Gå til innhold

Kutte ned på Meny 2?


Gjest Taejae83
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Taejae83

Hei!

 

Jeg er ei kvinne på 30 år. Har tidligere gått GR kurs, og lå da på Meny 2 med 1600 kcal.

Jeg er 175 cm høy og veier 71 kg. Ønsker å gå ned noen kilo etter at jeg gikk opp en del i løpet av det siste året, men vekten har over de siste månedene stått mer eller mindre stille… Jeg trener minst 3 ganger i uken og går til og fra jobb; dvs. tilsammen 40 min gange hver dag i tillegg til trening.

 

Har i snitt ca. 12 trimpoeng per uke og har et gjennomsnitt på 1560 kcal per dag. Hva gjør jeg galt? Bør jeg gå ned til et lavere inntak på f.eks. 1400 kcal, eller risikerer jeg da at kroppen går i "sparebluss"?

 

Takknemlig for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BalubaLulla

Hei!

 

Jeg er ei kvinne på 30 år. Har tidligere gått GR kurs, og lå da på Meny 2 med 1600 kcal.

Jeg er 175 cm høy og veier 71 kg. Ønsker å gå ned noen kilo etter at jeg gikk opp en del i løpet av det siste året, men vekten har over de siste månedene stått mer eller mindre stille… Jeg trener minst 3 ganger i uken og går til og fra jobb; dvs. tilsammen 40 min gange hver dag i tillegg til trening.

 

Har i snitt ca. 12 trimpoeng per uke og har et gjennomsnitt på 1560 kcal per dag. Hva gjør jeg galt? Bør jeg gå ned til et lavere inntak på f.eks. 1400 kcal, eller risikerer jeg da at kroppen går i "sparebluss"?

 

Takknemlig for all hjelp :)/>

 

71 x10 =710 (Vekt x10)

+ 175 x 6 = 1050 (høyde x 6)

-30x5=150 (alder x5)

-160 (kjønn, kvinne)

= 1450 (som da er ditt hvilestoffskifte)

x 1,3 (tar utgångspunkt i en lav hverdagsaktivitet, gang istedenfor med 1,4 for normal og 1,5 for høy)

= 1885 (energibehov før trim)

+ 12x30 = 360 (trimpoeng x30)

=2245 (totalt energibehov)

 

Du skal da ligge på meny 2. En kg tilsvarer 7000 kcal. Så hvis du skal gå ned 1 kg. i uken skal du ligge 1000 kcal i underskudd hver dag. Men det er ikke anbefalt hvis man ikke har veldig mange kg. Å gå på. Tror du ligger på riktig kcal-mengde på meny 2. Ville kanskje prøvd å fokusere på å spise ofte og mindre for å få forbrenningen i gang, men det gjør du kanskje allerede? :-) Har du målt deg da, kanskje du går innover selv om du ikke går ned i vekt?

 

Fortsett med det du gjør, så kommer nok resultatene skal du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rund og blid!

Det er jo også sånn at det går an å eta for lite i forhold til aktiviteten din, det sa min kursledar ein gong. Men er ikkje sikkert det stemmer i ditt tilfelle. Måleband er også ein fin ting som Baluba nevner, når kiloane står stille så gjer ikkje alltid centimetrane det :) Det kan vera ein blir tyngre av auka muskelmasse, men samtidig blir tynnare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...