Gå til innhold

det er vanskelig


Gjest elmaniha
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest elmaniha

jeg oppdaget ved å begynne på GR kurs at jeg har levd på meny 2 stort sett i 16 år, etter at jeg fikk mitt siste barn. Det har gått helt fint, synes aldri jeg har manglet noe. selvsagt har jeg spist både mer eller mindre enn 1600 kcal per dag, men jevnt over er det der hverdagen min har vært.

nå viser det seg at det er nesten umulig å gå ned i vekt! Tro om jeg må velge meny 1 siden jeg har levd på lite kcal i så mange år for å få en vektredusjon?

Er det andre som har erfaring med dette.

jeg er ca 80 kg og burde absolutt gå ned 10 kg på et år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvis du virkelig gjør som du alltid har pleid, vil det vel neppe føre til noen endring. Er du sikker på at du virkelig har spist så lite som 1600 kcal jevnt? Registrerer og veier du all mat for å være helt sikker på hva du får i deg?

 

Hvis du er sikker på at du har rett, blir spørsmålet er om du har spist passe eller for lite tidligere. Meny 1 burde være for mye til å gå i sparebluss, med mindre du er veldig aktiv. Kanskje det rett og slett er omtrent det du forbrenner i løpet av en dag? Hvordan har hverdagen din vært / er med hensyn på aktivitet, trener du og/eller beveger du deg mye? Og hvor høy er du?

 

Vennlig hilsen Tulla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elmaniha

jeg oppdaget ved å begynne på GR kurs at jeg har levd på meny 2 stort sett i 16 år, etter at jeg fikk mitt siste barn. Det har gått helt fint, synes aldri jeg har manglet noe. selvsagt har jeg spist både mer eller mindre enn 1600 kcal per dag, men jevnt over er det der hverdagen min har vært.

nå viser det seg at det er nesten umulig å gå ned i vekt! Tro om jeg må velge meny 1 siden jeg har levd på lite kcal i så mange år for å få en vektredusjon?

Er det andre som har erfaring med dette.

jeg er ca 80 kg og burde absolutt gå ned 10 kg på et år :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elmaniha

takk for svar.

 

jeg er 1.60. Jeg har bestandig vært aktiv, liker å være i aktivitet, har skritt på mellom 10000 og 15000 stort sett hver dag. Dessuten har lege målt hormoner som har med skjoldbrukskjertel å gjøre, litt lavt, men innenfor normal.

 

Tror jeg trenger ta utvidede blodprøver osm går på hormoner, det er jo ikke bare vekta som ikke rører seg. Egentlig er det ganske rart, men jeg har levd på rundt 1600 kcal i mange år, hysterisk sunt?? Behovet for mer mat har ikke vært der, så jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Jeg har bestemt meg for å gå et kurs til på rappen. Tror jeg kan klare 2 kg på dette kurset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...