Gå til innhold

10 kg til jul, 5 kg til høstferien


Gjest besc
 Share

Anbefalte innlegg

Har gjort det før - var NESTEN under 100kg for litt over et år siden, men så mistet jeg fokus. Den gang startet jeg på rundt 120kg - denne gangen startet jeg på 111 kg (forrige uke), og føler at dette MÅ gå.

 

Synes kursene her er veldig dyre, så skal prøve alene først

 

Veide meg forrige onsdag - så da ser det ut til at det blir onsdager som er veiedagen min.

 

6/8: vekt: 111,2 BMI: 38,9 Midjemål: ?

13/8: vekt: 109,7 BMI: 38,4

 

Jeg starter med enkle ting som jeg har gjort tidligere (med suksess bare jeg holder motivasjonen oppe):

 

* ingen kjøp av gotteri (i alle fall de første ukene, så er lørdager lovlig)

* ingen store kveldsmats-måltider, kun frukt/grønt og lignende lov

* GÅ 10 000 skritt hver dag (eller sykle slik at det blir tilsvarende)

* 10 situps hver dag (jada, vet det er lite, men en start....)

 

Motivasjon:

* bruker Endomondo - tatt tid på en løype på fjellet som er 4,7 km - tida skal ned til under 1 time før høstferien (løypa kan ikke gåes på vinteren, så da må jeg finne et alternativ)

 

* tar bilde foran speilet i bare undertøyet - det MÅ da vise forskjeller om en stund

 

 

Delmål:

Under 105 kg til 9.oktober (høstferie) - sa skal jeg på en jentetur og skal belønne meg selv med spa om målet er nådd

 

 

Mål:

Under 100 kg til jul - da passer jeg noen pene jakker jeg har, og vet at straks jeg nærmer meg rundt 100 kg ser jeg MYE slankere ut - da pleier folk å kommentere det

 

Dette ER mulig - men MÅ holde motivasjonen oppe og gjøre litt forpliktende ting - håper noen blir med meg på reisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei besc.

 

Det er faktisk ganske mange som har målsatt seg å komme ned 10 kg til jul. Hvis du ser under "For deg som skal ned 20-30 kg" finner du en egen tråd for det. Du kan jo slenge deg med der, om du vil. Mange i samme båt, og mange å skravle med og få støtte fra.

 

Så flott at belønningen din skal være spa, og ikke noe å putte i munnen! Det likte jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg vil gjerne slå følge på veien.

 

Etter å ha tenkt lenge på det, prøvd både lavkarbo ( funket, men vanskelig å holde i lengden) og pulver (ditto) føler jeg at det er på tide med en "kur" jeg klarer å leve med...og med mat som også resten av familien liker. Kjøpte meg vekt i går, og har nå veid meg for første gang på mange år. Skummelt! Men nå er jeg i alle fall offisielt i gang! Har ikke meldt meg på kurs, men kommer til å føre streng kostholdsdagbok her på Gr i starten. Ser allerede nå at jeg må jobbe hardt med å prøve å innføre et mellommåltid, og i tillegg tror jeg at det å planlegge måltidene på forhånd er viktig for meg. Går jeg sulten på butikken etter jobb for å kjøpe "et eller annet" til middag blir det fort noe enkelt, godt og usunt...

 

Litt om meg: 39 år gammel kvinne. De siste 15 årene har jeg hatt en sykdom som forverrer seg ved fysisk aktivitet. Det har derfor blitt alt for lite ut av det. Heldigvis kjenner jeg nå mindre og mindre symptomer av sykdommen, så jeg håper at jeg etterhvert skal klare å trene litt, men dette kommer jeg til å øke opp sakte over tid. Foreløpig mål på den fronten er derfor 1-2 halvtimes gåturer i uka, og så syntes jeg målet ditt om 10 situps per dag hørtes overkommelig ut😄. Mulig jeg hiver på 10 armhevinger også...har fått veldig slappe overarmer etterhvert...

 

Vekt: 105,8 kg, liivvidde: 109 cm, BMI: 33,9. Totalt vil jeg gå ned 31 - 34 kg, så jeg ender opp på 72 -75 kg. Da er jeg omtrent der jeg lå i vekt da jeg var rundt tyve år og syntes at jeg veide alt for mye... Men i forhold til høyden min er jeg da normalvektig. Første delmål er å komme under 100 kg. Målet er å klare det innen uke 41. 5 kg til innen jul er neste mål, så dine 5 til høsferien og 10 til jul passer også meg fint!

 

Jeg gleder meg allerede til å bli lettere, kjenne at skrittene blir spenstigere og det blir mindre krevende å gå solide turer. Gleder meg også til å kunne gå i svømmehallen med ungene uten at de blir så flaue over tjukke-mamma at de ber meg om å bli sittende på land med klær på. Gleder meg til å kjenne at det blir lettere å jobbe med tungt hagearbeid. Og til å kunne gå i alle slags klesbutikker og finne klær som passer.

 

Jeg håper vi kan følge og motivere hverandre på veien😊. Jeg tenker forresten veiedag lørdag, og vil da også prøve å oppdatere her minst hver lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg vil gjerne være med!

 

Meg: Kvinne på 34år. Var 110kg for en mnd siden, men har ikke vekt før i neste uke, så hva den nå ligger på er jeg usikker på. Er jo lov å håpe at den har gått litt nedover! ;)/> Er relativt aktiv, liker å gå lange turer i allslags vær. Med 3hunder er det ikke noe vei utenom. :P/>

 

Jeg kunne jo godt tenke meg å gå ned enda litt mer enn 15kg til jul, egentlig kunne jeg tenkt at kgene var borte i går. B)/> Men det er jo et veldig greit utgangspunkt!

 

Ser at det er en stund siden dere har oppdatert her, men håper dere stikker innom. :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...