid. 4 knekkebrød er f.eks mye å spise. (selv for meg) Kanskje bedre at jeg velger 2 brødskiver. ( eller den lavkarbomixposen man blander selv med smør og vann, kun 211 kcal pr 100 g og lite karb)

Jeg er en skikkelig godtegris, men tar kromtbl nå og føler ikek søtsug. Det hjelper jo hvertfall 80%:)

Jeg er 170. Har en bmi på ca 40 tror jeg. Vil under 100, men første mål er 115:) en dag av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 går helt strålende, jeg merker bare at jeg velger noen gang for magert og at jeg sliter med å komme opp i antall kcal pr måltid. 4 knekkebrød er f.eks mye å spise. (selv for meg) Kanskje bedre at jeg velger 2 brødskiver. ( eller den lavkarbomixposen man blander selv med smør og vann, kun 211 kcal pr 100 g og lite karb)

Jeg er en skikkelig godtegris, men tar kromtbl nå og føler ikek søtsug. Det hjelper jo hvertfall 80%:)/>

Jeg er 170. Har en bmi på ca 40 tror jeg. Vil under 100, men første mål er 115:) en dag av gangen:)

 

Det er absolutt viktig med delmål, ellers kan det lett føles litt håpløst.. ;)

Supert at du føler at krom hjelper deg. Søtsuget holder jeg borte med grønnsaker, ikke bli sulten og litt kanel hver dag.

I morgen er min første veiing, jeg har uansett en god følelse, fordi jeg føler meg sterk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink du har vært! Kjempebra resultat gir god motivasjon videre :)/> Både vekta og turen - 4,2 trimpoeng! :o/> Good work!

 

Takk, takk! Det føles godt, håper på vedvarende medgang. Spent på formen i morgen!

Turen gikk bra med unntak av på slutten, da var det vondt... Håper på å få til en liten tur i morgen også.

Hvilke mål har du for 2014 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Borlaug

Hurra! :D/>

Første veiing etter kaloritelling en startet er på 104kg, dvs en vektnedgang på 3,5kg!

Godt med en god start kjenner jeg! For allerede i dag ble d vanskeligere....

Lykke til på veiinga i morra Fru B!

 

 

Takk, gikk ned 1.7:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, gikk ned 1.7:)

 

Så bra!! Det er godt jobba! :D

Er du i arbeid? barn?

 

Jeg har gått på arbeidsavklaringspenger siden august, pga kroppen, så jeg er mye hjemme nå. Godt med litt ro til å tenke på hva man kan spise.

Vanskelig å velge hvis man rekker å bli skrubbsulten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Fikk du deg en tur idag? :)

 

Jeg har som mål i 2014 å få bedre kondisjon og minke kraftig på fettet på kroppen. Har trent ett år nå så har fått mye muskler, men vil gjerne trene kondisjonen mer. Og selvfølgelig beholde eller aller helst øke musklene :) Vi har blitt veldig flinke til å lage ordentlig mat så det er sjokolade og smågodt som har vært problemet her. Enn med deg? Hva er dine mål dette året? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du deg en tur idag? :)/>

 

Jeg har som mål i 2014 å få bedre kondisjon og minke kraftig på fettet på kroppen. Har trent ett år nå så har fått mye muskler, men vil gjerne trene kondisjonen mer. Og selvfølgelig beholde eller aller helst øke musklene :)/> Vi har blitt veldig flinke til å lage ordentlig mat så det er sjokolade og smågodt som har vært problemet her. Enn med deg? Hva er dine mål dette året? :)/>

 

Så herlig at du har kommet inn i en treningsrytme! Muskler forbrenner mer fett, så det er supert!

Kostholdet er alfa omega for vektnedgang, så det er flott at maten er under kontroll. Sjokolade og smågodt skulle ha vært like sunt som blomkål synes jeg. ;)

 

Mine mål dette året er hovedsakelig å gå ned i vekt ved hjelp av et sunt kosthold, spise mindre kcal enn jeg bruker! Noe jeg aldri helt har prøvd før.. hehehe

Mitt ønske for året er å få muligheten til å starte på skog- og fjellturene mine igjen! Det er virkelig terapi og medisin til sjelen. I tillegg vil jeg styrke kjernemusklaturen min.

 

Dessverre ble det ikke tur på meg i dag... Låsninger, smerter og svimmelhet har preget dagen.. Men jeg legger inn et håp for morgendagen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det endelig tur på meg igjen! 4km på 45min i skogen! Herlig <3

Jeg prøver å ignorere det faktum at jeg nå ligger på sofaen med sterke smerter!

Det var en god tur, jeg forbrente ca den posen med Goldfish jeg spiste i går! ;-) ;-)

Håper alle har en fin helg og tenker seg 2 gang om før kaloribomber puttes i munnen! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her kan man ikke si at kiloene direkte raser av... 4kg på 2mnd er ikke bra nok når man er så stor som meg. Men likevel er jeg fornøyd med at det faktisk er nedgang!!! Forrige uke klarte jeg og gå tilsammen 2,5mil, det føltes som et mirakel ♡

Følelsen ble litt dempet etter ufrivillige muskelspasmer, feber, hals vondt, liten muskelstyrke i nesten 1 døgn... Notat til meg selv: IKKE overdrive fysisk aktivitet selv om formen er god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei igjen!

Formen har steget betraktelig og 5,8kg er borte. I forrige uke startet jeg med styrketrening, og merker raskt endringer i hodet. Søtsuget kommer ikke før til helgen og søndag er ikke en del av spisehelgen. ;-) Jeg har stor tro på at framgangen min vil øke fram mot juli nå. Målet er helst under 95kg til 1.juli.

Stå på folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...