Gå til innhold

3 kg. på 4 uker - er det mulig?


Gjest Sienna71
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sienna71

Hei - har meldt meg på ekspresskurs. Kurset er på 3 uker, men jeg har gitt meg selv en ekstra uke på å nå målet. Utgangspunkt mitt var 67,2 og målet er 64. Målet er å få kneppet igjen favorittbuksene mine som satt så fint forrige sommer. :)/>

 

Jeg går på meny 1 (1300 kcal) og begynte mandag (lørdag i dag). Har inntatt mellom 1100 og 1250 kcal hver dag så langt og trent mellom 30 og 40 minutter hver dag (ganske intenst). Har liten tid til trening ,så forsøker å ta i alt jeg kan når jeg først finner en halvtime.

 

Gi meg gjerne tilbakemeldinger på om målet mitt er reelt og del gjerne erfaringer og tips med meg - alt mottas med takk. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cheery

Hei - har meldt meg på ekspresskurs. Kurset er på 3 uker, men jeg har gitt meg selv en ekstra uke på å nå målet. Utgangspunkt mitt var 67,2 og målet er 64. Målet er å få kneppet igjen favorittbuksene mine som satt så fint forrige sommer. :)/>/>

 

Jeg går på meny 1 (1300 kcal) og begynte mandag (lørdag i dag). Har inntatt mellom 1100 og 1250 kcal hver dag så langt og trent mellom 30 og 40 minutter hver dag (ganske intenst). Har liten tid til trening ,så forsøker å ta i alt jeg kan når jeg først finner en halvtime.

 

Gi meg gjerne tilbakemeldinger på om målet mitt er reelt og del gjerne erfaringer og tips med meg - alt mottas med takk. :)/>/>

 

Jeg har gått ned mellom 0,5-1,5 kg de fleste uker siden jul og har nå i uke 20 gått ned 13,7 kg siden start.

Derfor vil jeg tro at med godt fokus vil du fint klare de 3 kgene.

 

Siden målet ditt egentlig er et cm mål med den buksen du vil lukke og vekt å cm ikke altid samsvarer. Vil jeg anbefale å gjøre planken å holde magen inn for å øve de musklene magen blir flattere av slikt.

Ellers foreslår jeg at du prøver buksen jevnt for å måle fremgang i stedet for kun å se på vekten. Buksen blir jo forsåvidt også guleroten for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg har gått ned mellom 0,5-1,5 kg de fleste uker siden jul og har nå i uke 20 gått ned 13,7 kg siden start.

Derfor vil jeg tro at med godt fokus vil du fint klare de 3 kgene.

 

Siden målet ditt egentlig er et cm mål med den buksen du vil lukke og vekt å cm ikke altid samsvarer. Vil jeg anbefale å gjøre planken å holde magen inn for å øve de musklene magen blir flattere av slikt.

Ellers foreslår jeg at du prøver buksen jevnt for å måle fremgang i stedet for kun å se på vekten. Buksen blir jo forsåvidt også guleroten for å klare det.

 

Takk for svar - og så flink du har vært. Jeg satser på at jeg klarer å holde fokus og har også målt midjen, så jeg kan se fremgang. Mageøvelser må til ja, og der kan jeg nok bli flinkere. Fokuserer liksom først og fremst på å brenne bort fettet, slik at musklene kan synes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Fra 67,2 til 65, 1 den første uken. :) Utrolig fornøyd, men så har jeg jobbet hardt også. Er litt redd for stillstand neste uke, men pytt, pytt - dette kommer hvertfall til å gå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Da er du jo halvveis allerede se der dette blir bare barnemat for deg. Hva sier buksa?

 

Buksa er mer samarbeidsvillig denne uken - men vi er ikke helt der enda - buksa mi og jeg. :D Vi nærmer oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Blir litt sån dagbok det her - så her følger oppdatering når det nærmer seg slutten på uke 2. Jeg henger fortsatt med - trener hver dag og har prøvd å øke intensiteten litt de siste dagene. Går i rask gange og ergometersykkel og litt zumba. Jeg får ikke så skrekkelig mange trimpoeng, men minst 1 om dagen. Ser ut som jeg denne uken kan klare 9, det blir 2 mer enn forrige uke. :) Jeg er forøvrig overrasket over at det går så greit uten sjokolade, og jeg som trodde jeg var en uhelbredelig sjokoladiker. :D Jeg savner fet mat mer enn jeg savner sjokolade og potetgull faktisk. For ikke å snakke om indisk mat som jeg bare elsker. Mannen min og jeg har bryllupsdag samme dag som disse 4 ukene er over, og skal vi gå på indisk restaurant. Da får kcal bare være kcal, også får jeg være flink igjen dagen etter.

 

Mitt delmål i denne prosessen er å klare å komme til 64 kg i løpet av ekspresskurset, og så skal jeg klare det jeg innbiller meg er trivselsvekten min på ca 61-62 kg på egen hånd etterpå. Derfor skal jeg fortsette å registrere mat og trening videre i sommer. Dette er jeg bare nødt til å klare, og hvertfall når jeg kringkaster det her hvor alle kan lese det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

3 uker overstått og ekspresskurs overstått. Ned 300 gram den siste uken, nå begynner det med andre ord og flate ut. Men tilsammen 3,3 kilo på tre uker. Vekt i dag 63,9 og hovedmålet på 62 kg innen rekkevidde. Resten må jeg klare på egenhånd, så nå gjelder det å tvilholde på motivasjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

4 uker: Ned 0.9 den siste uken og 4, 2 kg tilsammen. Vekt 63 kg - 1 kg igjen til trivselsvekt.

 

Da setter jeg strek for min lille 4-ukers dagboktråd her, og jobber videre mot trivselsvekt. Det er mulig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...