Gjest hegstad9 Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 http://www.supermarket.no/nescafe-cafe-vanilla-10-stk-levert-av-nestle.html Er det noen medlemmer som har en oppfatning om Cappuccino ( snarere bestemt : Nescafe Cafe Vanilla ) - er en drikk jeg bør la erstatte kaffe ? Elsker smaken, men vil slutte med den om det er for mye kcal involvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Piggen Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Mye kalorier og fett! Ca 428 kalorier pr 100 gr pulver, så det spørs jo hvor mye pulver du bruker pr kopp. Men ikke noe å drikke mengder av med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sundshine Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Det enkleste er vel å registrere den, og se hva du kommer ut med kalorimessig. Selv drikker jeg nescafè cappucino til frokost, og kanskje en kopp til ila. dagen. Får den ikke opp som nei-mat, men litt-mat, og den hjelper meg til å komme i 1600 kcal. daglig uten å få dårlig samvittighet av den grunn. Men tror at Vanilla har mer fett og kalorier, som piggen også sier her. Prøv deg frem - lykke til! :rolleyes:/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hegstad9 Skrevet Januar 25, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2014 Takker for svar. Vanilla er 395 kcal pr 100 g og det utgjør 73 kcal pr kopp. Cappuccino er visstnok 401 kcal pr 100 g og utgjør 50 kcal pr kopp. Ikke helt sikker ennå, skal sjekke nærmere på mandag om det stemmer ... Men jeg må nok ikke bli for glad i dette her, og heller gå over til te uten sukker. Tror jeg kutter helt ut alt annen enn vanlig Cappuccino med noen kopper til dagen - max. Tror jeg går tilbake til te igjen ... Min nye vannkoker kjøpt for cappuccino kan om ikke annet varme opp en kopp vann for meg for te ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Piggen Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 En vannkoker er alltid kjekk å ha i hus! Når produkter inneholder melk er det også en del kalorier. Vi skal jo ha både kalorier og melkeprodukter men dette er et typisk produkt som kan "lure" oss til å tro ikke inneholder så mye. Jeg hadde nok også holdt meg til te (eller kaffe i mitt tilfelle) og heller unnet meg litt ekte mørk sjokolade ny og ne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sundshine Skrevet Januar 26, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2014 En vannkoker er alltid kjekk å ha i hus! :)/> Når produkter inneholder melk er det også en del kalorier. Vi skal jo ha både kalorier og melkeprodukter men dette er et typisk produkt som kan "lure" oss til å tro ikke inneholder så mye. Jeg hadde nok også holdt meg til te (eller kaffe i mitt tilfelle) og heller unnet meg litt ekte mørk sjokolade ny og ne! Tror du har mye rett, Piggen. Selv om "posemat" = div. kaffedrikker ikke er utpreget sunt, så er det i alle fall angitt mengde kalorier på porsjonsposen, slik at en får regnet det med i dagens meny på en ok måte. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå