Gå til innhold

"Sannhetsvitne" til TV-program.


Gjest smartin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Monster Entertainment skal lage et TV-program som skal gå på TV2 i høst - "Hvem bryr seg?". Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gå fram i min jakt, men jeg må bare være rett på sak.

 

Etter SOS barnebyers kampanje med «gutten uten jakke på busstoppet» i vinter, så vi et enormt engasjement hos folk, langt utover Norges grenser. Folk «liker» og deler på sosiale medier, men hvordan reagerer vi egentlig når slike situasjoner dukker opp i virkerligheten? Alle kan kjenne seg igjen i følelsen av at «jeg skulle jo ha sagt noe». Men hva er det som gjør at vi noen ganger velger å gripe inn, og andre ganger bare går forbi?

 

I denne serien setter vi opp skjulte kameraer og ser hvordan det norske folk reagerer, i nettopp slike situasjoner som kanskje krever litt ekstra av oss. Serien tar for seg mange seriøse og utfordrende tema som mobbing, rasisme og trakassering av homofile.

 

I programmet som omhandler mobbing, skal vi ta for oss problematikken overvekt. I researchen vi har gjort til programmet, har det gått opp for oss at mange overvektige føler seg sett ned på, føler seg trakassert og mobbet. Vi har blitt fortalt om situasjoner der mennesker er ubegripelig frekke og uforskammede mot medmennesker som sliter med overvekt, enten på treningssenter, på buss-stopp eller på butikk. Dette vil vi belyse bedre. I den anledning ønsker vi å gjøre et intervju med noen som er "overvektig", og som har en historie å fortelle.

 

Programmet skal sendes på TV2, med Klaus Sonstad som programleder, og har preimære den 23. oktober.

 

Om dette er interessant, send meg en mail på martin.sleipnes@monstermail.no. intervju må skje i OSLO eller i Trondheim.

 

Takk for at du leste så langt som dette, og beklager om jeg har tråkket noen på tærne!

 

MVH

 

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...