Gå til innhold

Nescafe Cafe Vanilla - Litt eller nei ?


Gjest hegstad9
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sundshine

Det enkleste er vel å registrere den, og se hva du kommer ut med kalorimessig. Selv drikker jeg nescafè cappucino til frokost, og kanskje en kopp til ila. dagen. Får den ikke opp som nei-mat, men litt-mat, og den hjelper meg til å komme i 1600 kcal. daglig uten å få dårlig samvittighet av den grunn. Men tror at Vanilla har mer fett og kalorier, som piggen også sier her.

Prøv deg frem - lykke til! :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hegstad9

Takker for svar.

 

Vanilla er 395 kcal pr 100 g og det utgjør 73 kcal pr kopp.

Cappuccino er visstnok 401 kcal pr 100 g og utgjør 50 kcal pr kopp.

 

Ikke helt sikker ennå, skal sjekke nærmere på mandag om det stemmer ...

 

Men jeg må nok ikke bli for glad i dette her, og heller gå over til te uten sukker. Tror jeg kutter helt ut alt annen enn vanlig Cappuccino med noen kopper til dagen - max. Tror jeg går tilbake til te igjen ...

 

Min nye vannkoker kjøpt for cappuccino kan om ikke annet varme opp en kopp vann for meg for te ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vannkoker er alltid kjekk å ha i hus! :) Når produkter inneholder melk er det også en del kalorier. Vi skal jo ha både kalorier og melkeprodukter men dette er et typisk produkt som kan "lure" oss til å tro ikke inneholder så mye. Jeg hadde nok også holdt meg til te (eller kaffe i mitt tilfelle) og heller unnet meg litt ekte mørk sjokolade ny og ne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

En vannkoker er alltid kjekk å ha i hus! :)/> Når produkter inneholder melk er det også en del kalorier. Vi skal jo ha både kalorier og melkeprodukter men dette er et typisk produkt som kan "lure" oss til å tro ikke inneholder så mye. Jeg hadde nok også holdt meg til te (eller kaffe i mitt tilfelle) og heller unnet meg litt ekte mørk sjokolade ny og ne!

Tror du har mye rett, Piggen. Selv om "posemat" = div. kaffedrikker ikke er utpreget sunt, så er det i alle fall angitt mengde kalorier på porsjonsposen, slik at en får regnet det med i dagens meny på en ok måte.

Lykke til! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...