Gå til innhold

Nå er det nok!


Gjest enitra91
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest enitra91

Hei! :)

 

Det siste halvåret har jeg lagt til side alt som har med vektreduksjon å gjøre. Jeg har rett og slett vært lat. Det er noe jeg svir for nå. Hvordan kunne jeg la dette skje? Hvorfor har jeg latt kroppen min forfalle tilbake til der jeg var da jeg startet på Grete Roede for 2 siden? På mitt beste sted i vektreduksjonen hadde jeg kommet over halvveis. Nå her jeg helt tilbake på START.

 

Nå har jeg fått nok. Jeg har samme tanker om kroppen min som jeg hadde før første Grete Roede kurs. Ingenting sitter som jeg ønsker, ingenting passer fordi magen min er i veien. Jeg føler meg rett og slett bælfeit! Det er til og med ubehagelig å gå i olabuksene jeg kjøpte rett etter jul. Og hvem er det som er synderen? Det er bare meg selv.... NOK ER NOK!

 

Noen som kjenner seg igjen og vil være med på veien tilbake til drømmekroppen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg vil gjerne være med. Har vel opplevd akkurat det samme som deg da jeg for nøyaktig ett år siden veide 72 kg, mens i dag viser vekta ca 84 kg. :-( Jeg skal veie meg i morgen tidlig for å få ett nøyaktig tall. Er så forbanna på meg selv for at jeg nok en gang har latt dette skje. Jeg skal til København i slutten av september og til da SKAL vekta vise under 70 kg. Det er ikke så veldig mye aktivitet her inne så kjekt hvis vi kan støtte hverandre. Når skal du ha veiedag? Jeg tenkte hver mandag slik at jeg holder meg litt i skinnet i helga.

 

Hilsen

2Fat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil gjerne være med! Har gradvis lagt på meg de siste årene og føler at jeg har "mistet" kroppen min. Sketter til når jeg ser bilder av meg selv, både ansikt og kropp er så anderledes. Nå har jeg trent regelmessig siden høsten 2013, og begynner å kjenne meg sterkere, rakere i ryggen, kan jogge litt, og ønsker å komme i virkelig god form der jeg kan leke med min datter som er 1 år nå, jogge i skogen, gå på deilige fjellturer, og det ultimate: slå hjul !!! Vet ikke om det er mulig å lære når man er voksen, men føler liksom jeg har gått glipp av det, så jeg gir det en sjanse ;)

 

Nå vil jeg fokusere på å finne en mer regelmessig spiseplan, ligge på ca 1600kcal og få litt mer fart på vektnedgangen. Få et rolig forhold til mat, ikke bruke det til å få mer energi når jeg er sliten, eller avreagere når jeg er glad, trist, gira eller vil feire.

 

Ville være kjempeflott å være en gjeng som skriver om sine erfaringer og holde det gående sammen mot drømmekroppen!

 

Mitt mål denne uka er å følge spiseplanen på 1600 kcal, trene hver dag (kondisjon og styrke om hverandre) og skrive inn hva jeg spiser slik at jeg holder en oversikt.

Veiedag mandag:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Ja tallet ble som fryktet 84 kg blank i dag. :o/> Så nå er det bare å komme i gang. Har ingenting snop,chips eller pepsi max i huset i dag, og skal heller ikke kjøpe noe da det er disse tingene som gjør meg feit. Pepsi max trigger søtsuget noe enormt har jeg funnet ut. Vi har vært på seminar med jobben i dag å spist hotel lunsj så det blir en skyr til middag og knekkebrød til kvelds i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marshmellow

Hei igjen.

Ja tallet ble som fryktet 84 kg blank i dag. :o/>/>/> Så nå er det bare å komme i gang. Har ingenting snop,chips eller pepsi max i huset i dag, og skal heller ikke kjøpe noe da det er disse tingene som gjør meg feit. Pepsi max trigger søtsuget noe enormt har jeg funnet ut. Vi har vært på seminar med jobben i dag å spist hotel lunsj så det blir en skyr til middag og knekkebrød til kvelds i dag.

 

Skyr til middag..Tøffe greier det her..Tarmene mine skriker i sympati med deg. Min første dag på "kur", og jeg lurer allerede på om dette skal gå bra...Et lite nuggel som meg burde egentlig ikke veie mer enn 60kg. Men..Har et håp om å kreke meg ned fra 91kg til 80kg. Klarer jeg DET er jeg superhappy. :)/> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei igjen. :)

Så flott å se at det er så mange som slenger seg på! Dette skal vi klare, sammen. :) Jeg har hatt en uke med mye på agendaen, noe jeg i grunn har hatt de siste mnd. Var jo egentlig meningen jeg skulle veie meg i går når jeg sto opp, men det var noe jeg glemte helt. Så i dag gikk jeg på vekta. For 2 uker siden veide jeg 105,7 kg :o og når jeg gikk på vekta i dag viste den 103,3 kg. :rolleyes: Jeg har så vanvittig mange kg å ta av, så jeg er glad det går så fort med de første kiloene. :P

 

2fat: Det er en vond kamel å svelge når man innser at man har gått opp igjen mange kilo. Men du skal vite det at du har jo allerede kommet langt på vei igjen med å gå ned i vekt. Første fase er jo akkurat det å innse at man har lagt på seg så mye igjen. Så kommer fase nr 2 hvor man bestemmer seg for at det er nok(!) og begynner igjen. Jeg er sikker på at du klarer å nå det målet før du skal til København. :lol: Det handler bare om å være målbevisst, sta og realistisk.

Føler med deg! Men heeei, er det ikke godt å kjenne litt på den følelsen at du faktisk virkelig får et skikkelig boost av at du nå må ta deg sammen og gjøre alt du kan for å komme i mål?

 

LiseG: Så flink du er som har holdt treningen i gang så lenge! :) Det er bra. Du har allerede kommet kjempelangt på ferden, og enda mer regelmessig spiseplan vil gjøre det lettere. Jeg kjenner meg så igjen i det du sier i forhold til humøret. Men vet du hva? Vi skal stå sammen og overvinne den uvanen med å spise etter humøret våres. :lol: Hvordan gikk det med å holde seg på 1600 kcal?

 

Engeljenta28: Supert, flere som kan være med å dra hverandre til målstreken! :)

 

Marshmellow: Motstand skal de få plenti av! Det jeg er mest redd for er at den motstanden er veldig glad i å trigge tilbake også. Men da gjelder det å være sterk, noe vi klarer! Vær sterk marshmellow. Det er den første mnd. Som er vondest, så går alt mye bedre med søtsuget. Husk å spise regelmessig, det gjør at søtsuget holder seg nede. Og du SKAL klare å gå ned. Finn staheten i deg og bruk den for alt den er verdt. Jeg lover deg at den kommer godt med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Heisann. :)

Dagen i dag har vært en travel, men kjempefin dag. Startet allerede morgenen klokken 6 for så å være på jobb til 7. Sluttet klokken 12, så det ble en kort dag på jobb. Så gikk ferden hjem for å rydde og vaske badet og resten av "hulen". Nå har jeg akkurat satt meg ned etter en velfortjent dusj etter 60 minutters gåtur med samboeren. Resten av kvelden skal jeg nyte en kopp med te, litt vannmelon og et knekkebrød med makrell i tomat. :) Har dere hatt en fin helg? Går det greit med matinntaket deres? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Har veid meg i dag og vekta viste 82,6 så 1,4 ned. Hadde nok håpet på mer, men det er jammen ikke lett. Skal på tur med ei venninne på fredag til Haugesund å da blir det nok både alkohol og masse mat kjenner jeg meg rett. Heldigvis er det bare ett døgn, så planen er en dag på nutrilett på søndag. Har funnet ut at det er passelig straff de gangene jeg skeier skikkelig ut. Men det er ikke lett når man har lyst på noe hele tiden og ikke av den sunne sorten. :angry:/> Jeg må ha ekstremt dårlig selvkontroll eller noe for jeg føler alltid at alle andre får det til bare ikke jeg. :unsure:/> Men jeg skal ikke gi opp. I slutten av september skal jeg veie under 70.

Så stå på damer. :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei igjen

Har veid meg i dag og vekta viste 82,6 så 1,4 ned. Hadde nok håpet på mer, men det er jammen ikke lett. Skal på tur med ei venninne på fredag til Haugesund å da blir det nok både alkohol og masse mat kjenner jeg meg rett. Heldigvis er det bare ett døgn, så planen er en dag på nutrilett på søndag. Har funnet ut at det er passelig straff de gangene jeg skeier skikkelig ut. Men det er ikke lett når man har lyst på noe hele tiden og ikke av den sunne sorten. :angry:/>/> Jeg må ha ekstremt dårlig selvkontroll eller noe for jeg føler alltid at alle andre får det til bare ikke jeg. :unsure:/>/> Men jeg skal ikke gi opp. I slutten av september skal jeg veie under 70.

Så stå på damer. :rolleyes:/>/>

 

Hei du! :)

Mer ned på en uke? Du kan være kjempestolt over de 1,4 kiloene du gikk ned! Det er veldig bra. :D Det er veldig vanskelig å gå ned mer, i alle fall har ikke jeg gått ned mer på en uke. Kos deg kjempemasse, men ha GR i bakhodet, og vær streng med deg selv når helgen er omme. Jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det å ha lyst på noe godt. Du skal vite det at det finnes maaange som føler det bare er seg selv som ikke får det til, jeg er en av de. Men vi skal klare det SAMMEN! :) Lenge leve staheten!!

 

Jeg har faktisk helt glemt å veie meg denne fredagen, har hatt så utrolig mye å gjøre denne uken at jeg rett og slett ikke husket det. Så da får jeg gå på vekta i morgen. Jeg har såå dårlig følelse! Regner med at jeg har gått opp igjen. :( Har den tiden av måneden hvor alle klær føles som tvangsdrakt! Synes det er dårlig gjort at vi damer har all den bagasjen som følger med mensen. :(

 

Hvordan går det med dere andre, da? Holder dere koken fortsatt?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Hei igjen

Har veid meg i dag og vekta viste 82,6 så 1,4 ned. Hadde nok håpet på mer, men det er jammen ikke lett. Skal på tur med ei venninne på fredag til Haugesund å da blir det nok både alkohol og masse mat kjenner jeg meg rett. Heldigvis er det bare ett døgn, så planen er en dag på nutrilett på søndag. Har funnet ut at det er passelig straff de gangene jeg skeier skikkelig ut. Men det er ikke lett når man har lyst på noe hele tiden og ikke av den sunne sorten. :angry:/>/> Jeg må ha ekstremt dårlig selvkontroll eller noe for jeg føler alltid at alle andre får det til bare ikke jeg. :unsure:/>/> Men jeg skal ikke gi opp. I slutten av september skal jeg veie under 70.

Så stå på damer. :rolleyes:/>/>

 

Hei du! :)

Mer ned på en uke? Du kan være kjempestolt over de 1,4 kiloene du gikk ned! Det er veldig bra. :D Det er veldig vanskelig å gå ned mer, i alle fall har ikke jeg gått ned mer på en uke. Kos deg kjempemasse, men ha GR i bakhodet, og vær streng med deg selv når helgen er omme. Jeg kjenner meg så alt for godt igjen i det å ha lyst på noe godt. Du skal vite det at det finnes maaange som føler det bare er seg selv som ikke får det til, jeg er en av de. Men vi skal klare det SAMMEN! :) Lenge leve staheten!!

 

Jeg har faktisk helt glemt å veie meg denne fredagen, har hatt så utrolig mye å gjøre denne uken at jeg rett og slett ikke husket det. Så da får jeg gå på vekta i morgen. Jeg har såå dårlig følelse! Regner med at jeg har gått opp igjen. :( Har den tiden av måneden hvor alle klær føles som tvangsdrakt! Synes det er dårlig gjort at vi damer har all den bagasjen som følger med mensen. :(

 

Hvordan går det med dere andre, da? Holder dere koken fortsatt?? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enitra91

Skyr til middag..Tøffe greier det her..Tarmene mine skriker i sympati med deg. Min første dag på "kur", og jeg lurer allerede på om dette skal gå bra...Et lite nuggel som meg burde egentlig ikke veie mer enn 60kg. Men..Har et håp om å kreke meg ned fra 91kg til 80kg. Klarer jeg DET er jeg superhappy. :)/>/> .

 

Skyr til middag på en LØRDAG? Huff, tøffe greier. :( Det SKAL gå bra marshmellow. Vær sta! Lenge leve staheten. ;) Ta et og et delmål, da er det lettere å holde koken oppe. Og så utrolig glad man blir om man klarer fler og fler delmål. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...