Gå til innhold

Nå er det nok!!!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på snart 25 år som i morgen skal veies og måles og som skal ned i vekt! Veier ca 64kg, er 163cm og vil nå målet på 57kg. Jeg har endelig funnet motivasjonen og satser på å spise, trene og stramme opp denne kroppen slik at jeg slipper å ha en dårlig dag bare for at jeg så på meg selv i speilet! Har gått ned 10kg på grete roede før, men er fast bestemt på å gå ned litt til.

 

I morgen tidlig er det fullt kjør, og det hadde vært veldig koselig å ha noen å snakke med på veien mot er flott speilbilde. Er så lenge siden jeg gikk på grete roede nå at jeg kan trenge noen tips på veien, og kan sikkert bidra med både motivasjon og oppskrifter ;)

 

Håpet er at jeg skal gå ned så mye at jeg kan med stolthet gå med bikini når jeg og kjæresten drar på feire til vinteren :)

 

Wish me luck! Jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med på motivasjon!

 

Jeg er 26, begynte på grete roede sommern for tre år siden og gikk ned 20 kg på halvannet år. Nå har jeg gått opp igjen 8 (og er dermed tilbake på vekta jeg har hatt omtrent hele livet). Jeg har skapet fullt av fine klær som passet da jeg var på det slankeste, og går rundt i en tilstand av konstant irritasjon på meg selv.

 

Nå har jeg holdt på å registrere kalorier i to uker, og har klart å holde treningsopplegget mitt i gang. Jeg har litt trua denne gangen, selv om jeg gikk OPP to kilo forrige uke..

 

Jeg sykler til og fra jobb hver dag, det er bare 25 minutter, men det er først rett ned og så rett opp, så jeg er god og svett når jeg kommer fram allikevel, også trener jeg styrke tre ganger i uken. Jeg har fått en venn til å sette opp et styrkeopplegg for meg og jeg inbiller meg allerede at jeg begynner å bli litt sterkere, så det er stas! :)

 

Jeg prøver å tenke at jeg trener for å være sunn og spiser for å bli slank, også håper jeg at jeg kommer ned på 66 kilo igjen, helst før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snopet!

 

Du høres veldig sprek og flink ut! Har du tatt mål av deg selv? Kanskje vekttapet vises på cm på kroppen og ikke på vekta? Jeg tenker at du kanskje går opp i vekt fordi muskelmassen øker? Er det mulig? Du høres jo ut som en aktiv person og jeg ser ingen grunn til at du skal gå opp i vekt! Hadde et lignende treningsopplegg i vår, og jeg syntes også å både kjenne og se forskjell på 2 uker!

 

Spiser du nok siden du trener så mye? Er viktig at kroppen ikke går inn i sparemodus :) Jeg er helt sikker på at du greier 66kg før jul!

 

Da har jeg veid meg selv for første gang! Jeg ligger på 63,1 kg. Var ikke så ille som jeg trodde, men here we go! Har skikkelig lysten oppe! Første frokost: All Bran regular med skummet melk. Husker at jeg spiste nesten kun det da jeg gikk ned de 10kg for 3 år siden :) Starter i ny jobb på tirsdag, er arkeolog og vi skal på en utgravning sørpå. Dette innebærer en del manuell graving, og dermed fysisk arbeid. Tenker jobben skal få hjelpe meg ned i vekt :) Et problem er det at jeg må bo på en hytte sammen med 3-4 andre mennesker siden vi er å graver ute i ingenmannsland, og ofte er det fellesmiddag hver dag. Skal jeg tilby meg å lage middag til alle hver dag, for det gjør jeg gjerne! Eller skal jeg bare forsøke å begrense mengden på middagene de lager, og kanskje jogge litt på kveldstid de dagene middagene ikke er særlig mager? Håper egentlig jeg slipper de fellesmiddagene.. Er så greit å ha full kontroll! Hva tror du?

 

Jeg har skikkelig tro på oss begge to! Kjenner Grete Roede-metode-feberen er høy! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja du hadde mye iver ja! Jeg har liksom "begynt" flere ganger siden jeg virkelig la merke til at jeg hadde lagt på meg igjen i fjor vinter, og det har alltid bare rent ut i sanden. Så jeg har slutta å være så veldig entusiastisk rundt slankinga, men det kjennes på en måte litt annerledes ut denne gangen, så vi får se!

 

Det kan absolutt være noe med styrketrening og vekt, mer på grunn av vannoppsamlinger i oppstartfasen av nytt treningsopplegg, musklene kan bli litt hovne rett og slett, ellers så er det jo en viss mengde tilfeldighet rundt det og, spiser man mye salt mat dagen før veiing så holder man på mer vann.

 

Jeg går overhodet ikke ned hvis jeg spiser for lite, så for meg er det viktig å ikke bikke under 1600, hvis jeg klarer å holde et snitt på 1600 så pleier det å gå veldig bra. Problemet mitt er stort sett i spisinga, jeg er så voldsomt glad i snop, det er helt håpløst. Spiser sundt og magert som bare rakkern, også dytter jeg nedpå med sjokkis og ostepop så snart klokka bikker åtte om kvelden. Ikke noe mysterie der. Men forrige uke var jeg faktisk ganske flink, så får håpe det blir greiere resultat på mandag!

 

Så du har veiedag på torsdager?

 

Ang fellesmiddager så ville jeg sett det litt an, det er ikke noe gøy hvis man blir en særing som aldri vil spise det samme som de andre, og det er ikke sikkert at alle de andre er begeistra hvis du bare lager slankemat :P Du får se det an litt, jeg synes ikke det er noe i veien for å fortelle de du henger med at du prøver å passe vekta litt, sånn at de kanskje har det litt i bakhodet når de planlegger måltidene, men du får jo se det an hvordan de er. Ellers får du bare kombinere begge deler, hvis det er veldig usunn mat får du kanskje lage deg en salat ved siden av, men stort sett så går det jo an å plukke mest av det sunneste og droppe sausen ;) Jeg er helt enig i at det er lettere å ha full kontroll, men i og med at detta skal være omlegging for livet, så er det jo bare å innse at man ikke alltid kan kontrollere hva man spiser, og venne seg til det og. Hvis det er i ingenmannsland så må dere sikkert planlegge litt for handleturer, og da er det bare å passe på at det blir kjøpt inn godt med grønnsaker!

Hvor lenge varer utgravinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Snopet!

 

Høres ut som du har stålkontroll. Hadde ikke bekymret meg så mye om de 2 kg den uka da :)

 

Jeg har veiedag torsdag ja :) Må ta med meg vekta mi på utgravninga.. hehe.. tror jeg skal gjemme den i kofferten og snike den frem hver torsdags morgen :)

 

Ja, jeg tror egentlig av jeg får lage en mager middag når jeg har mulighet, også får jeg plukke når de andre lager middag eller no :) Utgravninga varer nesten 2 mnd.. Men jeg tror jeg skal finne en måte å løse det på. Det er alltid lettere etter en uke eller to når man begynner å bli kjent med de andre arkeologene. Dessuten er det ganske hardt manuelt arbeid, så noen ekstra kalorier tror jeg ikke at er krise altså. Blir en god del ekstra trimpoeng per uke når vi graver :)

 

Har kommet skikkelig godt inn i mine gamle Grete Roede-vaner nå! Du kjenner kanskje følelsen når man har spist mye fet mat og snop i en periode, også starter man på grete Roede, og bare etter et par dager så føler man seg mye lettere i kroppen, med mer overskudd? Jeg har den følelsen nå! Er ganske deilig i grunn!

 

Når har du veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg veier meg på mandager. Vekta var så slem i morres så jeg tror jeg skal veie meg igjen i morgen.

 

Ja jeg synes jeg har kontroll på teorien, men det hjelper jammen ikke mye synes jeg. Denne uken var det 1,6 kg opp. Endte på et snitt på 1800 kcal, var en familiemiddag på lørdag og en tur bursdagsfeiring på tirsdag som dro opp kaloritallet, men skulle ikke tro at 1400 kalorier for mye i løpet av en hel uke skulle bli til 1,6 kilo, så jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør feil. Det er greit nok at jeg trener en del, men jeg har jo åpenbart ikke lagt på meg 3,6 kilo muskler på to ukers trening ;) Nei uff, jeg får bare håpe at det er mengde uheldige omstendigheter som er litt ugreie med meg og holde motet oppe..

 

Fellesmiddagene årner seg helt sikkert skal du se! De fleste spiser jo normalt sunt, og så lange man styrer unna alt det som kommer i tillegg til normal mat så pleier det jo å gå fint, spesielt hvis man skal drive å jobbe hardt hver dag ved siden av!

 

Så godt at du kjenner overskuddet! Selv trener jeg altfor mye til å ha fått det enda, jeg håper å komme over "akkurat begynt etter månedsvis med latskap" kneika nå snart, når jeg har begynt å trene før, (har selvsagt "tatt meg sammen" mange ganger før..) så har det alltid tatt to-tre uker med generell utslitthet før jeg kommer tilbake til et normalt energinivå. Når jeg syklet hjem fra jobb fredag ettermiddag kjente det ut som om lårmuskelene mine brant, det var ganske forferdelig. Det må bare bli lettere snart!

 

Trener du noe ved siden av jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...