Gå til innhold

Jeg velger meg april


Gjest lettsommer
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lettsommer

Hei!

 

I februar fulgte jeg Grete Roede hver dag og klarte meg fint, men så kom mars, og et eller annet skjedde så det rett og slett ble glemt bort!

 

Jeg trenger et sted å skrive ned hva jeg gjør, og tenker derfor å starte denne tråden selv, slik at jeg holder meg i skinnet i april. Bli veldig gjerne med!

 

Selv ligger jeg på rundt 89/90 kilo, virker som at jeg står bom fast, men det er egentlig ikke så rart, for jeg gjør ikke noe for å gå ned akkurat nå. Men jeg vil komme meg ned til neste delmål nå, 87 kg. Neste igjen blir 85. Det er fristende å si at jeg vil ned til 87 "innen mai", men innerst inne vet jeg at jeg først og fremst vil ned til 87 kilo, punktum.

Men jeg skal jobbe for at det skal kunne skje innen mai. Så tar jeg 85 innen juni. Det blir en jobb, men det skal gå!!

 

Min strategi blir å registrere inn all mat, trene mer, drikke mye vann, få i meg mer grønnsaker og vitaminer.

Enkelt og greit. Tror registrerings-biten er av det viktigste, i tillegg til trening. Denne uka har jeg begynt å tenke på at "nå må jeg skjerpe meg litt", og jeg har trent mye. Faktisk ble det fire joggeturer denne uka, noe jeg er veldig fornøyd med. Men har ikke orket å ta meg tid til å registere mat. Det får bli kommende uke, og i april generelt! VET at det funker!

 

Ellers, jeg er 27 år og student og har akkurat plutselig møtt en mann jeg muligens lurer på om kan bli noe på ordentlig :)

Dette har utvilsomt også gitt meg mer motivasjon til å gjennomføre! Først og fremst for min egen del, selvfølgelig, men også for å føle meg bra i forhold til dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Da er jeg i gang! Har registert foreløpig matinntak, og er klar for en fin dag med sunn og god mat, masse vann, null godteri og trening. Dag for dag, skritt for skritt, centimeter for centimeter :)

Sol og deilig vær på sørlandet, enklere å komme seg ut på tur da!

Ha en energirik dag, du som leser dette :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang! Har registert foreløpig matinntak, og er klar for en fin dag med sunn og god mat, masse vann, null godteri og trening. Dag for dag, skritt for skritt, centimeter for centimeter :)/>/>

Sol og deilig vær på sørlandet, enklere å komme seg ut på tur da!

Ha en energirik dag, du som leser dette :)/>/>

Heia heia heia!!!!!

Syns du høres målbevisst ut jeg, og er ikke i tvil om at du vil greie det:) sååå spennende med en flamme inni bildet da ;)/> det gir nok ett ekstra puff i baken ja, for selvtillit er jo en deilig utstråling:) Jeg er selv i gang med vektnedgangen. Går ikke kurs, men holder på for meg selv. Bruker den gamle boka mi fra tidligere, og skriver i den. Beg på uke 6 i dag. Hadde gått ned 3,5 kg til helga,men pga 60 årsfeiring i helga + er på dato for eggløsning, så viste vekta 1kg + igjen i dag. Blæh!!!!! MEN har et håp om at den lurer seg tilbake innen helga igjen:)) er trebarnsmamma på 33 år.jeg er 161 høy, og starta vekta mi på 70,2 kg. Før helga var jeg 66,6, men i dag 67,6...... :/ jeg har et mål til juni, og det er å nå 65 kg. (innerst inne håper jeg på 63-64 kg,men får se.....) Har i snitt gått ned rundt 0,7 pr uke.... Så det bør vell gå:)/> jeg har gått kurs tidligere, etter tredje og siste svangerskapet,mot har igrunn holdt vekta noen lunde (på 65 kg) etter det, men siste halvåret har jeg vert syk, og tatt medisiner som gjorde at vekta krøp oppover. Nå er det slutt på medisiner, så da tok jeg meg selv i nakken, NÅ er det snart sommer, og da skal vekta normaliseres!!!!! Jeg heier på deg, dette klarer du:)) klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heia heia heia!!!!!

Syns du høres målbevisst ut jeg, og er ikke i tvil om at du vil greie det:) sååå spennende med en flamme inni bildet da ;)/>/> det gir nok ett ekstra puff i baken ja, for selvtillit er jo en deilig utstråling:) Jeg er selv i gang med vektnedgangen. Går ikke kurs, men holder på for meg selv. Bruker den gamle boka mi fra tidligere, og skriver i den. Beg på uke 6 i dag. Hadde gått ned 3,5 kg til helga,men pga 60 årsfeiring i helga + er på dato for eggløsning, så viste vekta 1kg + igjen i dag. Blæh!!!!! MEN har et håp om at den lurer seg tilbake innen helga igjen:)) er trebarnsmamma på 33 år.jeg er 161 høy, og starta vekta mi på 70,2 kg. Før helga var jeg 66,6, men i dag 67,6...... :/ jeg har et mål til juni, og det er å nå 65 kg. (innerst inne håper jeg på 63-64 kg,men får se.....) Har i snitt gått ned rundt 0,7 pr uke.... Så det bør vell gå:)/>/> jeg har gått kurs tidligere, etter tredje og siste svangerskapet,mot har igrunn holdt vekta noen lunde (på 65 kg) etter det, men siste halvåret har jeg vert syk, og tatt medisiner som gjorde at vekta krøp oppover. Nå er det slutt på medisiner, så da tok jeg meg selv i nakken, NÅ er det snart sommer, og da skal vekta normaliseres!!!!! Jeg heier på deg, dette klarer du:)) klem fra meg.

 

Tusen takk, tutte! :) Og så koselig at du vil bli med!

 

Ja, det er ingen tvil om at denne kjekkasen har gitt meg en ekstra puff i baken til å komme meg ut på joggetur.. Det verste er at vi ikke har møttes ennå, så det er jo ekstra skummelt. Vi har bare snakka på nett og telefon, så det er ingen tvil om at jeg er skremt. Vår første date er rett rundt hjørnet og han har allerede sagt at han synes jeg virker som noe å satse på. DET er jo helt sykt, men jeg får bare tro det beste... :D Vi snakker masse sammen hver dag og det er virkelig god kjemi! Forhåpentligvis liker han åssen jeg ser ut og, vet han har stalka facebooken min ganske greit og jeg har selvfølgelig saumfart hans også :P hehe

 

Uansett er det godt å ha fått litt ekstra motivasjon til å trene og stå på! :)

 

Du har jo fått til veldig bra resultater, så det er bare helt GULL at du vil bli med !! :) Hva har taktikken din vært? Synes det høres ut som at du har hatt en god og sunn nedgang.. En som vil vare! Jeg heier på deg også!!

 

I dag har jeg registrert mat, og kom akkurat inn fra en gå/joggetur på ca. 50 minutter. Blir stadig mer jogging og mindre gåing, så det går framover :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Det er 1. april og nå er jeg igang!

 

Tok vekt og mål i dag, og det så slik ut:

Midje: 80

Mage: 104,5

Bryst: 96,5

Vekt: 90

 

 

Er opptatt av å måle centimeter og ikke bare vekt, da jeg har sterk benbygning og fort kan bli motløs av å se tallene på vekta. Jeg har derfor, for første gang i mitt liv, tatt "FØR"-bilder av meg selv i svært lite klær!

 

Hahaha.

 

Forhåpentligvis skal jeg kunne se litt forskjell om et par måneder hvis det her går veien :)

 

Det var faktisk ganske motiverende :)

 

Dette blir en travel dag, så må prøve å ikke "miste det" når det gjelder maten.

Ha en super dag du som leser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Dette har vært en fin dag, det gikk stort sett greit, men har vært på to jobber og trengte rett og slett litt å gå på i dag matmessig. Det jeg kanskje ikke hadde trengt var å ta en Sandwich til kaffen da blodsukkeret var på bunn rett før jeg skulle jobbe i tre timer, men slik ble det bare..

Skal ligge på 1900 kcal ogbikka til 2000 i dag, men får ta det igjen ordentlig i morgen!

 

 

Torsdag skal jeg på grillfest, noen som har noe tips om hvordan å holde det lavt kalorimessig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

> Halloen

Har igrunn ikke hatt den STORE taktikken, MEN har komt meg ut på tur hver dag i 45 min. Vi har en utrolig fin gruslagt trimløype med litt opp og ned bakker. Der har jeg ca annenhver dag gått med staver, og de andre dagene uten.. Ved bruk av staver, så øker man faktisk forbrenninga med 50%!!!!! da går jeg raskt, og virkelig bruker stavene......

+++++ at man får fiiiiine overarmer av stavgang B)/>/>/>

Ellers så har jeg bare prøvd å rekne sånn ca ut i den gamle boka mi, og notert dag for dag:) føler det har stoppa litt opp etter helga, i følge vekta...... (har eggløsning også nå, og har hørt at det spiller inn.....) Men i følge cm målene så går det innover. Jiiiiihoooooooo :D/>/>/> Jeg blir GAL av badevekta! Blir litt for opphengt i den, MÅ oppå både morgen og kveld, kun for å se..... Vet jeg ikke bør/skal,for det er jo skikkelig demotiverende til tider, men klarer ikke la d være.....burde kasta den ut vindu!!!!!! :blink:/>/>/> Jaja, det går vell rette veien! DOWN!!!! :P/>/>/> Nå har jeg akkurat spist en deilig frisk salat med jalapenoskinke og mager cottage cheese :P/>/>/> Da er det bare å ta fatt på litt husarbeid, men jeg er sikkert av de sjeldne..hehe.... Jeg liker husarbeid!!! :D/>/>/> ha en fin dag!!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hei, så hyggelig å høre fra deg Tutte! :D

Yes nå er vi godt igang! Du er jo veldig godt igang også! :D

 

Man skal JAMMEN ikke kimse av det å gå gode turer, også med staver, som du sier. Jeg har aldri prøvd det, men jeg har også et veldig flott tur-terreng rett ved her jeg bor, med mye bakker. Der er det kjempedeilig å ta seg en gå/jogge-tur.

Denne uka har så langt sett slik ut trimmessig for meg:

Mandag: Jogga en tur på ca. 35-40 min

Tirsdag: Var ikke på trening, men sykla til/fra jobb, ble ca. 40 min. på sykkelen og det gav trimpoeng!

Onsdag: Svømte i 35 minutter

 

Korte og greie "økter" som for meg både er motiverende i seg selv fordi de er overkommelige, og jeg kjenner at formen blir litt og litt bedre uke etter uke. Spesielt merker jeg dette ved at jeg klarer å jogge litt og litt lengre, og jeg kjenner det meget godt når jeg sykler! Plutselig er ikke bakkene like tunge lenger, som de var for bare tre uker siden. Så det er deilig!

 

Kalorimessig er jeg akkurat innafor i dag, så jeg får bare prøve å holde litt igjen i morgen da det er grilling. Har veldig lyst til å ta meg en øl eller to til maten, men får kjøre lite-versjon og droppe karbohydratene til maten... Grille noe godt kjøtt og lage en skikkelig god salat til, det blir nok digg det også!

 

Den salaten din hørtes god ut, Tutte! Mmm! Cottage cheese er jeg også skikkelig fan av :) Blir ikke lei!

Lykke til i morgen!!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Grillinga i går tok av, på alle plan, vi snakker øl og digge hamburgere og sjokolade, men jeg tenker ny dag i dag, og nye muligheter i helga :)

Får bare fortsette og registrere, enkelt og greit!

Har store planer om å forholde meg både edru og sunn denne helga, så maten burde ikke bli noe spesielt problem, vil også få til minst én joggetur! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det høres kjekt ut her inne, vil også bli med :) jeg er 35 år snart og veier 79 kilo :( har prøvd en stund nå å gå ned, men det har stoppet på 79.. Nå er jeg bestemt meg igjen, og skal være med dere her hvis det er greit. Jeg vil gå ned til 60 kilo, men første delmål 70 kilo. Har veddemål med ei kollega på jobb før me skal på sommerferie, begge skal ned til 65 kilo, og den som vinner får en spabehandling. Ser fram til det. Det som er utfordringen hos meg er middagen, litt for mye der, og få til trening, enten er jeg sliten etter jobb ellers så utsetter jeg til i morgen. Men nå er det slutt på det, opp av sofa :) Ha en fin og sunn helg jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Må ta noen grep. Vekten går bare opp.... Tingen er kosthold for min del. Skal på vekta i morgen tidlig og sa begynner jeg. Skal vi holde hverandre oppdatert en gang i uken?? Kom nettopp inn i denne klubben og vet ikke helt om jeg skriver på riktig sted... Jeg er 44 år, jobber og studerer i tillegg til å holde styr på familien. Har 4 aktive barn så det er lett å glemme å ta vare på seg selv...

 

Hei!

 

I februar fulgte jeg Grete Roede hver dag og klarte meg fint, men så kom mars, og et eller annet skjedde så det rett og slett ble glemt bort!

 

Jeg trenger et sted å skrive ned hva jeg gjør, og tenker derfor å starte denne tråden selv, slik at jeg holder meg i skinnet i april. Bli veldig gjerne med!

 

Selv ligger jeg på rundt 89/90 kilo, virker som at jeg står bom fast, men det er egentlig ikke så rart, for jeg gjør ikke noe for å gå ned akkurat nå. Men jeg vil komme meg ned til neste delmål nå, 87 kg. Neste igjen blir 85. Det er fristende å si at jeg vil ned til 87 "innen mai", men innerst inne vet jeg at jeg først og fremst vil ned til 87 kilo, punktum.

Men jeg skal jobbe for at det skal kunne skje innen mai. Så tar jeg 85 innen juni. Det blir en jobb, men det skal gå!!

 

Min strategi blir å registrere inn all mat, trene mer, drikke mye vann, få i meg mer grønnsaker og vitaminer.

Enkelt og greit. Tror registrerings-biten er av det viktigste, i tillegg til trening. Denne uka har jeg begynt å tenke på at "nå må jeg skjerpe meg litt", og jeg har trent mye. Faktisk ble det fire joggeturer denne uka, noe jeg er veldig fornøyd med. Men har ikke orket å ta meg tid til å registere mat. Det får bli kommende uke, og i april generelt! VET at det funker!

 

Ellers, jeg er 27 år og student og har akkurat plutselig møtt en mann jeg muligens lurer på om kan bli noe på ordentlig :)/>/>

Dette har utvilsomt også gitt meg mer motivasjon til å gjennomføre! Først og fremst for min egen del, selvfølgelig, men også for å føle meg bra i forhold til dette ;)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Ja, det høres veldig bra ut.

Hjertelig velkommen, kki!

Jeg merker at det ikke alltid er like lett å gå inn og skrive hver eneste dag, men å ihvertfall huske på en ordentlig oppdatering én gang i uka er veldig bra.

Jeg skal veie meg på tirsdag og har i grunn ingen forhåpninger etter denne helga her.

Det har blitt mer kalorier enn jeg hadde tenkt.

Skal prøve å få svetta litt i dag og i morgen. Er faktisk bare nødt!

 

Men det er (heldigvis) ikke alltid en har tid til å tenke på at slanking av egen kropp skal gå foran alle andre aktiviteter i hverdagen. Så det tar tid dette her!

 

Er uansett veldig glad for at jeg har kommet ordentlig i gang med treninga, det merker jeg både på kropp, søvn og selvfølelse.

 

 

Hvordan går det med deg, Tutte? :)

 

 

Om noen flere vil være med så gi et pip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:)) jo her går d faktisk rimelig greit :D på mandag (som var) veide jeg 67,6... Noe som igrunn føltes litt som en nedtur pga at jeg da hadde gått litt opp etter helgas 60 årsfeiring. MEN var på vekta i dag, og den viste 66,4 kg :P Jippi!!!! E jo i morra det er veiedag da... Men så var det meg og den hersens vekta :blink: Skal gi en oppdatering i morra på dagens vekt! Hele denne uke har jeg hatt rundt 2 trimpoeng pr dag. Så d må jeg si meg fornøyd med. Lørdagen i går var himmelsk.... Koooooooosa meg med stratos med nonstop. Nammis!!!! Helt fantastisk hvor godt det smaker med sjokolade når man kun spiser det på lørdagen :P i dag vurderer jeg å ha en helt rolig søndag,mulig det blir en liten tur... Ellers blir jeg nok sofasliter i dag:)

Status siden jeg beg å være FLINK: 3,8 kg. (på 6 uker.) sier meg fornøyd med det! Er jo ingen vits å gå for fort ned heller, da sies det at det lettere kommer på igjen. :) h en fin søndag alle, og velkommen til dere andre som skriver innpå her. Jeg heier på dere:)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hei hei:)) jo her går d faktisk rimelig greit :D/> på mandag (som var) veide jeg 67,6... Noe som igrunn føltes litt som en nedtur pga at jeg da hadde gått litt opp etter helgas 60 årsfeiring. MEN var på vekta i dag, og den viste 66,4 kg :P/> Jippi!!!! E jo i morra det er veiedag da... Men så var det meg og den hersens vekta :blink:/> Skal gi en oppdatering i morra på dagens vekt! Hele denne uke har jeg hatt rundt 2 trimpoeng pr dag. Så d må jeg si meg fornøyd med. Lørdagen i går var himmelsk.... Koooooooosa meg med stratos med nonstop. Nammis!!!! Helt fantastisk hvor godt det smaker med sjokolade når man kun spiser det på lørdagen :P/> i dag vurderer jeg å ha en helt rolig søndag,mulig det blir en liten tur... Ellers blir jeg nok sofasliter i dag:)

Status siden jeg beg å være FLINK: 3,8 kg. (på 6 uker.) sier meg fornøyd med det! Er jo ingen vits å gå for fort ned heller, da sies det at det lettere kommer på igjen. :)/> h en fin søndag alle, og velkommen til dere andre som skriver innpå her. Jeg heier på dere:)

 

Oi så bra, gratulerer! Håper det holder da! :)

 

Rundt 2 trimpoeng om dagen er jo helt knall!! Synes du har gått ned masse jeg. Heia,heia,heia! :)

 

 

Her går det greit, har så lange og travle dager at det å sitte ned og registere mat er ekstremt lett å nedprioritere!

Prøver å holde meg unna "verstingene" og holde øyemålet på et fornuftig nivå.... har også begynt å drikke mer melk, noe Grete tydeligvis synes jeg burde, ifølge gull-medlemsskapet!

 

I går sykla jeg meg en god og lang tur utendørs, det har jeg sjelden gjort som trening før, sykler til vanlig fra A til B mye i hverdagen. Men det funket fint som en variasjon til jogging også. Er mye bakker i turterrenget her jeg bor, så det kjente jeg på bein og pust :)

 

Så skal jeg få til en joggetur i morra!

OG registrering.

 

Må ta små steg..

 

Og ja, glemte å si! Vekta viste 89 i dag (mot 90 forrige uke), så det er jo fint, håper bare det varer og at jeg går videre ned.. Var også 1 cm mindre rundt midjen. Tar med meg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D/>

Skulle igrunn innom på mandag å gi en oppdatering, men dagene fyker jo bare forbi :blink:/>

Så herlig at vekta di viste 1 kg mindre da,lettsommer!! Det er såååååå motiverende når man ser det! Hurra!!!!!!

Jeg var på vekta nå på morrakvisten, for å få lagt inn dagens vekt nå når jeg allikevel skal oppdatere. I dag viste den 66,2 kg :P/> B)/> :D/> Jippi!!!!!! Kun 0,3 kg til det vises 65,9.... Hivohoi....nå nærmer det seg 65 snart dere!!!!!

Ellers så har jeg målt cm en gang i uka. Syns det er vanskelig å måle, med tanke på å måle på rette plassen, da spes magen,men jeg valgte det rundeste partiet rundt magen...jeg målte meg ikke før jeg beg...men tok etterr første uka.Slik var min første måling:

Etter uke 1: Etter uke 6:

LÅR: 60 cm---------------------------------->. 57,3 cm = -2,7 cm

RUMPA: 101,2 cm------------------------>. 96,7 cm = - 4,5 cm

MAGEN: 91 cm (?) ---------------------->. 86,3 cm = - 4,7 cm (jeg måler under navlen)

BRYST: 87 cm----------------------------->. 82,5 cm = - 4,5 cm

OVERARMEN: 27,8 cm------------------>. 26,5 cm = - 1,3 cm (tross i at jeg trener overarmene)

HALS: 32,5 cm------------------------------->. 31,2 cm = - 1,3 cm

Tilsammen har jeg mistet----------------->. = - 19 cm :D/>

 

 

Hipp hipp hurra!!!!!!!

Kom igjen jenter, stå på, og la resultatene pushe dere enda litt lenger!!!!

Onsdagsklem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...