Gå til innhold

Helt ny- hjelp- tips- støtte!


Lady76
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er helt ny her. Starter på kurs tirsdag neste uke. Jeg er klar, håper jeg. Er redd for å mislykkes.

Etter å ha tenkt på at det er jo lett og slanke seg litt i mange år, var det på tide å gjøre noe med det. Det er vel ikke så lett, da hadde jeg vel klart det på egenhånd. Jeg har ikke fortalt det til noen at jeg skal på kurs. Lill flaut liksom.

Hva kan jeg forvente på mitt første kurs? Gruer meg.

Hvor mye kan jeg forvente å gå ned pr uke?

Kommer jeg til å klare å holde motivasjon?

Må jeg veie alt?

Hvordan skal JEG klare å begynne med trening, og like det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg er helt ny her. Starter på kurs tirsdag neste uke. Jeg er klar, håper jeg. Er redd for å mislykkes.

Etter å ha tenkt på at det er jo lett og slanke seg litt i mange år, var det på tide å gjøre noe med det. Det er vel ikke så lett, da hadde jeg vel klart det på egenhånd. Jeg har ikke fortalt det til noen at jeg skal på kurs. Lill flaut liksom.

Hva kan jeg forvente på mitt første kurs? Gruer meg.

Hvor mye kan jeg forvente å gå ned pr uke?

Kommer jeg til å klare å holde motivasjon?

Må jeg veie alt?

Hvordan skal JEG klare å begynne med trening, og like det?

 

Hei hei!

Velkommen i klubben! :)

 

Jeg har holdt på med Grete Roede i 2 uker og 3 dager nå, og er helfrelst!

Jeg er 182cm høy, og nå 131,6 kg. Det er 7 kg mindre enn for 2 uker og 3 dager siden!!!

 

Først, det er bare å endre innstilling. Du vil "mislykkes" et par ganger om du har mange kilo og ta av. og det er IKKE flaut å gå på kurs! Jeg har sagt det til alle rundt meg. På jobben, hjemme, venner, resten av familien. Og man får jo da en annen støtte enn om man ikke skulle sagt noe. Har venninner som heier på meg, og en familie som skjønner at jeg ikke høvler i meg søtsaker som tidligere når jeg har vært på besøk. Det er ikke for å være ufin!

 

Om du holder deg til planen som kurslederen din gir deg, så vil du kunne gå ned 500gram til 1 kg i uka. JEg har hatt en kongestart med 1,6 første uka, og 2,7 nå andre uka. Men det er ikke vanlig. De andre på kurset mitt går ned alt fra 300gram til 1kg.

 

I starten burde du veie alt, etter hvert får du en feeling på hvor mye det veier. Det er også fint forklart i boka.

 

Starter vi på samme kurs til tirsdag? På Strømmen?

 

Og når det kommer til trening.. ja.. så er ikke det det viktigeste. 70 % av vektnedgangen er kosthold. Jeg har ikke trent en gang de to ukene jeg har holdt på. Men skal starte i dag.

Det gjelder bare å finne noe som du syns er moro.

 

Hva med å kjøpe deg skritteller? Jeg har en fra fitbit. Den synker seg med telefonen. Og du ser underveis hvordan du ligger ann i forhold til ditt mål . Grete Roede sier at 10 000 skritt om dagen er anbefalt. Jeg ligger bare på 4000-7000 skritt. Så har noe å gå mot der.. Målet mitt er foreløpig satt på 5000. Men da når jeg det innimellom isteden for aldri å nå det..

 

 

Ble litt mye her nå...

 

jeg er Roede frelst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Første kursdag er ikke noe å grue seg til. Du kommer dit, hilser pent på kursleder, blir veid, får utdelt bok og så blir det litt prating. Noen velger å veie på slutten av første kurs så man eventuelt kan gå når man er ferdig. Det skumleste for meg var å se svart på hvitt hvor mye jeg faktisk veide....

Det er lurest å forholde seg til en vekt og bare veie seg en gang i uken. Prøv å ha noen lunde samme forhold ved hver veiing hos kursleder - dvs hvis du spiser middag før du drar dit første gangen så gjør det de andre gangene også. Hvis ikke kan magefyllet eller mangelen på gi utslag på vekten.

 

Det stemmer at man kan gå ned i vekt bare ved å legge om kostholdet. Men - når man slanker seg er det dessverre ikke bare fett som forsvinner, men også muskler. Derfor kan det være greit å trene litt i tillegg, for muskler vil man jo ikke miste! De er jo tross alt med på å forbrenne fettet og når de blir mindre forbrenner de jo mindre. Men - man skal ikke begi seg utpå for mye på en gang, ihvertfall er jeg sånn, for da faller jeg fortere av lasset. Så dersom du ikke trener allerede, gi deg selv en stund til å komme inn i kostholdet, så slenger du på trening etterpå. I begynnelsen er det gjerne tungt, men etterhvert som kroppsvekten går ned og du kommer i bedre form vil du merke at det skal mer og mer til for å bli sliten og svett. Men mitt viktigste råd er å legge opp til et opplegg som du også kan opprettholde etter at du er ferdig med vektnedgangen! For det nytter ikke å slanke seg og trene masse for å kutte det ut igjen når man har nådd trivselsvekten - da fyker man raskt oppover igjen. Tenk heller livsstilsendring og at den skal være varig!

Du vil nok ha både opp- og nedturer underveis, men det viktige er å ikke la nedturene ta knekken på en. Sklir du utpå så ta deg selv i nakkeskinnet fortest mulig og kom deg inn i vanene igjen! Uken består av 35 måltider, hvis du gjør feil på ett av dem har du fortsatt 34 igjen å gjøre ting riktig på.....

 

Lykke til både på kurs og med prosjektet! Og forresten - når jeg klarer å like trening klarer hvemsomhelst det. Hilsen en tidligere selverklært treningshater som nå er å treffe fast på treningssenter to ganger i uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Velkommen i klubben! :)/>

 

Jeg har holdt på med Grete Roede i 2 uker og 3 dager nå, og er helfrelst!

Jeg er 182cm høy, og nå 131,6 kg. Det er 7 kg mindre enn for 2 uker og 3 dager siden!!!

 

Først, det er bare å endre innstilling. Du vil "mislykkes" et par ganger om du har mange kilo og ta av. og det er IKKE flaut å gå på kurs! Jeg har sagt det til alle rundt meg. På jobben, hjemme, venner, resten av familien. Og man får jo da en annen støtte enn om man ikke skulle sagt noe. Har venninner som heier på meg, og en familie som skjønner at jeg ikke høvler i meg søtsaker som tidligere når jeg har vært på besøk. Det er ikke for å være ufin!

 

Om du holder deg til planen som kurslederen din gir deg, så vil du kunne gå ned 500gram til 1 kg i uka. JEg har hatt en kongestart med 1,6 første uka, og 2,7 nå andre uka. Men det er ikke vanlig. De andre på kurset mitt går ned alt fra 300gram til 1kg.

 

I starten burde du veie alt, etter hvert får du en feeling på hvor mye det veier. Det er også fint forklart i boka.

 

Starter vi på samme kurs til tirsdag? På Strømmen?

 

Og når det kommer til trening.. ja.. så er ikke det det viktigeste. 70 % av vektnedgangen er kosthold. Jeg har ikke trent en gang de to ukene jeg har holdt på. Men skal starte i dag.

Det gjelder bare å finne noe som du syns er moro.

 

Hva med å kjøpe deg skritteller? Jeg har en fra fitbit. Den synker seg med telefonen. Og du ser underveis hvordan du ligger ann i forhold til ditt mål . Grete Roede sier at 10 000 skritt om dagen er anbefalt. Jeg ligger bare på 4000-7000 skritt. Så har noe å gå mot der.. Målet mitt er foreløpig satt på 5000. Men da når jeg det innimellom isteden for aldri å nå det..

 

 

Ble litt mye her nå...

 

jeg er Roede frelst!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar.

Jeg klarer liksom ikke helt å starte med GR før kursstart. Ligger i tankene.

Jeg skal på Lørenskog stasjon.

 

Er 175 cm og veier 94 kg. Mitt mål er 75 kg før sommeren. Må jo kunne være en mulighet det.

 

Skritt teller har jeg, men hater å gå med deg. Får prøve det i igjen. Ønsker egentlig å bli en jogger, men vet ikke om ryggen min klarer det.

 

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milla226

Hei,

 

Jeg har gått på nettkurs noen uker nå, og er veldig fornøyd. Har kjøpt polar loop gjennom grete roede-butikken. Den logger aktivitet, og inspirerer meg til å bevege meg mer i løpet av dagen. Det er også skritteller i den. Brukte aldri skrittelleren min før, men nå har jeg det i et armbånd/klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har gått på nettkurs noen uker nå, og er veldig fornøyd. Har kjøpt polar loop gjennom grete roede-butikken. Den logger aktivitet, og inspirerer meg til å bevege meg mer i løpet av dagen. Det er også skritteller i den. Brukte aldri skrittelleren min før, men nå har jeg det i et armbånd/klokke.

 

 

Hei.

 

Vedr Polar Loop.

 

Kan denne brukes alene, eller bare sammen med pulsmåler osv? Får jeg registrert treningen med bare Polar Loop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milla226

Hei.

 

Vedr Polar Loop.

 

Kan denne brukes alene, eller bare sammen med pulsmåler osv? Får jeg registrert treningen med bare Polar Loop?

 

Du får ikke registrert trening med polar loop (med mindre du bruker pulsbeltet i tillegg). Den registrerer skritt, kalorier brukt og aktivitet. På en app som hører til får du oversikt over hvor stor del av dagen du sitter, ligger, står, går og beveger deg med høy intensitet. For meg har det vært utrolig motiverende å prøve å nå aktivitetsmålet for dagen. Samtidig har det vært en vekker å se hvor mye jeg sitter i løpet av en dag. Jeg vet at nike og andre merker har tilsvarende aktivitetsmålere, men kan absolutt anbefale polar loop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...