Gå til innhold

Klar for en ny livsstil!


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en jente på 25 år fra Oslo. I forrige uke hadde jeg PT-time og tok da en kroppsanalyse som viste 79,4kg (er 165 cm). Jeg har ikke veid meg på nærmere 5 år, mest fordi jeg ikke går etter hvor mye man veier men hvor bra man føler seg i sin egen kropp. Allikevel skjønte jeg at nå som "skaden" er gjort og jeg vet vekta mi, har jeg ingenting å tape på å se ukentlige resultater på vekta. Fikk også et plutselig innfall at NÅ skal jeg klare å bli klar til bikini-sesongen!

 

Jeg bråbestemte meg for å bli medlem i Roede-klubben da sjefen min fortalte at han gikk etter denne filosofien, og har tatt av seg nærmere 10kg. siden jul! Jeg har i mange år prøvd forskjellige dietter og metoder, blandt annet lavkarbo (som funket helt til jeg begynte med karbohydrater igjen), mosjonert og spist sunt osv. men jeg har aldri blitt fulgt opp. Med ny frisk motivasjon er jeg klar for å gi jernet og klare målet mitt på 60kg.

 

Ellers liker jeg å trene (i rykk og napp vel og merke), spesielt Zumba. En av mine store livsønsker er å bli Zumba-instruktør, og det er dette som også gir meg motivasjon til å gå ned i vekt og opprettholde en sunn livsstil. Er også veldig sosial, og har mange gode venner som støtter meg uansett vekt og livsstil. Kultur som filmer, musikk og kunst er også store hobbier, og jeg er webdesigner og grafisk designer på fritiden som resulterer i mye stillesitting.

 

Gleder meg veldig til å se resultater og møte alle flinke mennesker her inne som er i samme situasjon som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nå gått en uke, og selv om jeg ikke har tatt mål enda viste vekta -1,3 kg.! Er superfornøyd med egen innsats og hvor lett dette er, og håper virkelig at jeg klarer å fortsette å loggføre alt sammen og være like flink som jeg har vært den siste uka.

 

*stolt* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Denlillehavfruen

Du er kjempeflink! Hvor mange kalorier ligger du på? Og hvor nærme kommer du hver dag? Jeg sliter med å komme like nært alle dagene... Gikk ikke ned noenting første uka men jeg er optimistisk til denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempe flink :-) . Jeg er 36 år og 4 barnsmor... Så jeg tror forbrenninga mi er helt skakkjørt :-(... Jeg har også noe av det samme å gå ned. jeg er 173 cm og 87 kg. min idealvekt er 69 kg. 18 kg å gå . Har bare holdt på i noen dager med grete roede klubben og jeg håper det vil fungere for meg. Jeg starta i januar med å slutte og røyke og fant ut at jeg ville begynne å trene. men har bare gått ned 3-4 kg siden da. Jeg trente vel 3-4 ganger i uka... Tror mulighens at jeg har spist for lite. Vet liksom ikke helt. Må vel bli flinkere til å spise salat og frukt tenker jeg. :-).

 

Det blir bra å høre om andre som er i samme situasjon som meg. så er man liksom ikke helt aleine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink! Hvor mange kalorier ligger du på? Og hvor nærme kommer du hver dag? Jeg sliter med å komme like nært alle dagene... Gikk ikke ned noenting første uka men jeg er optimistisk til denne uka!

 

Tusen takk :D Jeg skal ligge på 1600 kalorier, men jeg har ikke klart å komme meg opp på dette tallet enda (ligger på rundt 1200-1300). Jeg er vant til å spise store porsjoner 3-4 ganger om dagen, så når man spiser mindre hver tredje time orker ikke magen min mer etterhvert :P Stå på, alle går ned forskjellig og du kommer garantert til å gå ned i ukene fremover :)

 

Du er kjempe flink :-) . Jeg er 36 år og 4 barnsmor... Så jeg tror forbrenninga mi er helt skakkjørt :-(... Jeg har også noe av det samme å gå ned. jeg er 173 cm og 87 kg. min idealvekt er 69 kg. 18 kg å gå . Har bare holdt på i noen dager med grete roede klubben og jeg håper det vil fungere for meg. Jeg starta i januar med å slutte og røyke og fant ut at jeg ville begynne å trene. men har bare gått ned 3-4 kg siden da. Jeg trente vel 3-4 ganger i uka... Tror mulighens at jeg har spist for lite. Vet liksom ikke helt. Må vel bli flinkere til å spise salat og frukt tenker jeg. :-).

 

Det blir bra å høre om andre som er i samme situasjon som meg. så er man liksom ikke helt aleine

 

Takk for det :) Du er kjempeflink som har gjort livsstilsendringer som å slutte å røyke og begynne å trene. Ett skritt av gangen ;) Jeg har også merket at nå som jeg har frukt og grønt til hvert måltid har jeg mer energi og føler meg mer opplagt enn før så det har definitivt noe å si for å gå ned. Når vil du nå målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D/> Jeg skal ligge på 1600 kalorier, men jeg har ikke klart å komme meg opp på dette tallet enda (ligger på rundt 1200-1300). Jeg er vant til å spise store porsjoner 3-4 ganger om dagen, så når man spiser mindre hver tredje time orker ikke magen min mer etterhvert :P/> Stå på, alle går ned forskjellig og du kommer garantert til å gå ned i ukene fremover :)/>

 

 

 

Takk for det :)/> Du er kjempeflink som har gjort livsstilsendringer som å slutte å røyke og begynne å trene. Ett skritt av gangen ;)/> Jeg har også merket at nå som jeg har frukt og grønt til hvert måltid har jeg mer energi og føler meg mer opplagt enn før så det har definitivt noe å si for å gå ned. Når vil du nå målet ditt?

 

Jeg vet at vis jeg ikke går for fort ned så vil vektnedgangen ha større sjanse til å vedvare :-). Så vis jeg satser på 0,5 til 1 kg i uka så blir jeg fornøyd. Jeg merker at det er hardt noen ganger å være streng med seg selv... Men har gjort det før, så da må jeg vel lykkes denne gangen også :-) Har et mål til rundt bursdagen min, i oktober.. Da har jeg noen uker på meg :-). Har du forresten noen gode råd når det gjelder å regne ut kalorier til middagen. syns det er utrolig vanskelig. Og i tillegg så lager vi jo middag sammen vi i familien, og spiser det samme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at vis jeg ikke går for fort ned så vil vektnedgangen ha større sjanse til å vedvare :-). Så vis jeg satser på 0,5 til 1 kg i uka så blir jeg fornøyd. Jeg merker at det er hardt noen ganger å være streng med seg selv... Men har gjort det før, så da må jeg vel lykkes denne gangen også :-) Har et mål til rundt bursdagen min, i oktober.. Da har jeg noen uker på meg :-). Har du forresten noen gode råd når det gjelder å regne ut kalorier til middagen. syns det er utrolig vanskelig. Og i tillegg så lager vi jo middag sammen vi i familien, og spiser det samme....

05, til 1 kg. i uka er det som regnes som sunt, så absolutt et bra mål :) Jeg har funnet ut at når jeg sliter litt med å finne motivasjon til å ikke ta den ene sjokoladebiten tenker jeg "husk hvorfor du gjør dette, hva får du ut av det? Glede i ett lite sekund og dårlig samvittighet etterpå. Husk at du må gå i rask gange i x antall minutter for å bli kvitt denne lille sjokoladebiten" og hvis jeg ikke føler for å dra på trening: "dette er ingenting, husker du den gangen da du ga alt på treningen selv om astmaen var så ille at du nesten ikke fikk puste og så skal du droppe trening fordi du er for lat?". Det hjelper meg veldig, i tillegg til at jeg bare kommer meg opp av sofaen og setter igang istedenfor å utsette. Alle har jo forskjellige måter å motivere seg på, hva funker for deg? Jeg har meldt meg på nettkurs så alt jeg skriver inn på nettet registreres med kalorier, proteiner, fett og karbo. Jeg sitter gjerne kvelden i forveien og pusler litt med forskjellige matretter for å se hva jeg kan spise ellers den dagen. Det viktigste er vel egentlig å tenke at du skal ha 1/3 ris/poteter/fullkornspasta e.l., 1/3 kjøtt/fisk og 1/3 grønnsaker under middagen, og ikke ta så tallerkenen topper seg fullstendig. Ettersom jeg har skjønt kan man omtrent spise alt, men med måte. Er barna og mannen din glad i fisk? Fått tips om at det burde man spise minst to ganger i uka, så jeg prøve å spise fet fisk etter styrketrening og mager fisk en annen dag i uka. Har også blitt invitert på middag hos venner hvor de hadde taco, og istedenfor å lesse på med saus, ost, rømme og hvetetortilla som jeg vanligvis gjør tok jeg heller myyyye mer salat, mager kesam, én fullkornstortilla og bare litt kjøtt. Tror det er slike små endringer som det som gjør at man går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mye bra tips :-). Noe vet jeg jo fra før, men det e bare å sette ting i praksis... Som idag spist jeg halvt fat med grønnsaker og rsten full kornspasta og karbonadedeig med hjemmelaga tomatsaus :-). Va flink da :-). I morgen blur det laks tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er andre uken med veiing overstått, og jeg er UTROLIG fornøyd med resultatet, selv om jeg ikke aner hvordan det kan stemme: -1,5 kg! Har nå gått ned 2.8 kg. på 2 uker. Tror jeg har litt for høye forhåpninger til ukene som kommer da jeg vet at dette kommer til å gå mye saktere snart.

 

*SUPER STOLT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er en jente på 25 år fra Oslo. I forrige uke hadde jeg PT-time og tok da en kroppsanalyse som viste 79,4kg (er 165 cm). Jeg har ikke veid meg på nærmere 5 år, mest fordi jeg ikke går etter hvor mye man veier men hvor bra man føler seg i sin egen kropp. Allikevel skjønte jeg at nå som "skaden" er gjort og jeg vet vekta mi, har jeg ingenting å tape på å se ukentlige resultater på vekta. Fikk også et plutselig innfall at NÅ skal jeg klare å bli klar til bikini-sesongen!

 

Jeg bråbestemte meg for å bli medlem i Roede-klubben da sjefen min fortalte at han gikk etter denne filosofien, og har tatt av seg nærmere 10kg. siden jul! Jeg har i mange år prøvd forskjellige dietter og metoder, blandt annet lavkarbo (som funket helt til jeg begynte med karbohydrater igjen), mosjonert og spist sunt osv. men jeg har aldri blitt fulgt opp. Med ny frisk motivasjon er jeg klar for å gi jernet og klare målet mitt på 60kg.

 

Ellers liker jeg å trene (i rykk og napp vel og merke), spesielt Zumba. En av mine store livsønsker er å bli Zumba-instruktør, og det er dette som også gir meg motivasjon til å gå ned i vekt og opprettholde en sunn livsstil. Er også veldig sosial, og har mange gode venner som støtter meg uansett vekt og livsstil. Kultur som filmer, musikk og kunst er også store hobbier, og jeg er webdesigner og grafisk designer på fritiden som resulterer i mye stillesitting.

 

Gleder meg veldig til å se resultater og møte alle flinke mennesker her inne som er i samme situasjon som meg!

 

Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen av mye av det du skriver. Er selv 22 år, 164 cm og veier nå 75,0 kg. Ønsker også å gå ned til 60 kg. Ikke så langt fra deg med andre ord :-)

 

Begynte på nytt grete roede kurs i går, og er motivert for å klare dette! Jeg har, dessverre, vært med på dette før.. Høsten 2010 gikk jeg ned 14 kg, og var på mitt tynneste 59,5 kg... Tenk! Litt etter litt har kiloene kommet på igjen. Jeg vet godt alt som gikk galt etter forrige vektnedgang, så det burde vel ikke komme som et sjokk på meg at jeg står her igjen. Men man nekter vel å innrømme det før det har gått galt. Heldigvis er jeg nå klar for en ny runde! Jeg vet det kommer til å gå greit å gå ned, uansett om det tar en stund, men det vanskeligste for meg denne runden blir å planlegge og finne ut av hva jeg gjør etter kursene! Hvordan holde kiloene vekk :-)

 

Det virker som dere er godt i gang med kurset, og en vektreduksjon på 1,5 og 1,3 er jo helt fantastiske resultater! Dette har du all grunn til å være fornøyd med :-) Hva med deg, folmoe, hvor langt er du kommet i kurset, har du hatt noen veiinger til nå?

 

Kommer til å følge denne tråden videre, så håper dere stikker innom for å fortelle hvordan det går. Men nå er det kveld, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kjenner meg veldig igjen av mye av det du skriver. Er selv 22 år, 164 cm og veier nå 75,0 kg. Ønsker også å gå ned til 60 kg. Ikke så langt fra deg med andre ord :-)

 

Begynte på nytt grete roede kurs i går, og er motivert for å klare dette! Jeg har, dessverre, vært med på dette før.. Høsten 2010 gikk jeg ned 14 kg, og var på mitt tynneste 59,5 kg... Tenk! Litt etter litt har kiloene kommet på igjen. Jeg vet godt alt som gikk galt etter forrige vektnedgang, så det burde vel ikke komme som et sjokk på meg at jeg står her igjen. Men man nekter vel å innrømme det før det har gått galt. Heldigvis er jeg nå klar for en ny runde! Jeg vet det kommer til å gå greit å gå ned, uansett om det tar en stund, men det vanskeligste for meg denne runden blir å planlegge og finne ut av hva jeg gjør etter kursene! Hvordan holde kiloene vekk :-)

 

Det virker som dere er godt i gang med kurset, og en vektreduksjon på 1,5 og 1,3 er jo helt fantastiske resultater! Dette har du all grunn til å være fornøyd med :-) Hva med deg, folmoe, hvor langt er du kommet i kurset, har du hatt noen veiinger til nå?

 

Kommer til å følge denne tråden videre, så håper dere stikker innom for å fortelle hvordan det går. Men nå er det kveld, god natt!

 

Hei! Så hyggelig å se at det er fler av oss! Da er vi nok på ca. samme linje ja :)/> Hvis du har klart å gå ned 14 kg én gang klarer du det absolutt igjen! Jeg har trua på deg ;)/> Når det blir vanskeligere kan vi prøve å støtte hverandre skikkelig og gi hverandre tips og råd (kom gjerne med noen tips til meg, jeg føler at det går mye i den samme maten hver uke og man kan jo fort bli litt lei). Vektnedgang på 1,3 og 1,5 var nok en del vann eller rett og slett det at kroppen fikk litt sjokk over hvor mye sunt jeg plutselig begynte å spise, for denne uken har det gått litt tregere med -0,5. Er fortsatt fornøyd med tanke på hvor hektisk forrige uke var og at jeg ikke fulgte programmet helt til punkt og prikke, pluss at jeg trente mindre og skeiet litt ut på lørdag. Denne uken skal jeg være flink igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, ikke vet jeg hva som skjedde forrige uke (kanskje mensen som gjorde at jeg holdt mye vann?) men denne uken har det gått skikkelig fremover igjen med -1,5kg! Er så storfornøyd og begynner virkelig å bade se og merke forskjell. -4,8kg på 4 uker, og jeg er superstolt!

 

Hvordan går det med dere Folmoe og matprat123? Hvordan tenker dere å legge opp påsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) håper det er greit jeg blir med her! Trenger motivasjon fra andre ;) er 23 år og 77,5 kg.. Målet er 65 kg, så fort som mulig ;)

 

Dere er flinke! Og du, Frambuesa, det er jo helt sykt hvor fort du har gått ned? Ligger du fortsatt på rundt 1300 kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/> håper det er greit jeg blir med her! Trenger motivasjon fra andre ;)/> er 23 år og 77,5 kg.. Målet er 65 kg, så fort som mulig ;)/>

 

Dere er flinke! Og du, Frambuesa, det er jo helt sykt hvor fort du har gått ned? Ligger du fortsatt på rundt 1300 kcal?

 

Bare å bli med adream :) Ja, dette er tydligvis dette som skal til for at jeg skal gå ned! Jeg ligger fortsatt på rundt 1100-1300 kcal. Det jeg merker STOR forskjell på er at jeg har så mye mer energi. Vanligvis i helgene ligger jeg på sofaen og drikker vin eller går ut å spiser med venner, men nå kan jeg gjerne våkne kl. 9 av meg selv og sprette opp av senga. Siden jeg er så rastløs har jeg fått helt dilla på å gå turer (bor rett ved marka) så da kan det bli både 1, 2 og 3 timer med hurtig gange, og da har jeg fortsatt tid til venner på ettermiddagen som har dratt seg eller er fyllesyke ;) Jeg tror også det at jeg drikker såpass mye vann som jeg gjør (nesten 3 liter om dagen) gjør at jeg føler meg konstant mett og det er så deilig! Hvordan ligger kcalnivået ditt på adream? Trener du noe særlig? Hvor lenge har du gått på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende!! :)

Håper den energien kommer til meg også snart.. Er hjemme med dattera mi på 1 år om dagene og kjenner at det hadde vært deilig med mer energi! Men det kommer nok etterhvert ;)

Jeg ligger på rundt 1500 kcal foreløpig, går ikke på kurs. Men har ei svigermor som er kursleder så hun geleider meg en del. Og så skal jeg melde meg inn i "gull-klubben". Går du på kurs?

Jeg prøver å trene en go del, kjenner det gir meg overskudd. Prøver å trene "skikkelig" 3 ganger i uken og så prøver jeg å komme meg ut på trilletur hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Imponerende!! :)/>

Håper den energien kommer til meg også snart.. Er hjemme med dattera mi på 1 år om dagene og kjenner at det hadde vært deilig med mer energi! Men det kommer nok etterhvert ;)/>

Jeg ligger på rundt 1500 kcal foreløpig, går ikke på kurs. Men har ei svigermor som er kursleder så hun geleider meg en del. Og så skal jeg melde meg inn i "gull-klubben". Går du på kurs?

Jeg prøver å trene en go del, kjenner det gir meg overskudd. Prøver å trene "skikkelig" 3 ganger i uken og så prøver jeg å komme meg ut på trilletur hver dag :)/>

 

Så flott med en svigermor som kan hjelpe deg! Skulle jeg gjerne hatt også :) Jeg går på nettkurs og det er de beste brukte pengene jeg noengang har brukt. Treningen har dabbet veldig av for min del men jeg vet at det er bare å starte igjen så baller det seg på etterhvert.

 

Hvordan har det gått i påsken da? Selv har jeg klart å styre unna alt av godteri, men tok meg noen glass (*kremt* flasker) vin og koste meg med mammas hjemmelagde mat. Forbrenningen min er utav en annen verden, for da jeg gikk på vekta på tirsdag hadde jeg gått ned atter 1,5 kg. på en uke. Jeg tror ikke dette er helt bra, men jeg skal absolutt ikke klage! Nå er det bare å komme igang med trening og turgåing igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter å ha vært syk og sengeliggende I nesten en uke er jeg tilbake på bena, lettere enn på veldig lenge! Vekta viste 71,0 kg i går, men jeg er litt bekymret for når kurset er ferdig om en uke. Er det noen som vet om gullmedlemsskap gir samme fordeler som å gå på kurs, altså registrering av mat med kaloriteller og det hele?

 

Hvordan går det med dere Folmoe, matprat123 og adream?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adream

Hei igjen!!

Du kan vel tenke deg til hvorfor jeg ikke har vært så aktiv her inne.. Men vi har vært inne i en travel periode hvor hele kostholdsgreiene har blitt nedprioritert. Dessverre for meg... :(

Men nå er jeg tilbake og klar for å få det til! :)

Har ikke vært på vekta, håper bare ikke den har gått oppover siden sist ;)

Klarer jeg det ikke denne gang, begynner jeg på kurs! For nå skal det gå veien.

 

Du er jo kjempeflink frambuesa! Imponert! Blir spennende å høre hvordan det går når kurset er over også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!!

Du kan vel tenke deg til hvorfor jeg ikke har vært så aktiv her inne.. Men vi har vært inne i en travel periode hvor hele kostholdsgreiene har blitt nedprioritert. Dessverre for meg... :(/>/>/>

Men nå er jeg tilbake og klar for å få det til! :)/>/>/>

Har ikke vært på vekta, håper bare ikke den har gått oppover siden sist ;)/>/>/>

Klarer jeg det ikke denne gang, begynner jeg på kurs! For nå skal det gå veien.

 

Du er jo kjempeflink frambuesa! Imponert! Blir spennende å høre hvordan det går når kurset er over også :)/>/>/>

 

Jeg anbefaler virkelig kurs, det er lett å holde øye med hva man får I seg, I tillegg til at man får veiledning. Jeg vet ikke hvor mange forskjellige dietter jeg har prøvd, men GR-kurset er virkelig den som har fungert best for meg siden jeg kan spørre om ting jeg trodde jeg visste noe om men egentlig ikke gjorde. Jeg har trua på deg, stå på!!

 

Kurset mitt er ferdig nå på onsdag og jeg er storfornøyd med resultatet! Jeg har, iløpet av kurset, gåttt ned 8,9 kg, fått finere hud, blitt sunnere, fått normalt blodtrykk, blitt sprekere og fått mer livsglede. Helt utrolig hvor mye det vil si å kutte ned på mengden matvarer men likevel kunne spise det du vil, og fortsatt gå ned I vekt. TAKK GRETE ROEDE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...