Gå til innhold

Noen som har startet på 80kg?


Gjest Denlillehavfruen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Denlillehavfruen

Jeg begynner på mitt aller første kurs i morgen og jeg lurer litt på om noen har samme ståsted som meg og kan fortelle meg litt om hva jeg bør forvente av nedgang og utfordringer og slikt?

Vil ned til 65(tror det er min idealvekt). Hva er realistisk frem til midten av juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roedemaxi

Jeg begynner på mitt aller første kurs i morgen og jeg lurer litt på om noen har samme ståsted som meg og kan fortelle meg litt om hva jeg bør forvente av nedgang og utfordringer og slikt?

Vil ned til 65(tror det er min idealvekt). Hva er realistisk frem til midten av juni?

Hei !:)

Jeg startet på 81 kg for 1 uke siden . Begynte på kurs forrige uke og har gått ned 1 kg den første uken .

Min erfaring er at man går ned "mye" den 1. Uken for så å stagnere litt. ( jeg har gått på kurs før)

Jeg gikk bare ned 4 kg på mitt forrige kurs totalt som er litt lite. Men jeg fulgte opplegget nøye og trente og alt mulig.

Kropper er forskjellige og noen går det tregere for. De andre på kurset raste ned ca 10kg hver på de 8 ukene..

Så det er vanskelig å si noe om hva du kan forvente deg. Viktig å være nøye med å måle og veie mat i starten.

For å få et godt øyemål for hva som er normale posjoner. Bare ikke forvent at du skal gå ned masse masse.

Jeg hadde nokk litt høye forventninger på 1. Kurset og ble skuffet for at ikke gikk ned mer ...

Jeg vil også ned til 65 kg og håper jeg klarer det på 1 år.

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Denlillehavfruen

Hei !:)/>/>

Jeg startet på 81 kg for 1 uke siden . Begynte på kurs forrige uke og har gått ned 1 kg den første uken .

Min erfaring er at man går ned "mye" den 1. Uken for så å stagnere litt. ( jeg har gått på kurs før)

Jeg gikk bare ned 4 kg på mitt forrige kurs totalt som er litt lite. Men jeg fulgte opplegget nøye og trente og alt mulig.

Kropper er forskjellige og noen går det tregere for. De andre på kurset raste ned ca 10kg hver på de 8 ukene..

Så det er vanskelig å si noe om hva du kan forvente deg. Viktig å være nøye med å måle og veie mat i starten.

For å få et godt øyemål for hva som er normale posjoner. Bare ikke forvent at du skal gå ned masse masse.

Jeg hadde nokk litt høye forventninger på 1. Kurset og ble skuffet for at ikke gikk ned mer ...

Jeg vil også ned til 65 kg og håper jeg klarer det på 1 år.

Lykke til!:)/>/>

 

Tusen takk for svar. Ja jeg er typisk den som vil ha drastiske endringer så det kommer til å bli hardt for meg dette. Men jeg tenker å prøve å fokusere på at "hey, jeg går ihvertfall ikke oppover" og det er det som jeg vil unngå mest av alt.

 

Tenker jeg får ihvertfall prøve meg på normale måltider til ulik tider og være fornøyd hvis jeg klarer å endre livsstilen generelt. Jeg må bare konsentrere meg og ikke gi opp etter 4 uker, noe som jeg normalt ALLTID gjør:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roedemaxi

Tusen takk for svar. Ja jeg er typisk den som vil ha drastiske endringer så det kommer til å bli hardt for meg dette. Men jeg tenker å prøve å fokusere på at "hey, jeg går ihvertfall ikke oppover" og det er det som jeg vil unngå mest av alt.

 

Tenker jeg får ihvertfall prøve meg på normale måltider til ulik tider og være fornøyd hvis jeg klarer å endre livsstilen generelt. Jeg må bare konsentrere meg og ikke gi opp etter 4 uker, noe som jeg normalt ALLTID gjør:(

 

 

Hei igjen:)

Ja forsøk tenke positivt og at det nokk tok lang tid å gå opp i vekt så da tar det lang tid

Å kvitte seg med det igjen...

Jeg vet også med meg selv at motivasjonen pleier å dale etter en stund men det er noe din kursveileder kan hjelpe deg med også.

Tror alle går lei etterhvert og at motivasjoen ikke alltid er på topp.

Men du er kjempeflink som har meldt deg på kurs! :) viktig å være grei med seg selv og bare gå videre om får en sprekk, og ikke

Piske seg selv og gjøre for stort nummer ut av det. Alle får en sprekk og går lei.

Vi får rose hverandre og huske på at dette er ikke gjort på 123.

Min kursveileder sier at man i gjennomsnitt går ned 0,7 kg i uken på kurs 1.

Da ligger jeg forann skjema og det er en bra start:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Hvis du går ned rundt et halvt kilo per uke, regnes det som ganske sunn nedgang. Tror også det er ganske vanlig, med mindre du begynner på en vekt der du er svært overvektig, noe du ikke er.

Selvfølgelig kan det svinge fra uke til uke, alt etter hva du har spist (veldig salt mat f.eks.), og om du har trent mye dagen før veiing (musklene kan holde på vannet). Og, alkohol reduseres forbrenningen din i mange dager etter inntak... B)

 

Jeg vil anbefale at du er veldig nøye på veiing av mat og registrering i begynnelsen - da vil du komme inn i gode vaner. Følg gjerne meny-forslagene i boken eller på nettet for venne deg til kostholdet.

Og, ikke spis for lite! Dvs. ligg på den menyen du er blitt anbefalt, slik at ikke kroppen går over på sparebluss pga. for lite næring.

Tenker du på dette som livsstil-endring og ikke "en slankeperiode", vil du lykkes på litt sikt. Det er også viktig å ikke veie seg for ofte. :)

Dersom du faller for en usunn fristelse og spiser for mange og gale kalorier en dag, er kunsten å hente seg inn igjen dagen etter, og ikke la tanken om at "alt er ødelagt" få bestemme. Du får bare en litt lenger vei mot målet, og alt er slett ikke ødelagt av en dags utskeielse med litt mer usunn mat.

 

Dersom du beregner en nedgang i snitt på 500-700 gram per uke, kan du gange med antall uker, så er du i nærheten av hva du kan forvente deg av resultat.

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...