Gå til innhold

Snart 40 og ønsker å starte den neste epoken i livet lettere!!! Ned 15 kg!!


Gjest trollet02
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest trollet02

Mitt 40 års motto:

 

"Take care of your body.

It`s the only place you have to LIVE!!

 

 

Etter å ha prøvd forskjellige "pulverkurer" rast ned masse og kommet nesten helt opp! :-(

Nå har jeg endelig innsett at en kommer ikke dit en vil uten å spise RETT mat!

For drahjelp vet jeg av erfaring at ved å følge GR finner en spennede gode oppskrifter for hele familien.

 

Jeg har ett mål med å gå ned 15 kg til neste sommer. (01.07.2015) Det vil være 52 uker og vil være nedgang på fornuftige 0,3kg i uken!

Jeg er kraftig bygd, og ikke så høy- bare 1,63høy. Trivselvekten min ligger rundt 68-70 kg.

 

Etter veiing for noen uker siden fikk jeg sjokk, måtte ha en timeout med meg selv!- hva har virkelig skjedd?

Jeg har jo merket at klærne som jeg har kjøpt inn de siste årene er blitt for små, og det er veldig deprimerende å måtte se på L og XL igjen!!! Det er noe jeg ikke ønsker mere!!!

 

Denne gangen skal jeg greie dette uten pulver og "hokus pokus". Fornuftig kosthold og daglig aktivitet skal bli en del av vår hverdag.

 

Den daglige aktiviteten skal bestå av spinning, styrketrening med fokus på trening av kjernemusklene og armene spseielt, familien skal delta på ti på topp også blir det gå turer i nærområdene.

 

Bilen blir byttet ut med sykkel som hovedframkomstmiddel i ukene, og storhandling blir det bare en gang i uka med bil!

 

GO GIRL GO!!!

 

Noen som har samme mål og vil være med meg på ferden???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tarapia

Jeg blir gjerne med på ferden! Målet er 15 kg ned innen neste sommer. Tar sikte på at dette skal bli en varig livsstilsendring for hele familien og at kiloene vil forsvinne sakte men sikkert.

 

Jeg har passert 40 år og innser at det er nå eller aldri. Har tre barn som jeg har satt foran meg selv og mine behov i 14 år nå. Hadde en aha-opplevelse hvor jeg innså at skal jeg være der for barna og mannen min så lenge som mulig må jeg ta visse grep om livet mitt. Dessuten er jeg SÅ LEI av å føle meg utilpass i min egen kropp. Prøver å skjule den så godt jeg kan med store klær, noe som selvfølgelig har motsatt effekt. Men det er ikke gøy å handle klær heller når man må prøve str. L eller XL. For ikke å snakke om skuffelsene i prøverommene når klærne du trodde skulle passe bare ser helt på trynet ut. Resultatet er at selvbildet og selvtilliten er blitt helt på bånn.

 

Nå gleder jeg meg bare til å fjerne klær som blir for store og hoppe inn i klærne som bare henger til pynt i klesskapet. Dette skal vi greie sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)/>

Jeg og vil gjerne være med, hvis jeg får?

jeg og går mot 40 om noen år. Har i alle år hatt en trivselsvekt på rundt 70, men det har skjedd noe de siste årene.. Jeg veier nå 80 kilo og ønsker å gå ned i første omgang til 75.

Et mål langt i det fjerne er 68 kilo :)/>

Jeg har ikke så mange cm å fordele vekten på, er 1,65 høy. Og nå er det slik at nesten alle vårklærne mine er blitt veldig trange...

:blink:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tarapia

Fint at flere slenger seg på! Jo flere vi er sammen.....

 

Har hatt noen flotte sommerdager her nå og fokus på kosthold og trening er ikke helt på topp dessverre. Fatter ikke hvordan jeg på den ene siden kan mislike kroppen min så til de grader og samtidig på den andre siden kan spise all denne usunne maten som jeg vet er helt feil for meg!!! Har opplevd dette før; når sommervarmen kommer er det smaken på salt som rammer meg selv om jeg har kjøleskapet fylt opp med både meloner og jordbær. På tide å ha en opprydding i skuffer og skap tenker jeg for så lenge det ikke finnes noe alternativ blir jo valget enklere.

 

Ha en fin dag! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...