Gå til innhold

Noen med lavt stoffskifte?:-)


Gjest LindaMNH
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LindaMNH

Heihei!

 

Jeg er en 25 år gammel jente som nettopp har meldt meg på nettkurs. Jeg gleder meg!

Har aldri trengt å tenke noe spesielt på trening eller kosthold, helt til jeg i fjor fikk lavt stoffskifte. Nå mistrives jeg i egen kropp og tar grep for å gå ned 10-15 kg.

Opplever ofte at andre med lavt stoffskifte er negative og mener at det er umulig å gå ned i vekt, men ingenting er vel umulig?:-) Man må i hvert fall prøve!

 

Lurer derfor på om det er andre her inne med lavt stoffskifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har det. Men det er ikke noe problem. Har fått tilpasset Tyroxin og tar 0,15 mg hver dag. Det fås på blå resept. Det er vanlig at tyroxinnivået skal ligge på mellom 10 og 20, men det er INDIVIDUELT hva som er normalt. Hos meg lå det på 11 og jeg hadde alt for lav puls. Legen sa jeg hadde normalt stoffskifte. Men det er altså individuelt. Jeg insisterte på å få tyroxinbehandling siden det var individuelt hva som er riktig nivå. Endte til slutt på 18 som riktig for min del og ble et nytt menneske. All tretthet forsvant og pulsen gikk opp til et normalt nivå. Så begynn med å finne ut hva som er riktig for din del. Da går alt mye lettere! Start med å sjekk hvilepulsen din. Ligger den under 40 er det for lavt. Den bør ligge på rundt 60. Vær også forskiktig med alkohol. En med lavt stoffskifte tåler normalt ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaMNH

Ja jeg har det. Men det er ikke noe problem. Har fått tilpasset Tyroxin og tar 0,15 mg hver dag. Det fås på blå resept. Det er vanlig at tyroxinnivået skal ligge på mellom 10 og 20, men det er INDIVIDUELT hva som er normalt. Hos meg lå det på 11 og jeg hadde alt for lav puls. Legen sa jeg hadde normalt stoffskifte. Men det er altså individuelt. Jeg insisterte på å få tyroxinbehandling siden det var individuelt hva som er riktig nivå. Endte til slutt på 18 som riktig for min del og ble et nytt menneske. All tretthet forsvant og pulsen gikk opp til et normalt nivå. Så begynn med å finne ut hva som er riktig for din del. Da går alt mye lettere! Start med å sjekk hvilepulsen din. Ligger den under 40 er det for lavt. Den bør ligge på rundt 60. Vær også forskiktig med alkohol. En med lavt stoffskifte tåler normalt ganske lite.

 

Stoffskiftet mitt er under kontroll med Levaxin. Alkohol drikker jeg ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo kjempebra! Da gjelder det vel å få til det jeg kaller "programmerte" måltider. Spis planlagt mengde mat til faste tider. Ikke spis mellom måltidene. Ligger du noe under ditt kaloriforbruk hver dag i kaloriopptak er resten matematikk. Over tid vil du pent og rolig gå ned i vekt uten å slite, og uten å oppleve sult eller at du slanker deg. Du disiplinerer deg bare bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...