Gå til innhold

Kaloriberegning


iruts
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest minsin33

Det kommer jo ann på hva du skal ha i salaten, jeg har som regel litt anna enn bare rein salat. litt protiner som egg, reker, kylling el anna reint kjøtt metter godt. Mine salater ligger vel på ca fra 200 - 400 kcal...

 

kommer ann på hva jeg spiste til frokost, hva jeg har tenkt å ha til middag, om jeg har trent eller om jeg er på jobb....

 

beklager at jeg ikke kan svare deg mer eksakt, kanskje her er noen andre som kan?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bethjensen

Klippet og limt fra oppskrifter fra Grete roede :)/>

 

Gresk salat

 

150 g salat

6 stk cherrytomater

1/4 stk agurk

4 stk oliven

1/4 stk rødløk

20 g fetaost

1 ss olivenolje

1/2 ss vineddik

1/4 ts oregano

Fremgangsmåte:

Skyll salaten og del den opp i mindre biter. Del cherrytomatene i to og skjær agurken i mindre biter.

Skjær oliven i tynne skiver og tilsett fetaost. Bland sammen olivenolje, vineddik og tørket oregano og hell det over salaten.

Server gjerne grovt brød ved siden av.

Meny: 1-2 3-4 5

Porsjon: Liten Middels Stor

Antall porsjoner 1 p 1,5 p 2 p

Energi (kcal) 218 327 436

Per 100 g:64 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bethjensen

Hei

 

Så flott å få svar !

 

Jeg tenkte at alt det "grønne" kunne bli rapportert alene som en standard og alt det man putter oppi kan rapporteres separat.

 

Kanskje det blir for detaljert ?

 

Iruts

 

du kan jo også skrive det opp hver for seg,men blir jo mye å skrive inn da :)Men det velger du jo så klart selv om du orker ;)) Jeg gjør det med enkelte retter,sånn at jeg ser nøyaktig hvor mye jeg ligger på..Kommer jo inn i det etterhvert,så da kan man lagre det, å bare velge den fra menyen neste gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du kan jo også skrive det opp hver for seg,men blir jo mye å skrive inn da :)Men det velger du jo så klart selv om du orker ;)/>) Jeg gjør det med enkelte retter,sånn at jeg ser nøyaktig hvor mye jeg ligger på..Kommer jo inn i det etterhvert,så da kan man lagre det, å bare velge den fra menyen neste gang :D/>

 

Lag en "egen matvare" som heter "Salat100" (eller noe lignende) og inneholder 100kcal per 100g - og så legger du bare inn et tall som passer sånn ca med det du gjerne har beregnet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lag en "egen matvare" som heter "Salat100" (eller noe lignende) og inneholder 100kcal per 100g - og så legger du bare inn et tall som passer sånn ca med det du gjerne har beregnet tidligere.

 

 

Jeg synes det er vanskelig å få i meg nok grønnsaker, melk og frukt på 4 måltider. Jeg ligger rundt der jeg skal være kalorimessig(1600), men syns det er vanskelig å lage en meny som gjør at jeg dekker behovet hver dag. Har gått på kurs i en uke..har ingen tro på at jeg har gått ned noe ennå jeg har vært mer aktiv enn på lenge. Noen med mer erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...