Gå til innhold

Strategier som har fungert til nå


Gjest Luciana
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Luciana

Hallo til alle slankere :)

 

Jeg er 32 år fra Stavanger. Høyde: 165 og vekten er nå nede i 61,6. MEN, det ser ikke sånn ut enda fordi jeg har det meste av fettet på magen. Ved solar plexus og ned til nedre del av magen (midjemål: 85 cm). Jeg tror dette er innsidefett som jeg strever med å ta knekken på. Nå har jeg lagt om kostholdet, men kan av og til unne meg noe godt i helgen. Prøver å ikke ta av når det gjelder fettrik mat.

 

Erfaring til nå: Etter lang tid med lite sukker og fet mat, smakte ikke sjokoladefondanten og vaniljeisen så veldig godt. De to første skjeene var veldig gode, men så ble jeg nesten dårlig. Kroppen protesterte og jeg måtte bare kapitulere. Sukker er unødvendig for kroppen og jeg tror at det går an og trene hjernen til å ikke trenge det. Fantastisk! Nå drømmer jeg for det meste om mat som inneholder løk, hvitløk og tomater. Det har skjedd noe rart med meg som sikkert kan kalles en form for en ubevisst evolusjon? hehe.

 

Impulsen til å handle usunt er nesten ikke-eksisterende. Trikset mitt er å være det som kalles mindfull, altså bli bevisst på fysiske reaksjoner som oppstår i kroppen når den med øynene eller nesen sanser fristelser. Da vekkes den strenge stemmen i meg som sier nei, dette vil du ikke ha. Så tenker jeg på målet mitt om og om igjen.

Og jeg legger merke til følelsen av mestring når jeg går ut av butikken! Høyrisikosituasjoner for meg er: stress og lite søvn. Da blir jeg svak på grunn av skjevheter i blodsukkeret. Tips: Identifiser høyrisikosituasjoner, bli kjent med de kroppslige reaksjonene - hva er de et uttrykk for EGENTLIG? Finn alternative mestringsstrategier.

 

Noen andre som har samme erfaring etter langtids avholdenhet fra sukker?

 

Ha en nydelig kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...