Gå til innhold

Prosjekt "perfekt"


Gjest Sykepleieren_
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sykepleieren_

Har vært innom her litt før, men nå er jeg tilbake med egen tråd denne gangen! Endret kostholdet for ett år siden og begynte å trene. Gikk ned 10 kg. Ble lei av å følge opplegget og veie maten så tok meg en pause og kom meg liksom aldri i gang igjen av ulike grunner. Tror det var lurt å ta en pause for ikke å presse meg selv så lenge at jeg tilslutt ble skikkelig lei og begynte med gamle vaner igjen. Klarte å holde vekten lenge og fortsette treningen. Men noen uker før jul begynte ting å gli ut igjen, har gått opp ca. 4 kg og følte meg klar nå for å begynne på nytt. Ikke minst før det kommer flere kg på.

 

Treningen har jeg heldigvis klart å opprettholde. Føler treningen er viktig for min hverdag nå for å føle meg bedre og mer overskudd. Deilig å ha kommet dit. Men det er enda veldig lett å hoppe over en trening. Har begynt med personlig trener, skal ha noen timer fremover for å få litt ny inspirasjon og motivasjon på trening. Nye øvelser så jeg ikke blir lei - tror det blir bra :D

 

Dette skal altså være min vei mot det som er "perfekt" for meg. Misforstå tittelen rett, vil ikke bli perfekt, men finne ut hva som passer meg ang. kosthold og trening. Har funnet ut at motivasjon er alfa omega i en slik prosess. Så har satt meg noen gode grunner til hvorfor jeg vil ned i vekt som virkelig betyr noe for meg. Dette prøver jeg å tenke på med jevne mellomrom i prosessen. Viktig å ha hodet med seg i prosessen :)

 

Startet sist mandag og har veiedag mandag. God helg til alle der ute! :D

 

Startvekt: 109,3 kg

Vekt 13.01.14: 103,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Takk Fru Borlaug! :)

 

Idag sto det 101,9 kg på vekta, altså 1,5 kg ned! :D

Yes, god start (fortsettelse) på vektnedgangen!

 

For meg handler mye om planlegging har jeg funnet ut. Må ha ting i huset som er sunt og som jeg har lyst på. Når jeg blir sulten er det liksom for sent å finne ut hva jeg vil ha. Har derfor laget hjemmelaget frokostblanding for å ha til frokost. Ikke noe glad i mat så tidlig så da måtte jeg finne på noe som er fort å lage, godt og som jeg ikke trenger spise så mye av. Den ble fantastisk god! Har tilogmed kjøpt yoghurt for å spise den med - og jeg er ikke glad i yoghurt! Har spist den sammen med vanilje kesam til nå. Digg på frukt var den også :)

 

Synes det går greit egentlig, kjenner av og til at jeg får skikkelig lyst på MASSE sjokolade! Det er min store synd... Har prøvd å tenke gjennom hver gang "trangen" på sjokolade kommer, hvorfor den kommer og om det er verdt å spise sjokolade nå eller om jeg heller vil oppnå målet mitt jeg har satt meg. Hohoi, masse sitter i hodet i denne prosessen ja. Har faktisk klart å ha masse små pakker med 70% sjokolade i huset, og bare spist en hver dag. De er bare på 10 g (59 kcal). Har tatt frimerkene hver dag i stedet for å samle opp til helga.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Ble plutselig hyttetur sammen med svigers i helgen, drar snart og overnatter til i morgen. Kjenner jeg må være bevisst og bestemt hele tiden. De er ikke akkurat kjent for å ha magre matvaner ;) Hører rykter om grøt til middag og pizza til kvelds. Ajajaj. Har med meg frukt og frokostblanding og ett godt mot!

 

Lagde hjemmelaget tacokrydder og tortilla til fredagstacoen igår! Det ble godt altså! Og tacoen var jo faktisk sunn da. Bortsett fra at jeg bruker ordentlig norvegia, det er min guilty pleasure - liker ikke lettost så da tar jeg heller litt mindre :) Tortillaen lagde jeg grove i tillegg, smakte skikkelig godt. Lagde flere og la i fryseren. Tenkte å prøve til lunsj en dag, med litt skinke og dressing av kesam. 150 kcal per tortilla er jo ikke værst :)

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Takk FatCat! :)

 

Det gikk bra på hytteturen, gikk tur hver dag å det hjelper jo godt på. Tror jeg kom på bra kcal inntak, men ikke helt bra innhold for å si det sånn. Sjokoladekake til mellommåltid, men sånn blir det av og til. Så lenge jeg spiser bra til vanlig går det vel greit å ha det sånn av og til. Ikke så ofte så :)

 

Gikk ned 0,8 kg denne uken, storfornøyd med det. Kjenner jeg er fornøyd med det, men samtidig blir jeg litt utålmodig. Er vel sånn det er for de fleste ;)

 

Har vært på kroppsanalyse. Det var interessant! Har hele 53,65 (!) kg muskler, vekt: 102, når testen ble tatt. Skåret veldig bra på muskler i kroppen. Ble vurdert ut fra muskler på en "skala" inndelt i 9, hvor høyest var best. Kom på nr. 8! :D

 

Alt for mye fett selvfølgelig, men det visste jeg jo. Det er jo det som skal forsvinne ;) Trodde jeg kom til å få dårlig resultat på det "farlige" fettet rundt de indre organene, men det gikk overraskende bra. Over 13 er det farlig, fikk 9 på den. Var såå sikker på at jeg var laaangt over den grensen så DEN ble jeg glad for!

 

Ut fra analysen så kom jeg frem til at idealvekten min vil være 72 kg, med 23% fett. Noen kg over det jeg trodde jeg skulle ligge på så det er godt å vite sånn ca. mål. Alt i alt godt fornøyd med testen, må ta en ny om noen måneder. Godt å vite at treningen det siste året har hjulpet godt :D

 

Skal ordne maten til i morgen, må være lettvint ;)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

0,3 kg ned denne uken. Greit det, selv om en ønsker mer. Kan være salt fra middagen igår. Var ute å spiste. Jaja, ned er ned :)

 

Har ikke veid maten denne uken,skal begynne igjen i morgen med det. Trengte en pause fra det. Var i barnedåp i går. Gikk veldig greit. Tok ett stykke kake, hadde veldig lyst på mer, men klarte meg med ett som jeg hadde bestemt meg på på forhånd. Fornøyd med det! :)

 

Har time med personlig trener i morgen, blir spennende. Trenger litt ny inspirasjon og nye øvelser kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Yes! 1,4 kg ned! :D

 

Åh, hadde lite lyst å få på vekta i dag, mtp helga. To morsdagsfeiringer og litt sjokolade som ikke var planlagt. Men det gikk jo tydeligvis bra! Tror jeg hadde litt vann i kroppen forrige veiing ja. Men det kommer jo uka etter hvis det er sånn så da går det jo greit av og til :)

 

Var egentlig ganske flink i helga mtp alle fristelser. Såå mye verre å la være å spise sjokolade når det står tilgjengelig. Det beste er å ikke kjøpe det i det hele tatt. Var på hyttetur med noen andre i helga å da kan man jo ikke akkurat nekte de å spise sjokolade :P

Spiste litt sjokolade, men det var jo betraktelig mye mindre enn jeg hadde spist før. Litt vin ble det og, men bare ett glass :)

 

Ikke så flink til å holde måltidsrytmen når jeg kommer ut av det "vante". Må prøve å planlegge litt mer neste gang tror jeg. Kanskje hyttetur til helgen allerede så får kanskje utfordret meg litt da ;)

 

Har hatt to treninger med PT. Liker det veldig godt. Klarer å pushe meg mer enn når jeg trener alene. Ganske flink alene, men det lille ekstra kommer når jeg har noen som følger med. Veldig godt med noen nye øvelser også! Og å få kommentarer på at han ikke var i tvil om at jeg var sterk gjør jo det hele enda bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Sovnet litt på sofaen idag og våknet veldig sulten og hadde VELDIG lyst på noe søtt. Kom til å tenke på at jeg kanskje hadde litt (nesten en hel plate) kokesjokolade i skuffen etter baking til div. bursdager. Kom raskt på at jeg hadde brukt resten så tok meg ett eple og appelsin med kanel på og en kopp kaffe. Det gikk en times tid, ble sulten igjen. Gikk i skuffa for å finne frem knekkebrødene. Der skimtet jeg noe i skuffa, innimellom alt rot så jeg sjokoladen. Tok den opp og ble både glad og tenkte: Shit! Sto med sjokoladen i hånda og vurderte sterkt å spise hele plata. Må nevne at jeg før idag "drømte" om å spise masse sjokolade.... Heldigvis vant jeg over sjokoladen og la den i fra meg og tok ut knekkebrødpakken... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Sykepleieren_

I'm back! :D

 

Ble en pause fra forumet. Var litt inne på en annen tråd å skrev en stund, men kjente jeg trengte en pause igjen. Har faktiskt klart å holdt vekten, eller gikk vel opp 0,3 kg på disse ukene, men det synes jeg er godkjent! Har holdt på en uke nå, og vekta viser 1,4 kg ned :D

 

Vekt start: 109,3 kg

Vekt nå: 98,2 kg

Vektnedgang: 11,1 kg

 

Har gått inn 48,5 cm :D

 

Neste delmål er 15 kg, gleder meg MYE til det!

 

Gleder meg til det er skikkelig vår ute og jeg kan gå turer i skogen i bare joggesko.

Skikkelig deilig å bruke lette sko, etter lang vinter med tunge vintersko og masse klær.

 

Merker jeg må jobbe med å forstå at det går ann å kose seg uten at det skal være godis eller noe annet godt. Når man drar på besøk er det jo det sosiale som er koselig, ikke å spise sjokolade. Det sitter liksom litt i kroppen merker jeg. Er vel noe som må jobbes med over tid. Før brukte jeg veldig mye sukkerfri drops (lakerol) når jeg skulle gå ned i vekt, men det har jeg heldigvis ikke behov for nå. Så litt har skjedd. Godt å ikke ha behov for å erstatte alt det usunne med noe annet. Synes det er slitsom å dra på besøk til andre hvor det blir servert mat, neste alltid usunt.

 

Har begynt å bruke shapeup appen til å registrere mat. Synes den var veldig bra og lettvint å bruke. Da slipper jeg å dra opp pc'n hver morgen. Da kan jeg registrere alt på mobilen gjennom hele dagen i stedet for å vente til jeg kommer hjem. App'en til GR synes jeg var tungvint å bruke. På shapeup appen kommer det opp hvor mye salt og fiber jeg har spist, hvis jeg registrerer matvaren selv og legger det inn. Veldig greit å ta en sjekk av og til at man kommer opp i anbefalt gram fiber og ikke kommer over anbefalt saltinntak. Ligger bra an så langt, de dagene jeg har sjekket. Matvarene som ligger der fra før av, det er mange, er ikke registrert med fiber og salt, så det må gjøres selv. Litt tungvint, men man trenger jo ikke gjøre det hver dag. Og mange matvarer bruker jeg jo de samme av ofte.

 

Ønsker alle en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

1,8 kg ned denne uken! :D Trodde det var feil på vekta, så måtte gå på flere ganger ;) Men det stemte jo. Har ikke veid maten denne uka, men det ser jo ut til å fungere.

 

Nå står påska for tur. Det blir spennende og utfordrende. Har bestemt meg for å kose meg, men prøve å begrense det. Har ikke noe mål å gå ned i påska, men stå i ro. Har ligget lenge på 98-99 så det er såå deilig å se hver eneste nye tall som dukker opp! :) Veier 96,4 nå. Håper det blir godt vær slik at vi kan gå litt på ski og ikke bare spise kcal ;)

 

God påske til alle der ute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...