Gå til innhold

ni kilo. fire måneder. game on.


Gjest wallflower
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest wallflower

jeg skjønner egentlig ikke hva som skjedde. plutselig har jeg blitt tjukk. dette går jo ikke an, det er latterlig! bmi-en ligger på OBS, formen er dårlig og buksene er for små. hvordan skjedde dette?!

 

joda: jeg forstår at det har med for stort inntak av mat og for lite aktivitet - det er vel få unntak fra den regelen. men du så ubehagelig å oppdage at tøyet bakerst i kommoden er for smått... jeg har liksom ikke noe minne av at det har sklidd ut spesielt mye heller - men det må det jo ha gjort.

 

dette går ikke an. nå er det på tide å ta grep! nå får sommeren komme! jeg har kjøpt nye joggesko, og i kveld skal jeg kjøpe medlemsskap på treningssenteret nærmest meg. det blir ikke så veldig moro, men det er ikke så moro sånn som det er nå heller. så greit nok...

 

 

 

så dette er verktøyene:

- fem om dagen

- sykle eller gå til jobben/universitetet

- tre styrkeøkter i uka

- tre kondisøkter i uka

- fisk tre ganger i uka

- matpakke. hver dag.

- 1500 kalorier om dagen

- 2 l vann om dagen

 

og her er tidsplanen:

27. mai: 67 kg

1. juni: 66,5 kg

1. juli: 64 kg

1. august: 62 kg

1. oktober: 58 kilo

 

 

som en ekstra motivasjon: hver uke skal det tas regnskap. hver uke med dårlig gjennomføring på noe punkt (dvs: ikke nok frukt/grønt, ikke trent nok etc) må 250 kroner doneres til en veldedig organisasjon. sentralt her er at det er selve verktøyene, livsstilsendringen, som er viktigst - skal ikke ha noe veldig rovdrift på kroppen hvis det viser seg at ikke tidsplanen henger helt med.

 

det må også være mulig med evaluering av prosjektet underveis - men ikke oftere enn hver 4. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

dag en. ok- har trent step i 55 minutter, spist etter planen og alt mulig. jeg tror muligens jeg hater step, men det er sikkert bare oppbyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

1484 kalorier, forutsatt at kveldsmat spises etter planen (og det bør den :) ), sykkeltur og en styrketime på treningssenteret. sykla så lenge at det får lov til å telle som egen kondisøkt.

 

hadde med matpakke. egentlig var det både bedre, i tillegg til å være smartere: her er det penger å spare folkens!!

 

 

 

så sliten i armene etter trening at jeg nesten ikke kan løfte armene over hodet. ah, livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

1452 kalorier. sykkeltur, 30 minutter, styrketime 50 minutter. lang dag på jobb, takket nei til kake (føles helt drøyt å gjøre noe sånt, men ærlig talt: middag>kake).

 

er ikke helt stø på beregningen for å holde blodsukkeret stabilt, jobber med det. nå blir det i overkant mye nøtter for å holde oppe kaloriinntaket når kvelden kommer. og det er jo bare unødvendig. ellers hater jeg livet mitt aktivt hvert minutt på trening, håper det ordner seg etter hvert..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

uke 1, 1. juni: 66 blank. måloppnåelse!

 

 

vi får se om jeg bare er veldig dehydrert på grunn av varmen, eller om det er reell, hva skal vi si, mer varig fettnedgang, neste uke. uansett er det bra.

 

en gjennomgang av uken viser i snitt like under 1500 kalorier/dagen, jeg har sykla til og fra trening hver dag, spist matpakken min, trent seks ganger (3x styrke, 3x kondis) og er på vei til ukens tredje fiskemiddag. jeg har også klart å spise minst fem om dagen hver dag.

 

hvor mye vann jeg har drukket har jeg ikke oversikt over - det har rett og slett vært for vanskelig å følge med. er midt oppe i eksepsjonelt travle dager på jobben, som kommer på toppen av eksamensperioden på universitetet, så da har jeg rett og slett kommet ut av tellingen på vannfronten. føler likevel ikke at det har vært en så stor synd..:)

 

 

plan for uken som kommer:

- fortsette i samme spor

- ta noen av treningsøktene som yoga. er stiv og støl som en pinne, mulig vi kan prøve å få fikset på det?

- overleve 100 % jobb OG 3 eksamener

 

tenker at hvis jeg klarer denne uken uten å skeie ut er det greie muligheter for å klare å gjennomføre! ærlig talt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

lang dag, men rakk både yoga og en styrketime i sal. frukt og grønt-målet er nådd, og ukens fiskemåltid nummer en er inntatt. er også på et riktig sted kaloriinntaksmessig, skjønt - jeg har lagt meg på 1600 og ikke 1500 som mål nå som jeg både sykler til jobb og trener en del. orker ikke å få så lavt blodsukker at jeg går helt i bakken midt oppe i eksamen og alt - det er på en måte ikke hensiktsmessig. det handler om helse.

 

må innrømme at en hel uke med sånne ekstremdager kan bli tøffe greier... nå er klokken ti på ti, og jeg har akkurat rukket å gjøre noe annet enn jobb, studier og trening - nå har det faktisk gått i ett siden jeg gikk ut døren kvart over syv i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

eksamen en og to er unnagjort. tredje er i dag. jeg er så sliten at det ikke er moro en gang. har jobbvakter både i kveld, i morgen og hele helgen. dette er ikke bare moro.

 

i tillegg er det en ganske stor utfordring å få tak i vettug mat - jeg har rett og slett ikke tid til å lage mat hjemme, jeg drar hjemmefra halv åtte og er hjemme litt over elleve, femten timer senere, hver dag om dagen, og de siste ni timene bruker jeg glatt på badet og i senga, for å si det sånn... så det har blitt litt av de nye salma-løsningene med ferdigoppskåret sashimi med saus til. de er faktisk ganske gode! ellers er det yoghurt som er greia, og frukt. mye frukt. og sjokolademelk.

 

 

lengter etter ferie nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

rakk en sykkeltur i dag. føles flinkt. synes jeg fortjener at vekta går nedover nå - det koster en del, dette... men sånn er det.

 

nå som eksamen er over er det trening, jobb og avslapping som står i fokus. først trenger jeg å lade opp batteriene litt, så skal jeg komme skikkelig godt i gang med styrketreningen. det gjør så stor forskjell!

 

 

trenger forresten å finne på en ny form for belønning/kos: skjønner at å linke all kos/belønning til kaloriholdig mat ikke er noe bra... spørsmålet da blir hva jeg skal gå for i stedet. tallerkener til serviset? "dette er tallerkenen jeg fikk da jeg endelig nådde 60 kilo" høres jo håpløst ut, for ikke å snakke om hvor stusselig det er å kose seg med tallerkener på fredagskvelden etc... må løse dette på en eller annen måte. helst på en måte som ikke innebærer mye ting, jeg vil ikke ha mye rusk og rask i hus. her er jeg altså veldig åpen for forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

65 blank. det går rette veien. det har blitt lite trening den siste uken, men en del sykling. jeg er oppe i to styrketreninger og fire lengre sykkelturer, skal prøve å få inn en siste styrkeøkt i kveld. så har jeg klart en uke til.

 

rakk ikke å gå i butikken etter jobb i går på grunn av uforutsett overtid (på en lørdag, ah, livet!), så jeg er tom for styrk med sjokoladesmak. det er dumt, for det er omtrent det beste jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna T

Hei!

 

Ville bare stikke innom og si at du er kul. Og utrolig badass å begynne på et sånt prosjekt midt i eksamenstid, i stedet for å vente et par uker som folk flest ville gjort (minst).

Lykke til, jeg skal holde øye med tråden din :)

 

Anna T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

Hei!

 

Ville bare stikke innom og si at du er kul. Og utrolig badass å begynne på et sånt prosjekt midt i eksamenstid, i stedet for å vente et par uker som folk flest ville gjort (minst).

Lykke til, jeg skal holde øye med tråden din :)/>

 

Anna T

 

 

åhr, takk skal du ha! <3 det var skikkelig hyggelig sagt! :) og eksamen-smecksamen, jeg syntes det var best å tjuvstarte. det kommer jo alltid noe som gjør at det ikke passer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

er så støl i rumpa etter i går at jeg nesten ikke kan sitte. kan ikke huske at jeg noen gang har vært så støl før! tenker med meg selv at det her er starten på en satans bra sprettrumpe. og det vil jeg jo selfølgelig gjerne ha!

 

merker også at jeg er litt usikker på om jeg faktisk ønsker å gå ned til 58. kanskje styrketreningen vil stramme opp såpass at 60 eller noe også er tilstrekkelig? kanskje vil muskler også i mitt tilfelle faktisk følge fysikkens lover og ha mindre volum enn fett, og kanskje får jeg meg noen av disse musklene sånn at stram og fresh-punktet kommer før 58 kg? har ikke noe ønske om å se pinnete ut. vi får se. får ta en evaluering om en fem kilos tid. det er tross alt fremdeles litt å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wallflower!

Hvordan går det? Du er fortsatt her? Hvordan går det med rumpa?

Høres fornuftig ut å se an det endelige målet litt etter hvert, særlig når du trener mye. Det viktigste er jo å være sprek og sunn, ikke at tallet på vekta er lavest mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

et vennepar arrangerte overraskelsesbåttur i forbindelse med inngått forlovelse i forrige uke, og vi måtte bli med. så etter fem laaaaange dager på båt og på hytte med venner og bekjente, helt uten mulighet til å trene og med innkjøpt kaloririk mat og ditto drikke og kaker og alt mulig var det ikke til å unngå: opp 200 gram, og ikke ned en dritt. det er selvfølgelig veldig hyggelig med sånne sosiale happeninger, men det passet liksom ikke så inmari godt!

 

og det er ærlig talt ikke som at man kan takke nei til ting heller alltid. men litt bitter over tilbakegang, det er jeg. og jeg føler meg oppblåst og tung i kroppen, så det er tydelig at heller ikke den er helt imponert.

 

så det ble 500 kroner til Røde Kors for bot og bedring, og rett på treningssenteret i dag. hvis jeg skal rekke -1200 g til 1. juli krever det innsats. så nå er det slutt på tullet, og på all alkohol og alt sånt. ærlig talt. neste uke skal vi bort til svigerfamilie nesten hele uka. det skal bli spennende å se hvor enkelt det blir å takke nei til alt usunt da, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

Hei Wallflower!

Hvordan går det? Du er fortsatt her? Hvordan går det med rumpa?

Høres fornuftig ut å se an det endelige målet litt etter hvert, særlig når du trener mye. Det viktigste er jo å være sprek og sunn, ikke at tallet på vekta er lavest mulig :)/>

 

 

hei! tusen takk for at du spør! den er ikke støl lengre, men det skal den bli snart ;) og enig. sprek og sunn trumfer tight gap any day :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Elsker at du har Røde Kors-straff på uker med dårlig innsats. Men det er jo ikke så rart at det blir sånn da. Noen ting må man bare bli med på. Var det din forlovelse, eller?

 

Lykke til hos svigers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wallflower

Så bra. Elsker at du har Røde Kors-straff på uker med dårlig innsats. Men det er jo ikke så rart at det blir sånn da. Noen ting må man bare bli med på. Var det din forlovelse, eller?

 

Lykke til hos svigers :)/>

 

 

 

ja. vurderte et politisk parti jeg er grunnleggende uenig med, sånn at det skulle svi litt mer, men jeg vil jo ikke støtte de svina...;) så da hevet jeg heller summen og gir det til røde kors. og nå er det så trangt økonomisk at jeg er VELDIG motivert for å gjøre en god innsats denne uka!

 

det var dessverre ikke min forlovelse, nei. men hyggelig var det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Gjest wallflower

Wallflower, hvor ble det av deg?

Håper du bare er på ferie eller noe, og ikke har falt av lasset :)/>

 

 

åh, så hyggelig å bli savnet! takk, Anna T! <3

 

 

søsteren min kom ut for en ganske alvorlig ulykke, og det har tatt absolutt alt fokus. nå går det veldig mye bedre med henne og alt kommer til å gå bra, men vi visste ikke om det kom til å gjøre det. den siste måneden har alt overskudd gått til familien, og vektmessig har jeg satset på stabilitet. og det har vært en veldig riktig for meg.

 

men nå! NÅ!

 

det er fremdeles litt igjen av denna sommeren. hvis jeg skal rekke å imponere de jeg studerer med til høsten så gjelder det å henge i!

 

veide 65 blank ved veiing nå nettopp. jeg er med andre ord ikke et eneste gram nærmere noe som helst enn jeg var 8. juni. til gjengjeld har jeg ikke sust opp tilbake heeelt til start. jeg tar det som en kvinne. og realitetsorienterer meg:

 

 

verktøy:

- fem om dagen

- sykle eller gå til jobben/universitetet

- tre styrkeøkter i uka

- fisk tre ganger i uka

- matpakke. hver dag.

- 1500 kalorier om dagen

- 2 l vann om dagen

 

og her er tidsplanen:

i dag: 65 kg

1. august: 64 kg

15. august: 63 kg

1. september: 62 kg

1. oktober: 60 kg

 

 

ps. ja. jeg kjører selvfølgelig strengt røde kors-straff ved manglende gjennomføring. som det anstendige mennesket jeg prøver å være har jeg overført 500 kroner/uka for hver uke som ikke var særlig regelementert. det utgjør 2000 kroner. bra for røde kors, bra for skjerpinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så trist å høre om søsteren din, og så godt at det vil gå bra! Skjønner at det har tatt alt fokuset, noen ting er tross alt viktigere enn andre. Tror sikkert Røde Kors hadde hatt forståelse for det, men så fint at de har fått penger uansett. Med alt som skjer for tida er det så bra at folk gir penger :)

 

Fint at du er tilbake også, selv om du sikkert har mye å tenke på. Det er jo tross alt ingenting som blir bedre av dårlig kosthold og alt blir bedre av litt trening. Så alt å vinne på å være fornuftig uansett.

 

Jeg er innom mellom ferier, så nå blir det et par uker til neste gang jeg får logga meg på. Fortsatt god sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...