Gå til innhold

Karbohydrater


Gjest Melodi88
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Gjest Stjernestøv

Sliter med å komme opp i karbohydrater! Noen tips? Gjerne pålegg... Å gjerne at det er lite som innholdet mye karbs. :)/>

 

Det samme gjør jeg også.

 

Hovedfokuset mitt i det siste har vært på nok grønnsaker hver dag, siden jeg før spiste 100 gram i uka. Nå får jeg til minst 300 hver dag, men det går på bekostning av særlig karbohydrater. Protein og fett er ikke noe problem. Når det gjelder karbohydrater klarer jeg stort sett å slite meg opp på 38/39 % hver dag, men det er jo altfor lite.

 

Trenger sårt tips til hvordan jeg kan klare å få mer karbohydrater inn i kosten, samtidig som det ikke skviser grønnsakene og den proteinrike maten ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier dere å spise, da?

 

Her er det grovt brød til frokost, som en del av middagen varierer jeg med fullkornpasta, polenta, ris, byggryn, couscous, poteter, tortillaer..

 

Ellers blir det litt frukt hver dag, og noen typer grønnsaker (røtgrønnsaker, mais) inneholder jo også endel karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernestøv

Hva pleier dere å spise, da?

 

Her er det grovt brød til frokost, som en del av middagen varierer jeg med fullkornpasta, polenta, ris, byggryn, couscous, poteter, tortillaer..

 

Ellers blir det litt frukt hver dag, og noen typer grønnsaker (røtgrønnsaker, mais) inneholder jo også endel karbohydrater.

 

Jeg pleier vanligvis å spise brød til frokost, lunsj og noen ganger kvelds også, men akkurat nå er jeg veldig brødlei. Det går da mest i knekkebrød. Ellers blir det stort sett ris/pasta/potet til middag, men ikke så store mengder, siden jeg skal ha plass til grønnsaker og kjøtt/fisk også. Jeg orker ikke 150 gram potet i tillegg til kjøtt/fisk og en haug med grønnsaker.

 

Er det et stort problem om man ikke får nok karbobydrater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...