Gå til innhold

Hvorfor stopper vekta opp etter jeg begynte å trene?


Gjest iHege
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har ligget på 12-1400 kcal til dagen i 4 uker nå, gikk raskt ned fra 82-79 men der har det så godt som stoppet etter jeg begynte med trening hver dag, bruker pulsklokke forbrenner 3-500 kcal pr gang og prøver å nå 2300 i uken, noe jeg har klart disse 2 ukene. og trening er jogging eller kardiotimer og styrketimer på elixia, vekten har stått stille i 2 uker, veier meg hver dag så merker godt at vekten aldri går veldig ned, i dag var jeg 78,5 men det svinger mellom78 og 79 etter jeg begynte med trening...

Jeg er synlig slankere og mye mindre rundt magen men vekta er ikke enig

Jeg holder meg for det meste på 1200 somkanskje er litt lite menyer gjort dette før etter baby nr 2 og gikk ned 20 kg på 4 mnd

Men etter 3. Mann så har det stoppet opp, minstemann er 15 mnd

Noen som har tips og forslag?

 

Hilsen Hege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Rund og blid!

Kanskje du har begynt å bygga opp meir muskelmasse? Den veg meir enn fett må du huska på :) Eg kjenner folk som har gått ned 10 kilo og har lagt på seg 10 kilo igjen i musklar etter dei begynte med trening, men fortsatt lika tynne.

 

Det som har fått meg gjennom dette er å bruka målebandet både her og der viss gramma (eller i beste fall kiloane) står stille. Då ser eg iallefall at noko beveger seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jeg synes også det er litt demotiverende at man ikke ser vektendring når man begynenr å trene. Hvor kort tid tar det før vekten stagnerer? Jeg trener bare 2 ganger i uken, men vekten går IKKE ned...heller litt opp. Og jeg har vært stabil i vekten i 1 år :o Har ikke trent mere i enn ett par måneder og da hovedsaklig kondis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Nå trener jeg hver dag. 2 dager kondis-gruppetrening på Elexia, styrke ett par ganger i uken og går minst 3 turer rask gange i uken.... Men målebåndet viser ingen nedgang. Noen som vet hvorfor det står stille? Jeg har gått ned 7 kg og vært der stabilt en god stund...

 

Er det sånn at vekten står stille ved trenings-start ....før det begynner å gå nedover? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...