Gå til innhold

Hjelp til vekt som ikke vil ned!


Anbefalte innlegg

Jeg gikk på Grete Roede etter svangerskapene mine for 8 og 11 år siden. Gikk på nytt kurs våren 2012 da jeg fortsatt hadde igjen noen (4-5 kilo) Dette har fungert veldig bra og jeg kan Grete Roede-kostholdet/livsstilen meget godt. Det er meny 2 som passer for meg.

 

Det siste 1,5 året har jeg lagt på meg 10 kg. Det kommer av mindre aktivitet i hverdagen, for store middagsporsjoner, for mye kveldsmat og lørdagsgodt ca 3 ganger i uka. Selvsagt ikke særlig bra, men jeg kan jo hvertfall være glad for at jeg vet hvor kiloene kommer fra.

 

Nå har jeg endret livsstilen og er tilbake til Grete Roede-«stilen» og Meny 2. Alle middager veies og jeg har kontroll på alt og gjør alt riktig. 10-12 trimpoeng per uke. Vet at jeg går tregt ned i vekt av brød, så spiser stort sett knekkebrød eller av og til havregryn (måler det og) i stedet.

 

Jeg gjør liksom alt riktig, men går nesten ikke ned i vekt. Jeg har vært superflink i 4 uker og vet at alt er etter boka, men så har jeg bare gått ned 1,2 kg og det er jo til å grine av. De to siste ukene har jeg ikke gått ned. Veier meg hver 14. dag.

 

Hva er dette for noe tull? Jeg skal vel ikke starte på et platå? Jeg hadde forventet rask nedgang før et platå.

 

Det er ikke aktuelt å gi opp, for da går jo vekta bare opp, men jeg blir så utrolig irritert over at det ikke virker denne gangen.

 

Startet på 82 kg, er nå på 80,8 kg og skal veie 71 kg.

 

Håper noen kan svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...