Gå til innhold

Vektnedgang svinger


Gjest Fotballslankerinna
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fotballslankerinna

Jeg skjønner ikke helt dette, og trenger noen råd. Jeg er på vei fra 100 kg til 65 kg. Veier nå 89 kg. Vektnedgangen svinger voldsomt. Jeg trener og spiser veldig fast, og har veiedag hver fredag morgen. Jeg teller kaloriene jeg spiser, og også det jeg forbrenner under trening. Kaloriunderskudd hver uke bruker totalt å ligge på -3500 kcal. Dette skal vel tilsi en halv kilo i uken.

 

Det jeg ikke skjønner, er at vektnedgangen er så variabel. En uke kan jeg gå ned 0,5 kg, neste uke bare 0,1 kg, og uka etter kanskje 1 kg. Jeg slet enormt når jeg kom ned på 94 kg. Fra 94 til 90 gikk ekstremt tregt, selv med god kontroll på kaloriunderskuddet. Hvorfor svinger det sånn når kaloriunderskudd og forbrenning er lik hver uke? Jeg har hørt om disse "platåene" men er det ikke for tidlig å stagnere på et platå når jeg bare har gått ned 6 kg enda? Det skal også sies at jeg veide 90,0 for 1 uke siden. Denne uken skal jeg bare ha hatt et underskudd på -2000 kcal, men jeg har likevel gått fra 90 til 89 kg. Veldig merkelig og uforutsigbart synes jeg.

 

Noen her med lignende erfaring? Noen som vet hva som er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...