Gå til innhold

Rundt 160 og ned rundt 5 kg


greys
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er sporadisk GR-bruker. Men det er kun veie å målemetoden som nytter viser det seg. Jeg er 158 og veier pt 64 kg. Målet er 60 kg og delmål 62.

 

Trener spinning 3 x pr uke, styrke 2 x og går turer med hunden min. Men kiloene henger fast.

 

Tenkte å prøve 1-2 dager i uken å spise rundt 1000 kcal (5:2 dietten i snill variant) også maks 1800 øvrige dager. Må ha såpass skal jeg klare det. Har 8-10 tp pr uke.

 

Noen som vil være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei -

 

På høyde er vi like - og jeg var også ca 64 da jeg startet denne prosessen i mars. I dag viste vekta 58,6, og jeg er på god vei mot målet mitt på 55 kg.

 

Du har sikkert en plan og vet hva du holder på med... Men er ikke 1800 kcal litt mye når trimpoengene ligger under 10?

Jeg lå på 1300 kcal de første månedene, men har nå gått opp til 1600 kcal, siden treningsmengden har økt betraktelig (ca 14-15 TP i uken).

 

Siden du sier at kiloene ikke vil av, mener jeg... Tror nok jeg ville ha prøvd med et laver inntak hver dag. Men blir spennende å se hvordan 5:2-light varianten virker :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei,

 

Ja disse siste kiloene "sitter godt". Jeg er 159 cm, veier nå litt over 65 kg og jobber med å komme meg ned til 60, gjerne litt under, sånn at når jeg begynner å stabilisere så vil jeg fortsatt veie 60.

Når det bare er noen kilo igjen så dukker ofte spørsmålet opp om "kanskje det er bra nok nå" og man føler ikke at det så "farlig" nå som da vekten viste mye mer. Det er i allefall en av mine feller. Jeg jobber nå hver eneste dag med å ikke unne meg selv en "frikveld" - med unnskyldningen "da tar det bare noen dager til, jeg er jo snart i mål uansett".

 

Jeg ligger på 1400 kalorier, med ujevne treningsuker, noen ganger mye trening noen ganger mindre trening. De dagene jeg skeier ut (skikkelig) så havner jeg raskt oppi 4000 kalorier-skiktet, sier seg selv at det blir jojo vekt av sånt. Så nå prøver jeg innbitt å unngå de store utskeielsene før jeg er helt i mål. Vet ikke om jeg klarer det, men hvis vi kan peppe hverandre litt opp her, så hjelper det!

 

Jeg går på nettkurs, og har akkurat startet med mitt 2. på rad, så det er bortkasta penger om jeg ikke fullfører nå! Så selv om jeg har sabla lyst på lasagne og rødvin etter jobb i dag, så er det ikke så verst å gå for den planlagte laksemiddagen heller, og se fremover mot målet :-)

 

Det viktigste jeg må lære meg, som jeg skal praktisere fra jeg er i mål, er å ha lørdag bare en dag i uken! Har jeg lyst på sjokolade eller noe annet godt i løpet av uka så må jeg si til meg selv at jeg skal få det, men vente til lørdag. Men før jeg er helt i mål må det begrenses her også. Om det blir et rødvinsglass i helgen så må jeg iallefall droppe potetgullet, isen, baileysen og sjokoladen.

 

Jeg er veldig glad i kosemat og drikke, men er heldigvis glad i sunn mat også! Er flink til i planlegge, men har hatt for mange spontane utbrudd av midt i uka-kosedager.

 

Jeg jobber og studerer på deltid, er 36 år og har ei jente og samboer, og en hund. Ukene kan være hektiske, men da er det lurt å spise sunt og riktig også, det skal jo gi mer energi ;-) Noen ganger er det mer fristende å ty til kosekveld, når jeg er stressa. Men nei, ikke nå, ikke i dag, ikke i morgen heller ;-)

 

Nå har jeg babla, jeg er litt sånn at jeg ikke har tid til å skrive hver dag, men de gangene jeg først skriver så detter det gjerne ut litt av hvert ;-) Følger gjerne denne tråden, så vi kan pushe hverandre mot målstreken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...