Gå til innhold

Vektdagbok Tuva76


Tuva76
 Share

Anbefalte innlegg

Startet flere tråder tidliger, og forsøkt og forsøkt. Men nå trenger jeg ikke mer øving og prøving og feiling, nå er det action! :angry:

 

2 barnsmamma fra Telemark, veier altfor mye og har gjort det altfor lenge.

Min plan fremover er 2 kg pr mnd.

Håper dette gjør at jeg ikke gir opp så fort, for jeg vil jo helst gå ned en kilo pr dag :)

 

Startet på ny start igår. Vekta viste grusomme 93,8 kg.

Målet er 75kg innen sommeren 2015. Det bør gå fint med 2 kg pr mnd.

Da er desember ikke tatt med i beregningen.

 

Delmål blir å komme seg under 90kg først, så nå 85kg, så 80kg.

Etter det, når jeg når 70-tallet skal hvert gram og kilo ned være en bonus og lykke :)

 

Idag har vi besøk på jobb, og det er ferdig smurte baguetter til lunsj. Kjente jeg ble helt oppgitt med en gang.

Hva gjør jeg nå?

Skal jeg spise knekkebrød eller skal jeg bare skeie ut med en gang?

La inn i dagboken her på GR, og så at en hel baguett med reker og majones ville gi over 500kcal.

Mitt budsjett sier 300 til lunsj. Men spiser jeg bare halve + skraper bort majonesen da er jeg jo innafor. Sånne ting tror jeg er lurt at jeg lærer meg å tenke...Og planlegge! At jeg trenger ikke være helt nazi og bare spise det jeg er vant til, men være litt i forkant og regne ut antall kalorier, og se hvordan det kan løses.

Og en hel baguett er jo uansett altfor mye, så lett å si at det holder med en halv.

 

Håper denne tråden blir lang, og at jeg klarer å fullføre denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker faktisk at jeg er i bedre humør. Egentlig liker jeg å slanke meg... Jeg liker å føle at jeg spiser sunnere og føle at dette er bra for meg. Jeg liker å lykkes med de små utfordringene jeg har med å spise riktig og nok + gleder meg til dagens "topptur" med en venninne.

 

Gleder meg litt til første veiing på mandag, og har bestemt meg for at jeg ikke skal bli skuffet uansett (om jeg ikke har gått OPP da... da skjønner jeg jo ikke noe), men hvert gram som forsvinner er en seier, og nå skal de ikke tilbake igjen...nå skal de være borte for alltid.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går inn i første helgen, og det starter med ut og spise med venninne idag, barnebursdag i morgen og familiebesøk på søndag.

Dette blir tøffe tak å passe på inntaket.

I tillegg er jeg dårlig på å drikke vann når jeg er hjemme.

 

Planen er å planlegge! Spise det samme som de andre, men forsøke å halvere posjonen + droppe dressinger og annet med masse kalorier.

Så får jeg registrere inntaket fortløpende, slik at blir lunsjen større enn planlagt, får jeg ta igjen det på middagen.

 

Dette er hva jeg mener med at det skjer unntak fra normalen litt for ofte. Men må bare ha en plan så håper jeg at veiing på mandag blir bra!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 92,4 - Ned 1,4 kg. I like! :)

 

Helgen gikk ganske bra. Planen om å registrere fortløpende, og ha i bakhodet hvor mange kalorier det var i forskjellig mat var lurt.

Fikk en topptur på lørdagen, som var deilig for både kropp og sjel.

 

Nå begynner kroppen å hangle, og høstforkjølelsen er vel på tur...

Typisk! Men det går bra... Det blir ikke så mye trening når formen er skral,men passer på maten videre så går det fint (har jeg bestemt)

 

Fin mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært en vanskelig uke!

Vanskelig på jobben, småsjuk og egentlig alt er dritt...

Drar bort i helgen til en venninne for å få en pause fra alt.

ikke trent noe heller, annet enn en tur igår for å lufte hodet.

 

forsøker å holde meg til dagsplanene, men ser det blir lite frukt og grønnsaker, og lite vann. Egentlig for lite kalorier også.

Håper at en helg gjør sitt for formen, og at jeg er tilbake for fullt til mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble to uker ute av flere årsaker. Har ikke gått opp i vekt, men ikke gått ned heller.

Så mandag, og tenker at ting går bedre.

Ikke veid eller målt meg, men tar det neste mandag. Viktigste er å komme seg tilbake til rutinene.

 

Vært på fjellet i helgen, og gått lange turer i fjellet begge dagene. Helt nydelig. Til tider hatt en treåring på skuldrene også, så merket det godt i låra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Kjenner meg godt igjen i deg, og hvordan du føler deg. En dag er man på topp og supermotivert, den neste så blir det lagt kjepper i hjulene så man ikke orker/klarer/gidder å følge planen, og da føler man nesten at verden raser sammen, iallefall vektmessig :-) Men, jeg har funnet ut at det er jeg selv som er den kjeppen, jeg kan ikke skylde på andre eller at jeg blir syk (det er lov å gire ned når man er syk altså). Livet er bursdager, middager, feiringer og hendelser, men det skal det jo også være. Jeg er en jo jo slanker som elsker både sunn mat og usunn mat og kaker og godteri, men jobber med å lære meg å tenke positivt om all mat, tenk så heldige vi er som har muligheten til å velge!! Jeg prøver å ikke "fornekte" den gleden som mat og kos gir meg, jeg tenker at jeg skal jo selvfølgelig få spise sjokolade igjen, men ikke "idag" eller "denne helgen", men kanskje om noen uker? Og i en mengde som gjør at det er helt greit. I mange år har jeg tenkt at "fanken nå er det bursdag i helgen igjen, da må jeg jo være høflig å smake". Men jeg har funnet ut at det er egentlig ikke så mange som legger merke til om jeg spiser et stykke eller fem, det er mest jeg selv som henger meg opp i det, og gjerne lager et nummer ut av det. Prate mye og drikke kaffe er minst like koselig og "godt" som 5 kakestykker. Så lenge du tenker at det ikke er noe du nekter deg, men "venter med" - det kommer jo flere bursdager.

 

Vet du hva - nå bruker jeg din dagbok som terapi for meg selv ;-) Det hjelper nemlig å få skrevet ned noen tanker. Så takk for det, hehe.. Jeg håper du finner tilbake til den gode starten du hadde, jeg blir gjerne med deg, jeg skal ned en del kilo før jul. Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...