Gå til innhold

Liv, latter, lek og letthet!


Anbefalte innlegg

Det siste året har jeg hatt et ord som jeg har tenkt på veldig mye, og det er "letthet". Og ja, det handler i stor grad om å bli lettere i kroppen, men det handler også om å kunne kjenne på mestringsfølelse, energi, glede, lekenhet... Massevis av sånne gode ord som får meg til å smile.

 

I skrivende stund ligger jeg hjemme i senga mi, sørpe tett av forkjølelse og nullniks energi i kroppen - og letthetsfølelsen er lenger unna enn på lenge. Og samtidig er jeg mer motivert til å få tak i lettheten enn på lenge! Jeg er sikkert i ferd med å våkne opp fra vinterdvalen (som strengt tat har vart siden sist påske...!) og kjenner på en deilig våryrhet i hele meg. Ja, jeg vil. Ja, jeg kan! Og her er jeg :) I stedet for å lurke rundt i hemmelighet, velger jeg å åpne denne tråden, si hei og ønske deg hjertelig velkommen med på turen min. Jeg vet jeg må gjøre jobben selv, men fytti, så bra det er å ha en høylytt heiagjeng rundt meg :)

 

Jeg rager ikke høyt over bakken, med mine 163 cm, og med ei vekt på 120,5 kg, er det ganske naturstridig for kroppen å være full av letthetsfølelse... Jeg følger ikke noe kurs, og vet at min største utfordring er å ikke la vekta og ant. Kiloer få all plass. Jeg vet av erfaring at jeg går sent ned i vekt. Men jeg vet også av erfaring at jeg krymper fort - i cm. Og det er der jeg må ha hovedfokuset mitt. På cm-krymp og mer energi. Tallene tale er lagt inn i skjemaet og med sydentur om 5 uker, er det en fin motivasjon.

 

Jeg er ikke helt trygg på GR- tankegangen når det gjelder spising og telling. Tror først og fremst jeg vil få meg en real vekker når jeg nå skriver opp alt jeg faktisk putter i munnen og så se de faktiske tallene. Jeg ligger inne med 1600 kcal pr. dag, men lurer litt på om det er for lite nå i starten? Tar gjerne i mot gode råd fra dere.

 

Nå skal jeg bruke litt tid til å bli kjent her inne. Har stor tro på et flott 2014!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...