Gå til innhold

Skal ned 8 kg


Gjest Uulia
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg veier nå 62,7 kg etter å ha gått ned litt over 2 kg. Målet er å gå ned 8 kg til, men da må jeg spise sunt og trene!

Har blitt glad i frukt men iblant spiser jeg for mye tull, gruer meg til påsken og alt påskegodtet (som allerede er i butikkene...)

Motivasjonen min er at jeg har "vokst ut av" mange klær jeg likte veldig godt, og har lyst å passe disse igjen, pluss selvfølgelig å føle meg bedre med meg selv. Er ikke så høy så hver kilo synes på en måte.

 

Noen som blir med?

 

Har veiedag på tirsdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på, hvis jeg får lov!

Det du skrev kunne vært skrevet av meg selv - spesielt med hensyn til kg og høyde.

 

Veide 62,5 onsdag forrige uke - i går (tenker veiedag på mandager, men kan godt ta tirsdag, så blir det litt mer "spennende" :unsure: )veide jeg 62,1. Litt ned er bedre enn ingenting ned :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjoKkoK

Hei!

Dette hørtes midt i blinken ut for meg :)/> jeg har tenkt meg ned ca 9 kg, men klarer jeg 8 så er jeg veldig nærme fornøyd! Har prøvd å få det til siden sommeren i fjor, men det er veldig vanskelig. Fikk det til for 3 år siden når jeg gikk på roedekurs, men har sakte men sikkert gått opp igjen.

 

Har noen av dere noen erfaring med forumer? Hjelper det å ha noen å skrive til her inne?

 

Veier litt mer enn dere - 69kg nå, men er ganske høy så om jeg kommer meg til 60kg er det veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokkok; jeg har ingen erfaring med forum, bare kurs. Men nå tenker jeg at dersom vi er noen som heier på hverandre, så MÅ det jo være lettere enn å holde på helt alene..? Det er noe med å ha noen å dele opp- og nedturer med!

Vi får gi det et forsøk! :-)

Når har du tenkt å ha veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjoKkoK

Høres bra ut Morena :) Nei, jeg veier meg gjerne på tirsdager sammen med dere! Men den baderomsvekten vi har nå har sett sine bedre dager - må få kjøpt ny til neste tirsdag!!

 

Har noen av dere prøvd nettkurs? Har så lyst på gullmedlemsskap, og da burde jeg kanskje ta et nettkurs samtidig? Det er bare så alt for dyrt... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepie

Jeg skal begynne på Standard-kurs neste tirsdag! Min erfaring er at det fungerer supert å ha presset over seg om veiing på kurset. Da får jeg det nødvendige kicket til å komme i gang. Denne gangen håper jeg å få til noen flere varige livsstilsendringer.

 

Jeg skal ned til 60 kg selv. Tror det er mellom 6-8 kg som må bort da. Blir gjerne med og motiverer meg sammen med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd både vanlig kurs og nettkurs. Vanlig (altså med oppmøte en fast dag i uka)fungerte fint før jeg fikk barn. Etter at jeg fikk barn følte jeg at jeg "brukte opp" en alternativ treningsdag på å gå på kurs. Uansett er min erfaring at kjemi med kursleder er viktig, og da tror jeg det gjelder å finne noen som har vært i liknende situasjon som deg. Hun ene jeg har benyttet meg av på nettkurs hadde som meg små barn og en mann som er mye bortreist - så hun delte mange gode tips om hvordan "lure inn" litt trening her og der.

 

Nå som jeg har vært gjennom dette noen ganger (problemet mitt er at jeg sliter slik på vinteren, og derfor går opp hver eneste vinter...)vet jeg hvordan det fungerer -og har valgt å få meg et gullmedlemskap her på nettet. Håpet er at med en fast veie/måledag, så skal jeg greie noe av dette selv. Hvis det stopper opp - de siste kiloene bare ikke vil av, kan det være jeg hopper på et nettkurs. Men jeg ønsker ikke å ta flere nettkurs på rappen. Det har jeg prøvd en gang, og det var slikt et ork på slutten, at jeg godt kunne ha spart de pengene :-)

 

Det fine med gullmedlemsskapet er at du får bruke kalkulatoren som regner ut kaloriene du har spist - og samtidig gir deg en god pekepinn på hva du må ha mer/ mindre av. Jeg synes den er GULL -og har gitt meg mange overraskelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjoKkoK

Hmm. Jeg vurderer et nettkurs. Er mange år siden jeg gikk på kurs sist og jeg tror jeg trenger å holdes litt i øra. Spiste to gode never potetgull for ikke mer enn en time siden... :(/> Kan kursleder se registreringen din? For jeg tror det hadde vært veldig nyttig om noen kunne holde et øye med meg og ikke bare -tro på det jeg sier (*kremt =lover å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokKok: Med et nettkurs så forplikter du å fylle ut alt til hver uke + at du får en del spørsmål (som går på kostholdet du har hatt + trening). Kursleder ser kostholdsscoren din, hva du har registrert og hva du har registrert på trening.

 

Det som var spesielt nyttig for meg, var de ukene jeg hadde gode score men stod bom fast. Da kom hun med små innspill som hjalp meg videre. samt et spark bak når motivasjonen var på bånn. Hvis det er lenge siden du har vært på kurs er nok en del endret også... Jeg anbefaler faktisk å ta et kurs, bare for å lære skikkelig hvordan det fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjoKkoK

Takk Morena :) Det blir nok et nettkurs på meg da. Veldig greit med en som både følger med og motiverer. Gruer meg allerede til helgen. Neida. Helgene er kjempe fine! Men kjæresten er veldig glad i potetgull, så på lørdag står det fremme hele dagen. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Morena :)/> Det blir nok et nettkurs på meg da. Veldig greit med en som både følger med og motiverer. Gruer meg allerede til helgen. Neida. Helgene er kjempe fine! Men kjæresten er veldig glad i potetgull, så på lørdag står det fremme hele dagen. Huff.

 

Det synes jeg er dårlig gjort.... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag!

Jeg var ute med en vennegjeng i går, og var litt spent... Men synes jeg greide meg bra med matvalg og dropp av dessert :rolleyes: Ble et par glass vin da... Men jeg husker enda kurslederen på det første kurset jeg var :"tror ingen har blitt overvektig av et glass vin i ny og ne". Jeg lener meg litt på den... :unsure:

 

Da er det bare å ønske dere alle en fin og fornuftig helg. Tenk på veiingen på tirsdag hver gang dere får lyst på noe :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slankejento

Hei :)

 

Vil gjerne joine dere, hvis jeg får lov :)

 

Har gått opp. 8 kg siden jeg begynte på videreutdanning høsten 2013, og vil gjerne ta av disse kiloene!

Er sint på meg selv, da jeg veide 59 etter fødsel 2012: graviditeten la ikke igjen noen kilo, men med mye skole blir det mye sitting... Men NÅ er det NOK!

Vil ned 8 kilo innen midten av juli og håper at sammen med noen andre vil det være lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Vil gjerne joine dere, hvis jeg får lov :)/>

 

Har gått opp. 8 kg siden jeg begynte på videreutdanning høsten 2013, og vil gjerne ta av disse kiloene!

Er sint på meg selv, da jeg veide 59 etter fødsel 2012: graviditeten la ikke igjen noen kilo, men med mye skole blir det mye sitting... Men NÅ er det NOK!

Vil ned 8 kilo innen midten av juli og håper at sammen med noen andre vil det være lettere :)/>

 

Join oss du - selv om det ikke er så mye bevegelse i denne tråden. :rolleyes: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uke på roede metoden har gitt meg bare 200 gram mindre på kroppen. Litt skuffa over det. Men har nok sliti litt i å få i meg nok også. Men har tatt av noen cm. Så får være glad for det da.

 

Kjedelig når det starter i det små. Man har gjerne store forventinger når man starter på kurs også. Men jeg tipper at du tar et tigersprang n av de første ukene nå. Gleden over å se minus 0,5 - 1,0 kg er overveldende, og gir masse energi til å pushe videre. Klapp deg litt på skuldra - dette skal du klare Matife!! :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men seriøst??? Hvorfor er det lov å stappe SÅ mye godterier inn i en og samme butikken??? Det bikker over til kvalmende, nesten!! Men ok - følelsen av å gå ut igjen av butikken UTEN noe snop, er jo en høydare B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way.... Der meldte jeg meg på nettkurs også! Tenkte jo jeg skulle fikse dette selv denne gangen - men synes det går for sent :blink:

Så da er det oppstart neste uke -og holder det gående helt til siste arbeidsdag før ferien. Må jo være lov å håpe på et under før bunaden skal på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...