Gå til innhold

Nå er det nok, jeg vil ned de 70kg som er i veien!


Gjest AniaE
 Share

Anbefalte innlegg

I ren forbannelse har jeg bestemt meg for at nok er nok! Jeg er 26 år og veier 139kg(!), har en sønn på 6 år som jeg alltid har dårlig samvittighet ovenfor fordi jeg ikke orker å spille fotball med..

 

Dette vil bli knall tøft, jeg er bipolar og er derfor i perioder veldig hyper for så å dette ned i en dal og bare ville sove..

Har bekkenløsning etter svangerskapet og lurer derfor på hvordan jeg skal klare å gå rundt det slik at det ikke blir verre, så om noen har tips blir jeg glad om de blir slengt denne veien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Velkommen til forumet! Jeg har ikke erfaring med verken bipolaritet eller bekkenløsning. Har du meldt deg på kurs eller skal du prøve på egenhånd? Kanskje litt oppfølgning av legen kunne vært lurt, ihvertfall i begynnelsen siden du har de problemene du har? Det skal være fullt mulig å gå ned mye i vekt kun ved å legge om kostholdet - selv gikk jeg ned rundt 25 kg før jeg begynte å trene. Eneste jeg gjorde før det var vanlig aktivitet som å gå til og fra bussen, samt rusle en søndagstur i ny og ne. Men det forutsetter at man er motivert til å holde et sunt og balansert kosthold innenfor det anbefalte kaloriinntaket. Hvem vet - kanskje den generelle vektnedgangen kan gjøre at bekkenet gir det mindre problemer på sikt? Det vil jo bli lettere å bevege seg og leddene får mye mindre belastning.

 

Lykke til med prosjektet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg fikk yngstemann for ca 18 år siden - og fikk diagnose 100% invalidiserende bekkenløsning. De første månedene kunne jeg ikke gå.

Mangelen på bevegelse gjorde meg etterhvert tyngre - og jo tyngre jeg ble - jo vondere gjorde bekkenløsningen.

Jeg hadde etterhvert god effekt av trening i vann - og rusling på ujevnt underlag (grusvei og sti). Har også ridd mye - og det har trent bekkenet godt.

Nå lever jeg omtrent som folk flest.. Kan riktignok ikke skøyte langt på ski - eller gå fiskebein lenge om gangen… men hvem trenger vel det :)

Min erfaring er altså at moderat og riktig bevegelse gjør bekkenet bedre. Jeg har det også betydelig bedre når jeg ikke er for tung.

Det er håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...