Gå til innhold

Havregrøt


Terex
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting når det gjelder kalorier i havregrøt. Dette skal jo være veldig sunt, men jeg synes det er så utrolig mye kalorier i havregrøt.

Men så er spørsmålet mitt, er det oppgitt som tørrvare eller er det ferdig laget havregrøt?

Jeg bruker en oppskrift her inne på siden, der står det rundt 75 kalorier på 100g, men ser jeg på axa pakken står det 376 kalorier på 100 g. Ser det står veldig mye forskjellig oppgitt, er ikke havregrøt bare havregrøt?

Jeg lager den med litt skummet melk og vann og bruker langkokte axa havregryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vannmann

Jeg lurer på en ting når det gjelder kalorier i havregrøt. Dette skal jo være veldig sunt, men jeg synes det er så utrolig mye kalorier i havregrøt.

Men så er spørsmålet mitt, er det oppgitt som tørrvare eller er det ferdig laget havregrøt?

Jeg bruker en oppskrift her inne på siden, der står det rundt 75 kalorier på 100g, men ser jeg på axa pakken står det 376 kalorier på 100 g. Ser det står veldig mye forskjellig oppgitt, er ikke havregrøt bare havregrøt?

Jeg lager den med litt skummet melk og vann og bruker langkokte axa havregryn.

 

På axa pakken er det pr 100 g tørr vare, mens i oppskriften er det på 100 g ferdig laget havregrøt. Jeg spiser havregrøt til frokost hver dag, da måler jeg opp 40 gram havregryn som jeg lager havregrøt av.

 

mvh Vannmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...