Gå til innhold

Trenger hjelp ang. 'min meny'


Gjest Heart
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Blubbisa

Hei.

 

Håper noen vil være så grei å forklare dette for meg, trenger det visst inn med teskje. :unsure:

Det gjelder valg av meny.

 

Altså, det står at mitt daglige energibehov er på 1995 kcal, og mitt hvilestoffskifte er 1535 kcal, så jeg skal ha Meny 2 med 1600 kcal.

Jeg syns 1600 kcal høres myyye ut. Kan man ikke gå under hvilestoffskifte, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

heisann, jeg har og samme meny og jeg sendte mail til kurslederen min angående menyen for jeg og synes det høres mye ut, men hun sa at det er i forhold til forbrenningen min og at hvis man ligger under det man skal ha så går kroppen på sparebluss.

 

trener du noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubbisa

Hei Engeljenta. :-)

 

Nei, det er det jeg ikke gjør, omtrent ingenting trening. Pga sykdom. Og vekta har dermed bare økt - selvsagt også fordi jeg ikke har vært kostholdsbevisst.

Men derfor syns jeg det høres mye ut med 1600 kcal.

 

Når jeg kutter ut alt som jeg ellers har spist, potetgull, brus, sauser og div fet mat, så kommer jeg ikke opp på mer en ca 1100 kcal pr dag.

Blir man syk av ligge under hvilestoffskifte eller mister man forbrenningen eller noe? Jeg er så usikker på dette ang. meny-valg, vil gjerne gå ned mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sundshine

Hei Engeljenta. :-)

 

Nei, det er det jeg ikke gjør, omtrent ingenting trening. Pga sykdom. Og vekta har dermed bare økt - selvsagt også fordi jeg ikke har vært kostholdsbevisst.

Men derfor syns jeg det høres mye ut med 1600 kcal.

 

Når jeg kutter ut alt som jeg ellers har spist, potetgull, brus, sauser og div fet mat, så kommer jeg ikke opp på mer en ca 1100 kcal pr dag.

Blir man syk av ligge under hvilestoffskifte eller mister man forbrenningen eller noe? Jeg er så usikker på dette ang. meny-valg, vil gjerne gå ned mest mulig.

 

Heisan!

Nei, du blir neppe syk, men du går ikke ned i vekt. Kroppen setter seg i forsvarsberedskap pga.lite næring og går i sparebluss, og forbrenningen blir minimal. Da blir vektnedgangen også minimal, eller uteblir, dessverre.

Synes 1100 kcal.høres veldig lite ut - har du regnet med melkeproduktene da? En måå ikke spise magre melkeprodukter - litt fett må vi = kroppen faktisk ha.

Mandler eller nøtter gir mye kalorier - spe på med det dersom du ikke har funnet annen løsning.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Nei, du blir neppe syk, men du går ikke ned i vekt. Kroppen setter seg i forsvarsberedskap pga.lite næring og går i sparebluss, og forbrenningen blir minimal. Da blir vektnedgangen også minimal, eller uteblir, dessverre.

Synes 1100 kcal.høres veldig lite ut - har du regnet med melkeproduktene da? En måå ikke spise magre melkeprodukter - litt fett må vi = kroppen faktisk ha.

Mandler eller nøtter gir mye kalorier - spe på med det dersom du ikke har funnet annen løsning.

 

Lykke til! :)/>

 

Hei, og takk for svar! :-)

 

Etter utregningen så skal jeg visst ligge på meny 1, 1300 kcal. Har lagt inni vita hjertegod gulost og når da opp på nesten 1300 kcal.

Prøver det en stund så får jeg se. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -

henger meg på med et lite svar her.... På mitt første GR-kurs for flere år siden, ble jeg plassert på meny 2. Da jeg flere år senere skulle prøve igjen, havnet jeg på meny 1. Og den har jeg vel egentlig prøvd å følge nå siden nyttår. Når jeg ser tilbake, tok jeg av mye fortere og mer på meny 2.

 

Nå har jeg stått mer eller mindre stille i 3 mnd, før jeg tidligere denne uken tok en ny "opptelling" -og svaret ble at jeg skulle følge meny 2. Til info så trener jeg ganske mye nå.

 

Men altså - har da akkurat endret meny, og håper jeg innen en uke eller to vil få svar på om jeg har gått på sparebluss i alle disse månedene, og derfor ikke har hatt maksimalt utbytte. Men jeg både håper og tror at det er det som blir svaret.

 

Du får ha masse lykke til med de gode matvalgene. Min erfaring er at man blir kanskje litt vel fokusert på de sunne tingene, og da får i seg for lite fett. Det er også en kunst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -

henger meg på med et lite svar her.... På mitt første GR-kurs for flere år siden, ble jeg plassert på meny 2. Da jeg flere år senere skulle prøve igjen, havnet jeg på meny 1. Og den har jeg vel egentlig prøvd å følge nå siden nyttår. Når jeg ser tilbake, tok jeg av mye fortere og mer på meny 2.

 

Nå har jeg stått mer eller mindre stille i 3 mnd, før jeg tidligere denne uken tok en ny "opptelling" -og svaret ble at jeg skulle følge meny 2. Til info så trener jeg ganske mye nå.

 

Men altså - har da akkurat endret meny, og håper jeg innen en uke eller to vil få svar på om jeg har gått på sparebluss i alle disse månedene, og derfor ikke har hatt maksimalt utbytte. Men jeg både håper og tror at det er det som blir svaret.

 

Du får ha masse lykke til med de gode matvalgene. Min erfaring er at man blir kanskje litt vel fokusert på de sunne tingene, og da får i seg for lite fett. Det er også en kunst ;)/>

 

Hei og takk for innspill. :-)

Jeg blir usikker igjen jeg, men jeg har ingen trening jeg kan gjøre dessverre. Og er så redd at jeg dermed skal øke i vekt om jeg skifter meny.

Første uken gikk jeg ned over 2 kg, uken etter gikk jeg opp.

Syns det er vanskelig å vite hva som er rett for akkurat meg, og vet ikke helt hvor lenge jeg skal prøve meny 1 før jeg evnt skifter meny.

 

Blir spennende å høre hvordan det går med deg og hva du finner ut om din meny. Håper du titter innom her og forteller, hvis du får anledning en gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...