Gå til innhold

Nettkurs


Anbefalte innlegg

Hei!

Litt dumt spørsmål kanskje, men finner ikke svar så da spør jeg her... Hvordan fungerer nettkurset egentlig for dere som har prøvd det? Jeg skal ned drøyt 40 kg og begynner om et par dager men jeg trodde jeg skulle få kursmateriell i posten? Har lest om folk som er blitt så motiverte av det flotte kursmateriellet men jeg har ikke fått noe. Fant et sted noe om at når regninga var betalt ble det sendt ut materiell men det gir jo ikke mening når regninga forfaller 3 uker etter at kurset starter...? Har nå betalt den allerede sånn i tilfelle. Og så er jeg veldig spent på oppfølginga, får man et sånt "personlig" forhold til kursholderen at man føler at man blir "sett"? Eller er det bare noen tall som skal sendes inn ukentlig? Jeg trenger personlig oppfølging men har ikke mulighet til å delta på vanlig kurs (jobber dagtid, har et lite barn og en mann som jobber kveldstid). Er så spent, og så beklager jeg om dette er helt feil forum eller svarene ligger åpenlyst her et sted uten at jeg finner dem... :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nåerjegklar

Jeg meldte meg på veldig sent og fikk kursbøkene to dager etter start, men første gang fikk jeg bøkene i god tid før kursstart. Jeg har hatt tre forskjellige nettledere og opplevde vel at det var så som så med personlig oppfølging. Merker at de masseproduserer svarbrevene (med noen få linjer om deg). Men muligens din blir annerledes, masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg har gått på både vanlige kurs og nettkurs, og det er verken mer eller mindre personlig oppfølgning på nettkurs enn vanlig synes jeg. Skal du ha en veldig personlig oppfølgning må du ta sånt en til en kurs eller hva det heter. Kurslederne har mange kursdeltakere også på nettkursene og det er klart at mye av det som kommer i ukesbrevene er masseprodusert. Men stiller du spørsmål så får du svar på disse, også om du sender dem utenom rapporteringen, og hvis kursleder ser noe ut fra det du registrerer på nett enten på rapporteringsskjemaene dine eller på mat/trimregistrering (f.eks. at du spiser riktig antall kalorier, men du bør kanskje spise annet enn bare rosinboller og ostepop - jada, satt på spissen) så vil de kommentere dette også. Jeg synes nettkurs har fungert veldig greit fordi jeg slapp å binde meg til å gå på kurs en fast dag i uken, det er litt lettere å veie og måle og bruke 10 minutter på å sende kursrapporten når det passer meg - enten det er kl. 1 om natten eller kl. 10 på formiddagen. :)

 

Når det gjelder kursmateriell så jeg har fått det tilsendt rimelig umiddelbart etter påmelding. De sa ihvertfall tidligere at meldte du deg på senest tirsdag ville du kunne begynne på kurs allerede neste uke og det har fungert for min del. Jeg vet ikke hvor lenge det er til du skal på kurs og når du meldte deg på, men hvis du skal begynne f.eks. neste uke kan du kanskje vente til mandag og etterlyse dem da. Hvis du føler at du ikke vil "gå glipp av" noe kan du jo be om veiing litt sent i uken. :)

 

Lykke til med kurs - selv har jeg gått ned 45 kg på nettkurs og holder nå på med hold vekten. Så det funker utmerket det og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...