Gå til innhold

Første innlegg fra nytt GR-medlem!


Gjest YMCA

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Dette er første gang jeg skriver noe her på forumet, men er innom og leser hva dere skriver nesten hver dag. Det er motiverende! Jeg har nå avsluttet mitt første GR-nettkurs, og skal prøve å fortsette like bra på egenhånd. Kommer til å begynne på kurs igjen til høsten. Dersom jeg ikke greier holder meg til GR-kostholdet frem til da, må jeg vel melde meg på enda et nettkurs. Dette året bor jeg i usa, og her er (som dere sikkert vet) Atkins-dietten svært populær. Prøvde den en stund i begynnelsen av oppholdet mitt, men følte meg skikkelig usunn. Det strider jo helt imot det jeg vet om sunt kosthold. Så hjertelig takk for GR-internettkurs!!

 

Skal gå til innkjøp av pulsklokke. Har sett på Polar F11 og Polar F6. De er mye billigere her i usa, enn i Norge. :) Er det noen som har noe kjenskap til de to ulike typene? F11 har noen egenskaper mer enn F6, bl.a utskiftsbare batteri. Går det ikke ann å skifte batteri på F6 selv? Leste på en nettside at man må sende inn hele klokka for å få skiftet batteri!?

 

Håper dere alle har hatt en flott helg! (Det har ikke jeg. Har vært svaaak. Lå sikkert i underbevisstheten at "nå trenger jeg ikke lenger melde fra til kursleder om hva jeg spiser..." Men har tatt meg selv i nakken nå. Dersom jeg ikke fortsetter å være flink, skal jeg ikke spandere pulsklokke på meg selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lubina

Heisan!

 

Gratulerer med ditt første innlegg! Syns kanskje jeg burde være den som applauderte.... (jfr tidligere innlegg...)

 

Supert å ha deg med her i vektklubben. Vet ikke hva slags mål du har, men håper du finner deg en motivasjonsgjeng du kan være med i. Jeg er med i Seniorgjengen - huff, vi er ikke så gamle altså.... - og jeg syns det hjelper veldig på motivasjonen når jeg har forpliktet meg til å melde inn resultater.

 

Hvis du skriver litt om hva slags mål du har er du garantert å bli invitert med på en av motivasjonstrådene her inne. Masse hyggelige folk her.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bibine

Ja, det er viktig å være motivert - så lykke til med fortsettelsen.

 

Jeg som skriver dette har også akkurat begynt å benytte vektklubben. Jeg gikk et GR kurs for et år siden, og gikk da ned nesten sju kilo på de åtte ukene. Klarte på egen hånd å gå ned et par til, men - ja så ble jeg ikke så flink lenger - og vel, de kiloene jeg har tatt av har troiket og twistet seg på igjen sånn nesten helt umerkelig. Ja, sjokolade er min last. Så nå har jeg også tatt meg selv i nakken, og er veldig motivert for å gå ned igjen. Jeg veier nå 88 kilo og min trivselsvekt er ca 65. Det blir godt over tjue ned.

 

Jeg er lærerstudent ved siden av jobben, og i fjor tok jeg faget heimkunnskap ved siden av GR-kurset, og da så jeg at GR-kurset er helt i overensstemmelse med det statens ernæringstilsyn anbefaler. Det er jo basert på kostholdet vi har i Norge, så jeg synes det er lett å følge. Min erfaring var at jeg fikk så mye mer energi ved å spise sunt, og det skulle ikke mange kiloene til før jeg syntes kroppen var lettere. Kjente det godt når jeg var ute. Jeg har hund så det blir mye spasering.

Ellers så synes jeg disse sidene på nettet er kjempefine, og jeg blir å bruke de som motivasjonsfaktor når det røyner på. Felles skjebne, felles trøst og det er det noe i.

 

Nei, nå skinner sola - jeg er hjemmestudent i dag - og nå skal jeg og hunden ta oss en lang tur i det fine været. UTEN sjokolade i lomma! Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...