Gå til innhold

Noen i Åsane som trenger/ønsker noen å trene. Ed?


Gjest Nonstop79
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Nonstop79

Er ny her inne... Og har ikke enda klart å sette meg inn i hvordan ting fungerer...;) men eg er ekstremt overvektig og vil gjøre noe med det. Er meldt inn i nr1fitness treningssenter, men mangler litt motivasjonen til å komme meg på trening.. Har minst 60 kg +som skulle blitt borte! men tar ett om gangen.. Så har en stor dørstokkmil eg må krysse, og trenger noen å motivere meg sammen med...:) er og meget sjenert av meg, så er ikke bare bare for meg å gå bort til noen på feks treningssenteret å blir kjent eller noe..;) kjenner heller ikke mange her... Så er det noen som føler det litt på samme måte og trenger noen å trene med, gå tur med, motivere seg sammen med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og velkommen hit! Jeg bor i Bergen men på Laksevåg og uten bil, så turer i Åsane blir dessverre litt vanskelig for meg. Jeg kjenner meg godt igjen i at dørstokkmilen er den lengste og ikke minst tyngste! Og kjenner meg også godt igjen i det å være sjenert.... Men for å si det sånn - treningssenteret er ikke akkurat det stedet jeg går bort og begynner å prate med ukjente. Etter å ha trent godt over ett år på samme stedet er jeg nå på hils med et par av de som stort sett alltid trener samtidig som meg og det er det. Jeg er der for å trene, ikke pludre med folk, men når det er sagt så er det jo hyggelig når folk slår av en liten prat, da prater jeg selvsagt tilbake. Men har ikke selvtilliten til å ta initiativ til sånt selv. Verken på treningssenter eller andre steder når jeg tenker meg om. :)

Har du noen venner eller kjente som trener samme sted som deg som du kan lage avtale med? Fulgte det med noen introtimer med instruktør så du kan få litt veiledning nå når du skal sette i gang - sikre at du gjør ting riktig og ikke over/feilbelaster og sånt? Har du muligheter til å dra på trening f.eks. rett fra jobb slik at du ikke går hjemom først og dermed slipper å dra ut igjen? Sånn må jeg gjøre det, hvis ikke blir det ikke noe trening den dagen utenom hvis jeg har en konkret avtale som jeg ikke har samvittighet til å bryte...

 

Da jeg satte i gang mitt livsstilsendringsprosjekt for det som begynner å bli leeenge siden begynte jeg med kostholdet. Da det var kommet godt på plass la jeg til turgåing. Først lenge etterpå begynte jeg å trene på senter - har tidligere stort sett vært støttemedlem, men nå begynte jeg med personlig trener for å lære mest mulig og være sikker på at jeg fikk god effekt av det. Men personlig trener er dyrt og det er en prioritering, for min del har jeg prioritert det som en investering i egen helse og fremtid. Men poenget mitt er at jeg tok det stykkevis og delt fordi dette har jeg prøvd før, og når jeg tok alt på en gang og gjerne litt for mye av det gode samtidig så falt jeg rett og slett av lasset og klarte ikke opprettholde nivået verken på mat eller trening. Fikk rett og slett nok. Denne gangen har jeg lagt opp et treningsløp som jeg vet at jeg kan opprettholde også etter at jeg er ferdig med vektnedgangen, slik at jeg tenker mye mer langsiktig enn hva jeg har gjort før. Da har det vært fortest mulig ned i vekt, så kort tid etter har jeg vært tilbake i gamle vaner og gått opp igjen.

 

Når alt dette er sagt - dersom du har anledning til å komme til byen og gå tur en gang iblant så kan vi gjerne møtes der og vandre ett eller annet sted. Nå er jo jeg kommet mye lengre i livsstilsendringen min enn det du har, men jeg er av den oppfatning at en tur er en tur, og en tur i et rolig tempo er bedre enn ingen tur i det hele tatt. :) Fløien er jo en mulighet, rundt Storelungeren er jo en fin tur osv., men grunnet jobb kan jeg bare på ettermiddag eller kveld. Så det er bare å gi en lyd hvis du vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...