Gå til innhold

Jakten på et 62 kg lettere liv.


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 42 som har slitt med overvekt siden 9 års alder. Begynte på GR kurs 20 mai 2014 da nåla viste 131.3 kg.

 

Fikk ei nydelig datter for 2 år siden, var 110 da jeg ble gravid, 118 da snuppa ble født, og så økte vekta til 131.3. Vi ønsker oss et søsken til snuppa, men å bli gravid igjen er ikke lett. Så derfor bestemte jeg meg for å ta et alvorlig grep, for min egen del, helsa sin del, og for snuppa sin del.

 

Jeg begynte på GR kurs 20 mai 2014 og har frem til nå gått ned 13,3 kg, så nå viser vekta 118 kg.

Har mistet 83.5 cm på kroppen.

 

Det har gått greit så langt å følge GR. Vi (meg og mannen) bestemte oss for å bruke tjenesten til *Godt levert, Roede meny*, for middagene våre var kjedelige og ofte lettvindt, som feks, fiskekaker og pasta. Nå spiser vi spennende middagsretter, ofte med ingedienser vi aldri har brukt, hørt om. Frimerkene eller kosemerkene som jeg kaller de, bruker jeg til en japp som vi koser oss med på fredagskvelden. Da har meg og mannen filmkveld.

 

Det var kort fortalt fra meg i kveld. Jeg er super motivert og skal klare å gå løpet helt ut, om ikke for min del så iallefall for min datters del. Hun fortjener å ha en sunn,sprek og aktiv mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra morro når lege og gynekolog kommenterer vektnedgangen min. Legen sa at han tok av seg hatten, og gynekologen sa at jeg så flott ut og har økt sjansene mine for å bli gravid igjen. Deilig å høre sånt :)

 

Har til nå gått ned 14.4 kg, og det vises godt. Har helt sluttet med trøstespising, og klarer fint å si nei til kaker og andre fristelser. Heller ikke vanskelig å mottstå den deilige lukta av nystekt pizza, for bare tanken av alle de kaloriene får jeg til å bli kvalm. Lager meg heller en annen middag som jeg kan nyte, og bli god og mett av.

 

Mannen min støtter meg fullt ut og det er han som hjelper meg å ta målene mine hver søndag kveld. Han elsker meg uansett vekt men han vet hvor mye jeg ønsker dette, så han står på sidelinja og heier meg fremmover.

 

Nå er jeg beynt på kurs nr 2, men denne gang på nettkurs. Ble litt vanskelig til tider å få barnevakt til å gå på kurs, så istedenfor å stresse, så velger jeg denne metoden denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen til forumet og gratulerer med flott nedgang så langt! Det er fantastisk å høre at du har god støtte i mannen din - har kanskje han også merket endringen i kostholdet på sin vekt? For det har jeg hørt hos mange - de begynner på kurs og gubben blir slankere. ;)

Godt Levert Roede Meny høres jo spennende ut. Jeg synes det virker så dyrt, men man slipper jo å handle til middager den uken. Jeg er bare en person, så hvis jeg hadde kjøpt ville jeg sikkert hatt middag i 5-6 dager som gir en måltidspris på litt over hundrelappen. Kanskje jeg skulle ha prøvd annenhver uke en stund? Bare for å få litt variasjon? Hmmm, der gav du meg noe å tenke på… :)

 

Lykke til med videre kursing, jeg har gått på nettkurs selv og synes at det funker utmerket - man er jo så fri til å veie og måle når det passer i programmet og slipper å binde seg til en dag og et klokkeslett og det synes jeg er utrolig deilig. Nå går jeg på hold vekten nettkurs og det er også utrolig greit. Og har man spørsmål er kursleder bare en e-post unna! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Krusmynte :)

 

Merker at noe skjer for tiden, er plutselig begynt å være veldig sulten og har endel søtsug. Kanskje kroppen min prøver å få meg til å hive innpå mer, men den kampen skal jeg vinne. Det er jeg som bestemmer hva som skal inn i munnen.

 

Skal besøke svigerforeldrene mine i vinter så målet mitt er å komme under 110 innen den tid. Hadde gitt meg en dose selvtillit før besøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Merker at noe skjer for tiden, er plutselig begynt å være veldig sulten og har endel søtsug. Kanskje kroppen min prøver å få meg til å hive innpå mer, men den kampen skal jeg vinne. Det er jeg som bestemmer hva som skal inn i munnen.

Jepp - det stemmer at det er du som bestemmer! For meg kommer og går sulten i perioder, og merker at i perioder når jeg er kjempesulten så har jeg hatt en tendens til å gå ned ganske bra. Og det har ofte hatt sammenheng med trening - gjerne tung trening - og følgelig ekstra kaloriforbrenning. Da er det liksom verd å kjenne litt på den sulten synes jeg. :) Jeg går ut fra at du spiser nok og at sammensetningen er bra - det er også utrolig viktig oppi det hele. Ser jo at det er en stund siden du skrev om dette suget, så jeg håper det har gitt seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...