Gå til innhold

Ned 5 kg på 4 uker


Gjest 56kgkjole
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest 56kgkjole

Fra 61 til 56 og drømmevekt. Og slik er det hver vår.

Skjønner ikke hvor det har blitt av min forrige login i GR klubben, men ikke rart, egentlig - har ikke vært her på 1 år. I fjor klarte jeg å miste 7 kg på 5 uker til 17.mai ved å faste 2 dager i uken og spise sunt og lite resten av uken. Dette var før motedietten ble kjent i Norge, husker at mange her på forumet var skeptiske. Men den virket helt perfekt for min del, mistet kiloene raskt og fikk blodprøvene til å se som hos en sunn 20-åring når jeg er over 40 (kolesterolet ble på 3,4 og blodsukker på 4,0). Har fått åpnet øynene mine for hvor sunt det er å faste.

Den gangen ble sluttvekten 58 og målet oppnådd. I år satser jeg hardere - målet er 56. Motto er sunn mat, regelmessig faste og 30 min trening hver dag. Faste og påske passer jo perfekt sammen, i dag og i morgen er i alle fall høytid for å faste - da setter jeg i gang! :)/>

 

Dagens vekt 61,8. Spent på vekta i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 56kgkjole

Ikke mye å skryte av her, på 6 dager nedgang 0,6 kg, vekten i dag er på 61,2. Slet med å gjennomføre fasten. 61-tallet har alltid vært forferdelig vanskelig for meg å forlate. Er nok bare litt utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gjest Fysiorikke

Hej :)

 

Jeg skalogså ned ca 5kg på underkanten av 4 uker. Kjæresten min kommer hjem fra Australia etter 2 år der, har ikke sett han på 5måneder. så vil gjæren at han ser en forskjell :)

 

Vekt på onsdag : 67.9 kg

Mål innen 27. juni er egentlig satt til 66kg. men ejg vil veldig gjærne ned mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Mitt første mål var 3 kg på fire uker og mitt hovedmål er 5 kg på 5 uker. Går på ekspresskurs og har klart 3 kg på 2 uker. Da følger jeg Roede-metoden til punkt og prikke. Meny 1 og 30 min trening hver dag. Går så det suser - men vet at det kan stoppe opp. Veiedag er tirsdager - så tirsdag som kommer har jeg to uker igjen.

Startvekt var 67,2 - hovedmål er 62. Vekt i dag 64,2.

 

Lykke til alle sammen - dette klarer vi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fysiorikke

Mitt første mål var 3 kg på fire uker og mitt hovedmål er 5 kg på 5 uker. Går på ekspresskurs og har klart 3 kg på 2 uker. Da følger jeg Roede-metoden til punkt og prikke. Meny 1 og 30 min trening hver dag. Går så det suser - men vet at det kan stoppe opp. Veiedag er tirsdager - så tirsdag som kommer har jeg to uker igjen.

Startvekt var 67,2 - hovedmål er 62. Vekt i dag 64,2.

 

Lykke til alle sammen - dette klarer vi! :)/>

 

Du er flink! Godt jobbet :-) Og stå på videre, er sikker på du klarer å nå målet sitt :-)

 

Jeg har også nettop gått på ekspress, mwn kikk desverre bare ned 1kg og 4,4 cm i midjen. Er ikke særlig fornøyd... men men, håper jeg klarer å nå målet mitt likevel.

Går minst 60 min powerwalk om dagen og trener styrke hjemme 4 dager. Jeg plotter ikke inn her akkurat nå, da dagene er helt fullbokket. Men følger fremdeles en del av GR. Tips til hva jeg kan gjøre for å gå ned sånn som du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Du er flink! Godt jobbet :-) Og stå på videre, er sikker på du klarer å nå målet sitt :-)

 

Jeg har også nettop gått på ekspress, mwn kikk desverre bare ned 1kg og 4,4 cm i midjen. Er ikke særlig fornøyd... men men, håper jeg klarer å nå målet mitt likevel.

Går minst 60 min powerwalk om dagen og trener styrke hjemme 4 dager. Jeg plotter ikke inn her akkurat nå, da dagene er helt fullbokket. Men følger fremdeles en del av GR. Tips til hva jeg kan gjøre for å gå ned sånn som du?

 

Jeg gikk på Roede-kurs for noen år siden også. Da trente jeg veldig mye og var på meny 1. I tre uker stoppet vektnedgangen helt opp og kursleder oppfordret meg til å spise mer. Når jeg gjorde det startet jeg å miste vekt igjen. Så jeg har en ide om at det er viktig å finne den perfekte balansen mellom kcal og trening som passer akkurat din kropp. For min del prøver jeg derfor nå å ikke få mer enn 7-9 trimpoeng i uken når jeg er på meny 1, siden det virker som dette er en balanse som gjør at kroppen min forbrenner bra. Samtidig er jeg også nøye med å veie mat og regstrere så jeg har god kontroll på at det ikke sniker seg inn kcal som gjør at jeg bikker over 1300 om dagen.

 

Men - nå har jeg fått mensen - og lurer på om det kan påvirke vekten på neste veiing. I tillegg merker jeg at det er tyngre å leve på 1300 kcal nå under mensen. Blir rett og slett mer sulten, så føler at de siste dagene har vært "arbeidsøkter" for å klare å holde meg innenfor grensen. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...