Gå til innhold

Ned 5 kg til jul


Gjest Mava
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny på forumet her, men har vært på et annet "vektforum" tidligere. Gikk ned fra 87 til 67 i fjor høst/vinter, men gikk opp 3 kg igjen iløpet av våren. Ønsker veldig å bli kvitt de siste 5 kg til hovedmålet mitt på 65 kg. Har prøvd mer eller mindre halvhjertet siden mai, men har i det minste holdt meg stabil på 70 kg +-. Jeg er 168 cm, så er innenfor normal BMI med mine 69,9 kg i dag.

 

Flere her med lignende utgangspunktet og mål? Tenker at å klare dette innen jul burde gå som en lek med rett fokus. B-)

 

Kommer til å prøve å melde inn her hvordan jeg ligger ann med mat og trening daglig, og ukentlig i forhold til vekt. Om noen vil bli med på dette så blir jeg glad! :)/>

 

Ha en fin og sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei, grattis med så mange kilo ned! Nå er det "bare" halen på elefanten igjen, den er kanskje den vanskeligste? Kjenner til den... Nesten i mål, men de siste kiloene er ikke enkle, for min del er det psyken som legger mest kjepper i hjulene - tanker som at "er jeg bra nok nå kanskje, trenger jeg virkelig å gå ned de siste 5 kiloene?" eller "bare en kosekveld i kveld, det tar jo bare noen dager ekstra å nå målet".

Men jeg kjemper mot disse tankene, og vil virkelig ned til 59 kilo (er 160 høy) før jeg begynner å stabilisere. For der og har jeg en utfordring. Jeg er (HAR VÆRT heter det) er klassisk jojo slanker, jeg går enten opp i vekt, eller ned i vekt. Er like flink til begge deler :-)

 

Jeg blir gjerne med og følger deg fram til jul. Jeg har litt sånn oppdelt uke, med skole og jobb. Så det er ikke hver dag jeg får skrevet, men i løpet av en uke så er jeg innom iallefall et par ganger. Veiedag har jeg på tirsdager. Snikvekta viste 65 kilo på søndag. Så jeg skal ned 5-7 kilo, før jul. Er 36 år, og liker godt å trene, men med unntak av taekwondo så er ukene ulike fra uke til uke.

 

Håper vi kan støtte hverandre, og kvitte oss med denne halen vår!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at vi kan slå følge! :)

 

Jeg har de samme tankene og utfordringene som deg, ser jeg. Vanskelig å holde motivasjonen oppe når de melder seg på daglig basis. Men ikke umulig! Ihvertfall ikke om man er flere om det.

 

Gårsdagen kunne gått langt bedre. Begynner å bli et mønster, dette. Starten på uka går rett vest, så henter jeg meg inn rundt onsdag og holder stramt i tøylene til og med fredag. Da har jeg gått ned opptil 0,5 kg, så sklir det ut litt helgen og jeg ender opp på samme tall som uka før. Blir ikke nedgang i lenge sånt. :P Vet om ikke annet at jeg klarer å holde vekten stabil. Får ta med meg det jeg får.

 

Ny dag, nye sjanser. Blir dårlig med trening denne uka pga tett nese, bomullshode og hoste, så får passe litt ekstra godt på kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Solskinnsbolla

Det har vært stille fra meg, beklager! Henger du fortsatt med i stroppene? Jeg har vært skikkelig (og er litt fortsatt) forkjøla i nesten to uker, det er så vanskelig å være kvikk og motivert da. Men nå er jeg tilbake for fullt!

 

Ja helgen står for tur, den er alltid utfordrende for meg. Det sitter bare i hodet, men jeg må anstrenge meg å ikke gå bananas. Det er litt av det jeg jobber med for tiden, jeg er dessverre litt sånn enten eller, og må lære meg å f.eks. ta ETT (!!!) glass rødvin og bruke kosemerkene på det. De kosemerkene blir stadig vekk fordoblet i antall (på "gode" helger, det finns verre også), og det er vel ikke helt bra når man gjerne vil NED i vekt.

 

Jeg blir elg enke i helga så jeg vet at jeg kommer til å kose meg med litt alenetid etter at jenta er lagt, lørdagskvelden. Bare meg, tente stearinlys, et ukeblad og et (ja det var dette ENE da) glass rødvin. Men jeg synes at det er viktig å gi seg selv sånne avbrekk.

 

På søndag blir det bursdag til ene tantebarnet som er 3 år, da blir det jo sikkert noe kaker, men jeg skal spise litt bare. Egentlig er jeg ikke så fæl til å overspise i sosiale lag, jeg er faktisk mye verre hjemme i min egen stue, når ingen kan se meg :-D Når jeg er borte så "oppfører jeg meg", hvis du skjønner, selv om man selvfølgelig kan spise så mye kake man vil! Vil jo ikke vise min GALE SIDE, hehehe :-)

 

Ønsker deg en riktig god helg, håper å høre fra deg, spent på hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...