Gå til innhold

Svigers


Moppen
 Share

Anbefalte innlegg

Helt siden dag en har svigers hatt "problem" med vekta mi. Første setning var å så tjukk du er trodde ikke sønnen vår likte tjukke damer.. Mannen min er godt trent har drevet med kampsport siden vi ble sammen i tenårene han er min første og jeg hans første kjæreste så søtt sånn. Men jeg har fått gjennomgå på grunn av vekta mi.. men heldigvis har jeg en snill mann som alltid har støttet meg..

 

I sommer skal svogern mi gifte seg. Og i den anleding skal jentene våre på 5 og 7 være blomster jenter.. snakka akuratt med svigermor og da sa hu. Vi må finne kjole til hu på 5 siden hun er vanskelig å finne til må finne noe så får henne til å slank ut.. :blink: hu er 5 hu ser helt normal ut.. hu må bruke belter så buksene ikke ramler av.. ja hu er like høy som hun på 7 men har ennå "fysikken" til en 5åring det vil si hu er litt rund i kinna og sånn.. men helt normal.. hun på 7 derimot er for tynn hu er lita for alderen hu er under utredning for cøliaki som bårde min mor og søster har. Så ja hu er for tynn.. henne elsker derimot svigermor for hu er såå tynn og fin.. :unsure:

 

mannen min sin familie er sånne tynne høye folk.. så spiser usunt men legger ikke på seg et gram.. så kjenner det kan bli vanskelig å gå i brullupet siden jeg får høre både det ene og andre.. skulle tro at det ble lettere etter 17år men nei.. uff.. :( trengte bare å få ut litt frustrasjon... mannen min kjefter på familien sin når de oppfører seg ufint mot meg eller kommentere vekten til barna.. men da får jeg enda mer når han ikke ser så blir det bare en ond sirkel..

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Borlaug

lei situasjon;(

bra mannen din støtter deg, sett helt klare regler, vektsnakk om og til barna er uakseptabel. Konsekvenser blir ingen kontakt med barna. man må nesten bare sette hardt mot hardt siden hun frmdeles fortsetter etter irretesetting av din mann.

 

Kjenner meg forresten igjen ang første møte meg svigers, sv.mor sa også til meg: jøss du var anderledes enn de andre han har vært kjæreste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Det er bare helt utrolig hvor frekk og uforskammet enkelte tror at de kan være mot andre! Sukk! Muligens er det ubevisst, at det bare er blitt en (u)vane, men her må du sette foten ned, for dette er mobbing av deg - huff! :(/>

Kjenner meg ellers igjen i synet på "barns kropp": Da min datter var 14 år gammel, påsto min gamle mor at min datter "burde begynne å passe seg litt" (altså vekt og kalori-messig), mens min søster sa at min datter var "sååå fin i figuren". Begge så da min datter i bikini da vi badet i sjøen.

 

Synes ellers at fru Borlaug har my rett når hun sier "vektsnakk om og til barna er uakseptabel. Konsekvenser blir ingen kontakt med barna". Jeg synes det er å gå vel langt, samtidig som det kaskje er det som må til for å få svigers til å oppføre seg ordentlig mot deg, og ikke snakke vekt og utseende om og foran barna. Desom det ikke hjelper at du setter foten ned, må du få hjelp av mannen din til å forklare at grensen for lengst er nådd. Ingen har rett til å kommentere andres kropp og utseende negativt!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...