Gå til innhold

Gravid i uke 7 - hjelp!!


Gjest Pillow
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pillow

Jeg er gravid for første gang og er i uke 7. Jeg startet på kurs forrige mandag, så har holdt på en uke nå. Ukedagene har gått ok når jeg i form og på jobb, men det er skikkelig vanskelig. Jeg er veldig mye kvalm og jeg har egentlig ikke lyst på noe som helst. Jeg har vært hjemme fra jobb ett par dager pga sterk kvalme og tretthet. Da er det ikke lett å følge GR sine prinsipper. Får jeg lyst på noe er det rare ting som tørt pitabrød eller is. Jeg tenkte å gå innom kurset i kveld for å veie meg, men er så redd for at jeg ikke har gått ned noe.

 

Har noen erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cheery

Gratulere med graviditeten. Var ikke på kurs når jeg var gravid, men var veldig kvalm.

Det jeg til slutt gjorde var at jeg levde på yoghurt og potetgull den måneden jeg var sykmeldt.

Ikke fordi jeg hadde lyst på det, men fordi det var så næringstett at jeg fikk næring selv om jeg spydde i et sett.

Det planlagte sunne kostholdet måtte vike da fisk, frukt og grønnsaker fikk meg til å spy helle svangerskapet.

 

Gikk tiltross for dette ned 5 kg første trimester.

 

Det jeg prøver å si er er det eneste du får ned søppelmat så er det bedre enn ingenting.

 

Banan på nattbordet kan være greit hvis du er kvalm når blodsukkeret blir lavt. Ønsker deg god form

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pillow

Hei du! Du er jo her også :)

Så hyggelig at du kommer med tips. Det blir som sagt mye nei-mat, men holder meg innenfor grensa. Vi snakkes mer på den andre tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cheery

Har egentlig ikke noe å gjøre her inne. Hvis jeg får meg fast jobb satser jeg på å høre til her inne til høsten. Jeg bare spionerte og drømmer om å kunne flytte inn hit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest LinnH91

hei.

jeg er gravid for andre gang nå i uke 6.

Jeg gikk på GR noen uker av sist svangerskap, men det er jo ikke anbefalt å gå ned i vekt når man er gravid. man skal heller fokusere på å ikke gå opp så mye. Spørs jo også litt hva man har å ta av.

Jeg var på 61 kg i starten av sist svangerskap og lå på meg ca 18 kg.

Idag er jeg 74 kg, altså jeg har ikke gått ned igjen alle kiloene fra sist svangerskap. Jeg har som mål denne gangene og ikke gå så mye opp som sist, da jeg sist spiste alt jeg ville og ikke brydde meg noe særlig.

 

Har ingen plager i svangerskapet utenom tretthet, og en sult følelse (og blir fort mett)

 

hadde vært kjekt å snakke og støtte hverandre som er i samme situasjon.

 

 

Jeg heter Linn, er 22 år fra Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...