Gå til innhold

glutenfritt


Gjest klippedama
 Share

Anbefalte innlegg

  • 4 weeks later...
Gjest Ivrigjente

Hei! Du er ikke alene, har selv gluten allergi!

Jeg er desverre ny her (starter idag med nettkurs) så vetikke hvor mye hjelp jeg er til.

Men, nå har jeg aldri hatt problemer med å finne erstattere for glutenholding mat.

Jeg baker eget brød og knekkebrød ved å følge oppskriften så godt som mulig. Bruker mye frø, og erstatter havremel med malte glutenfrie havregryn. Når det kommer til andre melvarianert bruker bruker jeg ofte fettredusert mandelmel, kokosmel, sesammel, havremel (malte glutefrie havregryn), bokhvete mel, maismel, soyamel osv.

 

Det er ikke noe problem hvis du legger i litt ekstra tid!

Hvis du ser en oppskrift som inneholder mel så foreslår jeg at du regner ut hvor mye kalorier det er i det glutenholdige produktet som brukes i oppskriften. Dererrer finner du et (så nærme du kommer) tilsvarende glutenfritt produkt å regner ut hvor mye du kan bruke av dette får å få likt antall kalorier som det produktet som brukes i oppskriften!

 

Vetikke om det var til så mye hjelp, eller om det var dette du lurte på i det hele tatt! Men vi er hvertfall to hær inne så vi kan prøve å hjelpe hverandre litt fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest veronica1984

Hei :) jeg er helt ny her inne idag, og jeg har også cøliaki. Men fikk diagnosen for ca 2år siden bare så er altfor fersk til å kunne uttale meg dessverre hehe,

men jeg spiser altså da kun GL knekkebrød da jeg ikke takler det GF brødene, ei heller er jeg flink til å bake så...

 

men er veldig spent på kurs her inne, var noe usikker mtp min cøliaki, men ser utifra menyene at jeg kan spise det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Cøliaki og har hatt det siden jeg var et år gammel. Starter på kurs nå i midten av Januar. Spennende. Send meg gjerne en melding om du trenger flere tips ifht oppskrifter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...