Gå til innhold

Minerva momset seg inn her igjen


Gjest GreyMinerva
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest GreyMinerva

Så var man tilbake igjen.

Det er vel... 3 år siden sist, tror jeg?

For jeg var så flink, så flink - jeg skrellet av meg 17 kg på 6 mnd, ca. 21 på 8-9 mnd.

Og jeg holdt det ved like - sånn nogenlunde.

Jeg gadd ikke gå ned mer, selv om jeg egentlig hadde tenkt meg 3-4 kg til - men det ble sommerferie og jeg ville bare "kose" meg.

Hvilket gikk helt fint - i et år eller to.

Så begynte det å skli ut igjen, og jeg falt tilbake til gamle synder:

Søtsaker, søtsaker, søtsaker.

Jada, litt mye mat ellers også en gang i blant, men det er og blir sjokoladen og smågodtet som er den store synderen her i huset.

Eller rettere sagt: JEG er synderen.

Søtsakene er synden.

 

Så vips var det pluss 8 kg i løpet av siste året-halvannet, og jeg er tilbake på vekta jeg hadde når Jr. ble FØDT for snart syv år siden - ti kilo mer enn tabellene sier jeg bør veie, 12 kg mer enn hva jeg tror er passe vekt for meg basert på historie, bygning og gener.

Første skritt: Bort med alt sukkeret!

Det er lov med en litt mørk sjokolade til kaffen på jobb, siden det går inn i regnskapet som "mellommåltid" og kronisk søvnløse meg som ikke liker kaffe ikke overlever dagen uten.

Men en halv plate til kvelds, sammen med en pose smågodt?

Ikke tale om.

Nope.

Niks.

Nada.

 

Har prøvd veldig halvhjertet å kutte ned, men det går ikke. Her er det full skjerpings som må til, og da må man være motivert.

Bestemte meg for at det var meningsløst for meg å kutte sukker før påsken, så tirsdag 22. april, første hverdag etter påsken, var det på'n igjen.

Veide litt over 80 kg på vekta da.

Første delmål: 78.

Endelig mål: 68.

Forrige gang landet jeg på rett under 72, nå skal jeg se om jeg klarer å nå det store 7-0 i hvert fall, så får jeg se det an: 70 med muskler ville være helt perfekt, men om jeg fortsetter som slapp sofagris må jeg nok legge meg på 68.

 

Vet jeg har klart det en gang før, og jeg skal klare det igjen.

Håper bare jeg får like god uttelling som forrige gang - det er lett å være motivert når man ser resultater fra uke til uke.

 

Ellers er jeg en 38-årig singelmamma med seksåring på slep gjennom Oslo, som driver med dataspill, rollespill, en og annen laiv og generell nerding på middels nivå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...