Gå til innhold

Slankekrig resultater uke 12


Samba
 Share

Anbefalte innlegg

Her er ukens resultater! Forandringer kapret førsteplassen også denne uken! Gratulerer :D

 

1 forandringer - 0,9 kg - 1,19 %

2 Cheery - 0,8 kg - 1,09 %

3 Sundshine - 0,2 kg - 0,24 %

4 FatCat + 0,5 kg + 0,52 %

5 Samba + 0,5 kg + 0,54 %

6 Bessa + 1,0 kg + 1,26 %

guggu Ny

frambuesa Ny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho- ned 1,1 kg til tross for full sprekk fom lørdag.... Nåværede vekt 94,4. Var knallflink helt fram til lørdag- holdt meg strengt til 16-1700 kcal men da jeg smakt ett kakestykke så sa det bare MÅ HA MÅ HA og da ble det mye kake både lørdag- og i ny bursdag søndag- og så fortsatte jeg i dag med påskelunch og kake i bhg.... Skjerpings fra i morgen!!! Hovedproblemet mitt er at jeg rett og slett er sukkeravhenging og når jeg smaker litt så er det full sprekk. Noen andre med erfaring/ gode råd? Ikke si at jeg må være mett når jeg smaker for jeg har egen dessertmage og den skal det mye til for å fylles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sundshine

Tjoho- ned 1,1 kg til tross for full sprekk fom lørdag.... Nåværede vekt 94,4. Var knallflink helt fram til lørdag- holdt meg strengt til 16-1700 kcal men da jeg smakt ett kakestykke så sa det bare MÅ HA MÅ HA og da ble det mye kake både lørdag- og i ny bursdag søndag- og så fortsatte jeg i dag med påskelunch og kake i bhg.... Skjerpings fra i morgen!!! Hovedproblemet mitt er at jeg rett og slett er sukkeravhenging og når jeg smaker litt så er det full sprekk. Noen andre med erfaring/ gode råd? Ikke si at jeg må være mett når jeg smaker for jeg har egen dessertmage og den skal det mye til for å fylles.

Hei Guggu, jeg har ikke noe annet råd enn de du sikkert allerede har fått. Lærte av tidligere kursleder at en ikke skal være for sulten gjennom dagen når en skal i kakebesøk. Og at det er bedre å erstatte kakene med frukt eller bær, eller spise frukten først for å se om suget blir mindre.

I tillegg fikk jeg/vi råd om å holde oss unna søtt pålegg (tom. brunosten) til frokost og tidlig på dagen.

Jeg kan ikke gi noe annet generelt råd enn at du må kutte ut så mye sukker som mulig, inkludert "lett-brus" og primært drikke vann i ukedagene.

Selv har jeg fulgt rådet om å unngå søtt til frokost, og synes det hjelper.

Tror jeg at jeg må ha noe søtt, tar jeg en grovbrødskive med litt syltetøy, og det hjelper meg.

Håper du får bedre råd av noen andre. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Guggu, jeg har ikke noe annet råd enn de du sikkert allerede har fått. Lærte av tidligere kursleder at en ikke skal være for sulten gjennom dagen når en skal i kakebesøk. Og at det er bedre å erstatte kakene med frukt eller bær, eller spise frukten først for å se om suget blir mindre.

I tillegg fikk jeg/vi råd om å holde oss unna søtt pålegg (tom. brunosten) til frokost og tidlig på dagen.

Jeg kan ikke gi noe annet generelt råd enn at du må kutte ut så mye sukker som mulig, inkludert "lett-brus" og primært drikke vann i ukedagene.

Selv har jeg fulgt rådet om å unngå søtt til frokost, og synes det hjelper.

Tror jeg at jeg må ha noe søtt, tar jeg en grovbrødskive med litt syltetøy, og det hjelper meg.

Håper du får bedre råd av noen andre. Lykke til! :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho- ned 1,1 kg til tross for full sprekk fom lørdag.... Nåværede vekt 94,4. Var knallflink helt fram til lørdag- holdt meg strengt til 16-1700 kcal men da jeg smakt ett kakestykke så sa det bare MÅ HA MÅ HA og da ble det mye kake både lørdag- og i ny bursdag søndag- og så fortsatte jeg i dag med påskelunch og kake i bhg.... Skjerpings fra i morgen!!! Hovedproblemet mitt er at jeg rett og slett er sukkeravhenging og når jeg smaker litt så er det full sprekk. Noen andre med erfaring/ gode råd? Ikke si at jeg må være mett når jeg smaker for jeg har egen dessertmage og den skal det mye til for å fylles.

 

Mitt problem er at vi i vår familie, helt fra jeg var liten, alltid hadde kaffemat en liten time etter middag. Da var det alltid noe søtt, enten dessert, kake, is etc. Dette har vi søsken fortsatt med. Det er rett og slett umulig å nyte kaffen uten noe søtt! I flere år klarte jeg å unngå det ved å ta meg en røyk i stedet, da forsvant hungeren på en måte. Men etter at jeg kuttet ut røyken kom den tilbake for fullt! Jeg passet da på at jeg alltid hadde noe hermetisk frukt (uten tilsatt sukker) og mager vaniljekesam i huset, det har lite kalorier og smaker både søtt og godt. Nå i det siste har jeg kjøpt noe harde sjokoladekarameller. De er ca 25 kcal pr stykk, og i og med at de varer en stund er det perfekt for meg med 1-2 til kaffen, jeg er jo egentlig ikke sulten. Det hjelper i alle fall meg, men om man bare får enda mer sukkerhunger av de er det jo ikke bra. Da er det kanskje fare for at hele posen ryker på en gang... I så fall ville jeg heller prøvd hermetisk frukt, det metter godt så det er begrenset hvor mye man klarer å spise.

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tusen takk for gode råd Sundshine:-) Har aldri hørt om å kutte ut søtt til frokost men jeg prøver :-D Lettbrus har jeg drukket for å holde meg unna vanlig brus men mulig jeg bare må ta meg i nakken og kutte det også. Ingen muligheter må vel stå uprøvd ;-)

 

Trodde jeg fikk med "teksten " der jeg trykket svar- ja ja slik er det med meg og data.

 

Samba- kjenner meg igjen i kaffekakene ja... hvilke sjokoladekarameller er det som har så få kalorier??? Hørtes jo ut som et supert forsøk :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd Sundshine:-) Har aldri hørt om å kutte ut søtt til frokost men jeg prøver :-D Lettbrus har jeg drukket for å holde meg unna vanlig brus men mulig jeg bare må ta meg i nakken og kutte det også. Ingen muligheter må vel stå uprøvd ;-)

 

Trodde jeg fikk med "teksten " der jeg trykket svar- ja ja slik er det med meg og data.

 

Samba- kjenner meg igjen i kaffekakene ja... hvilke sjokoladekarameller er det som har så få kalorier??? Hørtes jo ut som et supert forsøk :-D

 

Jeg skal sjekke neste gang jeg kjøper, er tom akkurat nå. Vet bare om en butikk som selger de og det er på andre siden av byen. Men karameller generelt har mye mindre kalorier enn sjokolade f.eks. Men jeg må ha de så harde som mulig, da varer de lenger ;)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...