Gå til innhold

Begynner på nytt igjen


Anbefalte innlegg

For tre år siden oppdaget jeg at jeg på mystisk vis hadde gått hen og blitt skikkelig tjukk. Med BMI på 31 og begynnende dobbelthake var det på tide å ta grep.

Jeg begynte med Grete Roeade og var gledelig overaska over hvor lett det var! 10 kilo raste av på et halvt år, i løpet av et år forsvant de neste 10. Det var lett som en lek og føltes ikke engang som om jeg gikk glipp av noe eller nektet meg noe veldig av det jeg hadde lyst på. Så hadde jeg plutselig gått opp noen kilo igjen. Ikke noe problem! Jeg skjerper meg litt så årner det seg. Neida, et par kilo til "nå må jeg ta meg sammen". Neida. Enda et år senere jeg sitter jeg her ti kilo lettere enn da jeg begynte å slanke meg, men åtte-ni kilo tyngre enn jeg var da jeg var fornøyd. Og på årets feriebilder har det jammen meg dukket opp en dobbelthake.

 

Så da tenker jeg igjen: NÅ MÅ JEG TA GREP!

 

Jeg er 26 år, har stillesittende jobb, samboer og hunder. Jeg sykler til og fra jobb og har nettopp begynt å trene styrke. Store planer om å gjøre det tre ganger i uken (vi har treningsrom på jobben, så det burde ikke være noen sak).

 

Mitt problem er mat. Jeg spiser sunt som bare det egentlig, havregrynsgrøt eller egg til frokost, knekkebrød til lunsj og masse frukt hele dagen. Det er sjelden det er lettvindte løsninger til middag, både sambo og jeg liker å lage mat, vi bruker masse grønnsaker og fisk, og lite "fyll" i form av ris, pasta eller andre raske karbohydrater. Problemet er bare alt det som kommer i tillegg. Jeg er liksom aldri mett, har alltid lyst på "noe", og selv når jeg ikke egentlig har overveldende lyst på "noe", så spiser jeg det allikevel. Nøtter, popkorn, sjokolade, boller, potetgull, hvis det er der så spiser jeg det. Og hvis jeg går inn alene på en butikk så kjøper jeg det. Det er fullstendig håpløst, og det er så bortkasta!

 

Jeg har ikke kjøpt meg klær på et år, for jeg vil ikke ha klær som passer til denne størrelsen, men nå har jeg snart slitt ut de to parene med bukser som jeg får dratt over lårene, så nå begynner det å haste!

 

Jeg vil så gjerne og skjønner ikke at det skal være så vanskelig!

 

Jeg begynte å slanke meg på 86,6 kilo. På det letteste var jeg 66,2 kilo. Det var så deilig å være 66 kilo! Alt var så lett, klærne mine så fantastiske ut, og jeg følte meg så utrolig pen!

Nå er jeg 73,3 kilo.

 

Målet er å komme ned før jul, og jeg kommer til å bruke denne offentlige "dagboka" for å ha et sted å prate om vekt og slanking uten å drive mine nærmeste til vannvidd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en skikkelig kjei start på uka.

Jeg har vært med gode venner på hyttetur i helga, det har ikke vært noe fokus på slankemat, men vi har gått i timesvis hver dag, så det skulle liksom kunne gå greit allikevel da. Men nei, i dag viste vekta 75 kg, det er nesten to kilo opp det, og med et snitt på ca 2000 kcalorier og 25 trimpoeng så skulle jeg på en måte ha håpa at jeg i værste fall sto på stedet hvil. Nei uff. Dette var skuffende..

Forsov meg i dag gjorde jeg og!

Og hva tenker jeg når ting går feil vei for meg? At jeg vil ha mat. Det er synd på meg = jeg fortjener sjokolade.

 

Kanke skjønne at jeg har hatt problemer med å gå ned i vekt?

 

Nei men uff, det beviser vel bare hvor mye viktigere det er med mat enn trening, trene for å være sunn, spise for å være slank. Heldigvis har jeg ikke planlagt noen ville utskeielser denne uka. Så jeg slipper ihvertfall å slite meg rundt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har denne uka vært oppmuntrende!

Har ikke hatt noen grunn til å la være å sykle til og fra jobb en eneste dag, så det har gått fint, har trent styrke tre ganger, og i dag klarte jeg endelig 5x5 reps 25 kg i overhead press! Det var veldig oppmuntrende, for det har jeg sørenmeg slitt med lenge!

 

Utenom et par øl i lystig lag på tirsdag har matveien gått utmerket! Så nå er det bare å overleve helga uten de helt store utskeieilsene, så er det lov å håpe at det går nedover på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige uke endte på et snitt av 1800 kcal og 15 trimpoeng. Har altså overskutt på kaloriene igjen. Det er utrolig hvor vanskelig det er å holde seg innafor denne gangen! Selvsagt gikk jeg ikke ned denne uka heller. Det begynner å bli skikkelig skikkelig deprimerende, denne gangen var det 1,6 opp. Jeg kan ikke skjønne hva det er jeg gjør feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...